Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@00:51:38 GMT

۸هزار هکتار بیابان‌زایی در شهرستان مشهد!

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۴۵۲۱

۸هزار هکتار بیابان‌زایی در شهرستان مشهد!

محمد میری دیسفانی در جمع اصحاب رسانه به حدود ۳ هزار و ۱۰۰ مورد بازدید از واحدهای صنفی با همکاری بسیج اصناف، بسیج محلات، گزارش‌های مردمی، نظارت‌ها و... در شهرستان مشهد از ابتدای سال جاری اشاره کرد و افزود: در این بازدیدها هزار و ۲۷۰ مورد تخلف شناسایی شد که ۹۳۶ مورد تخلف مربوط به نانوایی‌هاست. برای این نانوایی‌های متخلف بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان جریمه اعمال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین افزون بر ۳۶۰ هزار تن آرد معادل ۷۶ هزار و ۴۴۲ کیسه کشف شده است.
وی به اجرای طرح برکت ۲ در مشهد از تاریخ ۲۰ اردیبهشت سال جاری اشاره و عنوان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون حدود یک هزار نانوایی متخلف به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند که در برخورد با این تخلفات حدود ۱۲ میلیارد تومان جریمه نقدی در کنار پلمب، باطل کردن مجوز، کاهش سهمیه
و... اعمال شده است.
وی به توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در مشهد برای تضمین امنیت غذایی اشاره و اظهار کرد: ساخت این شهرک‌ها در حال حاضر به دلیل خشکسالی با بحران کم‌آبی مواجه است؛ اما برای مهار بحران آب بنا شد این واحدها از چاه‌های مجاور، کسری آب خود را تأمین کنند و در صورت نیاز، عملیات کف‌شکنی انجام شود. همچنین دولت برای منطقه‌ها و شهرستان‌های مرزی قانونی تصویب کرد مبنی بر اینکه این منطقه‌ها نیازمند دریافت مجوز حفر چاه نیستند که البته این قانون شامل شهرک‌های گلخانه‌ای مشهد نمی‌شود.

کاهش مصرف مرغ در مشهد
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد هم دراین نشست با اشاره به اینکه میزان تولید گوشت قرمز در شهرستان مشهد از اردیبهشت ماه امسال با تصویب قیمت‌های جدید، ۱۴درصد کاهش داشته است، به کاهش مصرف مرغ اشاره و عنوان کرد: در فروردین سال جاری روزانه ۲۲۸ تن، در اردیبهشت ۲۰۲ تن، در خرداد ۲۲۳ تن، در تیر ماه ۲۰۵ تن و در مرداد ماه ۱۹۰تن تولید مرغ در مشهد صورت گرفته است که در مرداد ماه سطح تولید به خاطر کاهش تقاضای مردم و به دلیل افزایش نسبی قیمت مرغ کاهش یافته است.
جوادی‌نژاد در مورد وضعیت بهداشتی صنعت دامپروری شهرستان مشهد هم عنوان کرد: هم‌اکنون بیماری تب کریمه کنگو در استان مشاهده شده‌ و مردم باید برای پیشگیری از شیوع این بیماری از مرکزهای معتبر و کشتارگاه‌های مجاز، گوشت را خریداری کنند.
وی با اشاره به اینکه هیچ موردی از این بیماری در مشهد دیده نشده است، به مشاهده هفت مورد از این بیماری در خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: این بیماری نوعی بیماری ویروسی است که با فصل رشد کنه‌ها شیوع پیدا می‌کند و تا به حال ۶۳ مورد در کشور دیده شده و متأسفانه پنج نفر به دلیل این بیماری فوت کرده‌اند.

افزایش بیابان‌زایی
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مشهد هم در این نشست به تغییرات اقلیم، خشکسالی و دست‌اندازی در طبیعت و افزایش بیابان‌ها در مشهد اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۸هزار هکتار برای نخستین بار در شهرستان مشهد بیابان‌زایی صورت گرفته که این موضوع باید زنگ خطری برای همه ما باشد.
محمدزاده با هشدار درباره شکل‌گیری پدیده ریزگردها اظهار کرد: با قطع درختان، نه تنها مشهد بلکه در شهرستان‌های دیگر که مستعد پراکندگی ریزگرد است، سبب تشدید این پدیده می‌شویم.

