Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم برجویی فرد روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: براین اساس هم اکنون شهرستان‌های گناوه، دیلم و تنگستان در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی قرار دارند. 

وی بیان کرد: همچنین براساس ارزیابی‌های جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تغییر رنگ شهرستان دشتستان از زرد با خطر متوسط به نارنجی پرخطر در زمان حاضر شهرستان‌های دشتی و دشتستان در وضعیت نارنجی پرخطر کرونایی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برجویی فرد ادامه داد: شهرستان‌های بوشهر، دیر، کنگان، جم و عسلویه نیز در وضعیت زرد با خطر متوسط قرار دارند.

وی یادآور شد: براساس ارزیابی‌های جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مجموع ۱۰ شهرستان استان بوشهر ۳۰ درصد قرمز، ۲۰ درصد نارنجی و ۵۰ درصد در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به روند کاهشی ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کرونا در استان بوشهر از ۱۵ فروردین سال جاری افزود: بر این اساس از اوایل تیرماه تاکنون روند بستری‌های مثبت کرونا از هشت بیمار به ۱۱۰ نفر افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: همچنین با وجود اینکه در خرداد ماه هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر ثبت نشده بود اما از تیرماه تاکنون شماری جان باختگان ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این استان به ثبت رسید.

برجویی فرد ادامه داد: آمارها و شمار مراجعان به مراکز بهداشتی استان بوشهر بیانگر سیر افزایشی بیماری کووید ۱۹ در این استان است و می‌طلبد مردم با حساسیت بیشتری نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی مقید باشند تا دچار پیک دوباره بیماری نشویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر اینکه ویروس کرونا از بین نرفته و همچنان وجود دارد گفت: مردم در اجتماع ها، مکان‌های شلوغ و فضاهای سرپوشیده نسبت به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مقید باشند.

وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده شیوع ویروس کرونا در مناطق گرمسیری بویژه در فصل تابستان به دلیل استفاه از وسایل خنک کننده، بسته بودن فضا و نبود تهویه مناسب نسبت به دیگر مناطق خوش آب و هوا بیشتر است برهمین اساس می‌طلبد مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دقت بیشتری داشته باشند.

 برجویی فرد اظهار کرد: تلاش می شود با همکاری مردم قبل از ورود به پیک جدید زنجیره انتقال ویروس در استان بوشهر قطع شود.

وی تاکید کرد: یادمان باشد تابستان گذشته در پیک پنجم کرونا طی ۲ تا سه هفته سراسر کشور در وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی قرار گرفت و مرگ روزانه ۸۰۰ نفر در کشور رقم خورد.

برجویی فرد گفت:  در زمان حاضر ۱۰۱ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری که از این شمار پنج بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه  هستند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۰۸ هزار و ۳۹ نفر به کرونا مبتلا و ۲ هزار و ۲۱۰ نفر نیز به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.



 

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرونایی قرار استان بوشهر برجویی فرد قرار دارند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۴۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد

ایسنا/فارس معاون بهداشت شبکه و رئیس مرکز بهداشت لامرد از کشف و معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در این شهرستان، خبر داد.

یعقوب رضایی امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه با اعلام این مطلب گفت:‌ با هدف تامین امنیت غذایی، بازرسی های متعدد و مستمر در دستور کار کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار دارد که در همین راستا، با بازرسی‌های انجام شده در چند روز گذشته بیش از ۲۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف و معدوم شده است.

وی با اشاره به تشدید نظارت‌های بهداشتی از مرکز بهداشت شهرستان لامرد از تمام اصناف و شهروندان خواست با رعایت بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضمن حفظ سلامت خود و جامعه، یاریگر کارشناسان بهداشت، در اجرای دستورالعمل های بهداشتی باشند.

رضائی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا