Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@12:44:41 GMT

کاهش رنگ قرمز کرونایی در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۴۸۴۴

کاهش رنگ قرمز کرونایی در مازندران

به گزارش خبرنگار ایرنا ، طبق آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ارزیابی

 هم اکنون  ۱۳ شهرستان مازندران در وضعیت نارنجی و ۶ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت ، طی هفته جاری بهشهر، نکا، ساری، قائمشهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه، آمل، محمودآباد، نوشهر، عباس آباد، تنکابن و رامسر ۱۳ شهرستانی هستند که وضعیت نارنجی دارند که به نسبت هفته گذشته وضعیت شهرستان های نارنجی مازندران تفاوتی نکرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طی یک هفته گذشته سه شهرستان قائمشهر ، بهشهر و رامسر با بهبود شرایط کرونایی از وضعیت قرمز خارج شدند و به رنگ نارنجی کرونا تبدیل شدند اما با این تفاوت که دو شهرستان سوادکوه شمالی و چالوس به جمع شهرستان های قرمز کرونایی استان تغییر رنگ دادند.

براساس این ارزیابی ، شهرستان های بهشهر، نکا، ساری، قائمشهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه، آمل، محمودآباد، نوشهر، عباس آباد، تنکابن و رامسر در وضعیت نارنجی قرار دارند که وضعیت رنگ بندی شهرستان های نارنجی مازندران به نسبت هفته گذشته تغییر نکرده است.

در یک هفته گذشته شهرستان های عباس آباد و کلاردشت وارد فاز رنگ بندی زرد قرار گرفته اند که در حال حاضر ۶ شهرستان  میاندورود، بابل، بابلسر، فریدونکنار، نور و کلاردشت در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند .

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صد هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت می باشد.وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی محسوب می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

وضعیت درمانی کرونایی مازندران

بنا  به اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه بستری شدند که در همین مدت ۶۵ نفر از افراد بستری شده نیز از بیمارستان های مرخص شدند و تکمیل مراحل درمان خود را در منزل ادامه می دهند .

همچنین ۲۴۵ بیمار مشکوک به کرونا در این بیمارستان ها بستری هستند که از این تعداد ۵۱ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند .

دانشگاه علوم پزشکی بابل دیگر دانشگاه علوم پزشکی در مازندران نیز تعداد پذیرش جدید در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۱ نفر ، تعداد ترخیص بیماران را ۶ نفر و تعداد بستری در بخش مراقبت های ویژه را ۱۰ نفر اعلام کرده است که در حال حاضر مجموع بیماران کرونایی بستری در این بیمارستان ها ۵۲ نفر است .

برچسب‌ها ویروس کرونا ماسک فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا ماسک فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیمارستان ها هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۴۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

یوسف نوری استاندار مازندران امروز جمعه در بازدید از نیروگاه نکا با بیان اینکه این نیروگاه یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشوراست گفت: نیروگاه نکا اکنون با برخی چالش‌ها از جمله پسروی دریای خزر، کاهش ورودی آب به سیستم خنک کننده و فرسودگی تجهیزات روبرو است.

او با بیان اینکه همه این چالش‌ها سبب شده است نیروگاه با ظرفیت کامل کار نکند، افزود: متخصصان این نیروگاه با استفاده از توان داخلی بخش‌های زیادی از تجهیزات این نیروگاه را بازسازی کرده اند

نوری با بیان اینکه لایروبی حوضچه آب این نیروگاه اکنون در حال انجام است، خواستار سرعت بخشی در این کار شد و ادامه داد: نیروگاه نکا دارای نیرو‌های فنی فعال، با دانش و تجربه است و باید از روش‌های مالی جدیدی استفاده کرد که پایدار باشد و مردم در آن مشارکت داده شوند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه نکا نیز با بیان اینکه چالش بزرگ این نیروگاه کاهش سطح آب دریا است، گفت: با وزیر نیرو و مجموعه خاتم الانبیا در رابطه با سرعت بخشی به اجرای لایروبی حوضچه آرامش نیروگاه رایزنی شده است

نورالله ادبی فیروزجایی افزود: اگر صنعت برق با تمام ظرفیت‌پای کار باشد نمی‌تواند تامین کننده شدت مصرف انرژی در کشور و استان مازندران باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی