Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار لرستان گفت: در مناطق بالادست استان کشاورزان و زمین داران به موضوع کم آبی و ضرورت صرفه جویی در مصرف آب کم توجه هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ؛ فرهاد زیویار در حاشیه  هشتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان  با اشاره به تنش آبی ایجاد شده در مناطقی از استان و برای باغات مناطق پایین دست لرستان،خصوصاً منطقه پلدختر و انجیرستان های منطقه زیودار بر حل مشکل کم آبی با اتخاذ تدابیر لازم تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: لازم است با توجه به موضوع کم آبی و شرایط پیش آمده ، کشاورزان و باغداران محترم نسبت به حل مشکل کم آبی با تعامل ،همکاری لازم را داشته باشند.

زیویار تصریح کرد: متاسفانه با توجه به اینکه در مناطق بالادست استان بعضا تعدادی از کشاورزان و زمین داران به موضوع کم آبی و ضرورت صرفه جویی در مصرف آب کم توجه هستند و با نصب موتور پمپاژ های مختلف و برداشت بی رویه موجب شده اند که آب به کشاورزان مناطق پایین دست نرسد، لذا در این جلسه مصوب شد؛  نسبت به این موضوع دستگاه‌های ذیصلاح برخورد لازم را به عمل آورند و در اسرع وقت این موتور پمپ ها با همکاری مراجع انتظامی جمع آوری شده و یا حداقل برق آنها برای مدتی قطع شود.

او تاکید کرد:  ما باید به فکر بقیه کشاورزان هم باشیم و نمی‌توانیم صرفاً به خاطر اینکه  عده‌ای می‌خواهند با شالی کاری از حداکثر منابع آبی استفاده کنند نسبت به مشکل هم استانیهای خود کم توجه باشیم.

استاندار لرستان گفت: در این جلسه مصوب شد همه دستگاههای اجرایی که امکانات آبرسانی به باغات کشاورزی از جمله ماشین آلات و تانکرهای حمل آب را دارند مثل شهرداری ها و ارتش و سایر دستگاه های دیگر به پای کار بیایند و تا جایی که امکان داشته باشد برای امدادرسانی به این بخش ها وارد عمل شوند که در این زمینه تاکنون سپاه پاسداران استان  و نیروی مقاومت بسیج اعلام آمادگی کرده اند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تنش آبی شورای آب انجیرستان کمک آبی کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۴۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر استاندار لرستان از کارگران یک معدن

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه شنبه «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان در حرکتی نمادین و به مناسبت هفته کار و کارگر با حضور در معدن سنگ «دربچاه گوهره » از کارگران این معدن با اهدای گل و هدیه تقدیر کرد.

کد خبر 6093196

دیگر خبرها

  • تقدیر استاندار لرستان از کارگران یک معدن
  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • رفع مشکل کمبود فشار آب در مناطق کوی دانشگاه شهرستان نقده
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان