Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@12:36:27 GMT

۱۰ عامل اصلی رونق اقتصادی ورزش ایران+ جدول

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۴۴۲۸

۱۰ عامل اصلی رونق اقتصادی ورزش ایران+ جدول

در بین عوامل ۱۰ گانه موثر بر رونق اقتصادی ورزش ایران، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در ورزش مبتنی بر فناوری و تکنولوژی روز دنیا، توجه به محیط قانونی و ساختاری اقتصاد ورزش و توجه به اسپانسرینگ و حمایت از محصولات ورزشی داخلی به ترتیب ۳ عامل اصلی به شمار می‌روند.

به گزارش ایران اکونومیست، در گزارش شناسایی عوامل موثر بر رونق اقتصادی ورزش ایران و ارائه راهکارها از دیدگاه صاحبنظران امر، عامل «توسعه اقتصاد دانش بنیان در ورزش مبتنی بر فناوری و تکنولوژی روز دنیا»، بالاترین رتبه و عامل «توسعه متوازن ورزش‌های پایه، بانوان و آقایان» پایین ترین رتبه را در بین عوامل مؤثر بر رونق اقتصادی ورزش ایران را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این گزارش که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی منتشر شده است، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در ورزش مبتنی بر فناوری و تکنولوژی روز دنیا با امتیاز ۸.۷۵ از ۹،   توجه به محیط قانونی و ساختاری اقتصاد ورزش با امتیاز ۸.۵ از ۹ و توجه به اسپانسرینگ و حمایت از محصولات ورزشی داخلی با امتیاز ۸.۲۵ از ۹ به عنوان ۳ عامل اصلی موثر بر رونق اقتصادی ورزش ایران اعلام شده‌اند.

ایجاد تسهیلات برای بخش خصوصی‌ ورزش با امتیاز ۸ از ۹،  سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش همگانی با امتیاز ۷.۵ از ۹،  توسعه کمی و کیفی اماکن ورزشی با امتیاز ۷ از ۹ و برنامه ریزی برای درآمدزایی از رویدادهای ورزشی با امتیاز ۶.۷۵ از ۹ عوامل چهارم تا هفتم را شامل می‌شوند.

همچنین تحول در درآمدزایی باشگاه‌های ورزشی با امتیاز ۶.۵ از ۹، توجه به عوامل مدیریتی در اقتصاد ورزش با امتیاز ۶.۲۵ از ۹ و توسعه متوازن ورزش‌های پایه، بانوان و آقایان با امتیاز ۶ از ۹ به عنوان ۳ عامل دیگر مشخص شده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: اقتصاد ورزشی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اقتصاد ورزشی اقتصاد ورزش امتیاز ۶ امتیاز ۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۴۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، آیت الله محامی همچنین با شکرگذاری از بارش رحمت الهی خواستار بهره وری مناسب‌تر از این موهبت آسمانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • استقلال یک امتیاز بیشتر گرفته، اما یک پله سقوط کرد
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • مصطفی هاشمی: همه در باخت شهرداری گرگان مقصرند
  • کاپیتان مس: آرامش نویدکیا عامل نتایج ماست
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است