خبرنگار: مهدی توحیدی

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بیابان زایی مشهد نشست مدیران جهاد کشاورزی شهرستان مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۴۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر

سوار شدن آسانسور برای راحتی فوق‌العاده است، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هیچ کمکی به طول عمر شما نمی‌کند بلکه در عوض، محققان دریافته‌اند که انتخاب پله‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی طولانی‌تری داشته باشید، به طور خاص، بالا رفتن از چند پله در روز، خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ ر

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دکتر سوفی پادوک (Sophie Paddock)، نویسنده این مطالعه از دانشگاه آنگلیا شرقی و بنیاد بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ می‌گوید: اگر هر دو گزینه پله‌ها یا آسانسور را دارید، به سراغ پله‌ها بروید، زیرا این کار به قلب شما کمک می‌کند. حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند یک هدف دست یافتنی برای فعالیت‌های روزانه باشد.

به نقل از اس‌اف، اگرچه بیماری‌های قلبی عروقی علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده هستند، اما محققان می‌گویند که ورزش منظم می‌تواند به پیشگیری از آن کمک کند. متأسفانه، مطالعه جدیدی که در مجله ESC Preventive Cardiology ۲۰۲۴ ارائه شده است، خاطرنشان می‌کند که از هر چهار فرد بزرگسال در سراسر جهان، یک نفر از سطوح توصیه شده فعالیت بدنی برخوردار نیست.

در ایالات متحده بزرگسالان باید هر هفته حدود ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط داشته باشند. این حدود ۳۰ دقیقه پیاده‌روی سریع در روز برای مدت پنج روز است. همچنین اضافه کردن دو روز فعالیت‌های تقویت عضلانی توصیه می‌شود که در آن همه گروه‌های عضلانی اصلی از جمله پاها، باسن، پشت، شکم، سینه، شانه‌ها و بازوها درگیر شوند.

دکتر پادوک خاطرنشان می‌کند که بالا رفتن از پله‌ها شکلی آسان و قابل دسترس از ورزش است که افراد می‌توانند در هر مکانی انجام دهند از ساختمان آپارتمانی خود گرفته تا پارک‌های شهری. با در نظر گرفتن این موضوع، این مطالعه جدید به بررسی تأثیر بالا رفتن از پله بر طول عمر و سلامت قلب پرداخت.

این گروه ۹ مطالعه قبلی را در مورد بالا رفتن از پله‌ها با بیش از ۴۸۰ هزار شرکت‌کننده جمع‌آوری کردند. این مطالعات مجموعه وسیعی از شرایط را مورد بررسی قرار داد و درمورد تعداد پله‌هایی که شرکت‌کنندگان از آن بالا رفتند یا سرعتی که از آن پله‌ها بالا رفتند، تفاوتی قائل نشد. این ۹ گزارش شامل افراد سالم و همچنین افراد مبتلا به بیماری شریانی محیطی یا سابقه حملات قلبی بود. شرکت کنندگان از ۳۵ تا ۸۴ سال سن داشتند.

به طور کلی، این مطالعه جدید نشان داد که بالا رفتن از پله‌ها با کاهش ۲۴ درصدی خطر مرگ به هر دلیلی ارتباط دارد. شرکت کنندگان همچنین ۳۹ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی قرار گرفتند. علاوه بر این، بالا رفتن از پله‌ها به این شرکت‌کنندگان کمک کرد تا از برخی از عوارض عمده بیماری‌های قلبی عروقی، از جمله حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته جلوگیری کنند.

بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعه ما نشان داد که هرچه فردی از پله‌ها بیشتر بالا برود، مزایای بیشتری دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه و چه در جای دیگر، از پله‌ها استفاده کنید.

کد خبر 748596

دیگر خبرها

  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد