Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@03:59:53 GMT

روابط اقتصادی ایران و پاکستان تقویت می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۴۹۰۲

روابط اقتصادی ایران و پاکستان تقویت می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، اسماعیل حسین زهی ظهر امروز اظهار داشت: بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با حضورت هیات اقتصادی ایران در اسلام آباد برگزار شد.

وی افزود: در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور موضوعات مهم اقتصادی شامل تقویت تجارت دوجانبه، بانکداری، گمرک، صنایع تولیدی و ضمانت نامه‌های صادراتی در نشست کمیته‌های تخصصی با حضور مقامات دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای بهبود روابط اقتصادی ایران و پاکستان توافقنامه همکاری در خصوص دستیابی به ۴ میلیارد دلار تهاتر کالا ، برقراری تجارت بلند مدت و ایجاد تجارت آزاد میان دو کشور ایران و پاکستان منعقد شد.

حسین زهی در این خصوص ادامه داد: کریدور ITI از پروژه های بزرگ برنامه ریزی شده توسط سازمان همکاری اقتصادی است که در این نشست مشترک بر ضرورت از سرگیری فعالیت کریدور اسلام آباد - تهران- استانبول تاکید شد.

وی در خصوص سایر توافقات صورت گرفته در این نشست مشترک توضیحاتی ارائه کرد و گفت: امضای توافقنامه تیر الکترونیک ، راه اندازی بازارچه های مرزی ، تأسیس شرکت های صنعتی مشترک، افزایش پرواز های میان دو کشور و ساماندهی زائران اربعین از جمله توافقات مهم و قابل توجهی بود که در بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور مطرح شد.

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان افزود: همکاری در بخش حمل و نقل هوایی، ریلی و دریایی، همکاری در ارتباطات، آموزش، گردشگری، امور قضایی ، بازرگانی و انرژی و دیگر موضوعات مرتبط زمینه تجاری و اقتصادی قوت میگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: دیدار های متعددی با وزرا ، هیات های تجاری و اقتصادی پاکستان انجام شد که با توافقات صورت گرفته در این نشست های مشترک روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان تقویت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به ریاست قاسمی وزیر راه و شهرسازی ایران در اسلام آباد پاکستان برگزار شد و روز پنجشنبه به کار خود پایان داد ، در این سفر سه روزه اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش ، میرجاوه و تفتان در مجلس شورای اسلامی و حسین مدرس خیابانی استاندارد سیستان و بلوچستان نیز حضور داشتند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم سلمان رشدی سامانه سماح مذاکرات وین بیمه ناباروری حسین زهی نماینده مجلس پاکستان کمیسیون مشترک اقتصادی محرم سلمان رشدی سامانه سماح مذاکرات وین بیمه ناباروری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۴۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان و تاثیرات این سفر بر توسعه اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان گفت: پاکستان یکی از کشورهای پرجمعیت در همسایگی ایران است. همچنین این کشور علاقمندان زیادی به انقلاب اسلامی و مردم ایران دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور پاکستان موقعیت ژئوپلتیکی مهمی دارد، ادامه داد: جمعیت پاکستان می تواند یک ظرفیت مناسب برای صادرات کالاهای غیر نفتی، محصولات نفتی و گازی ما باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کشور در مسیر ترانزیت کالا از چین به سمت ایران و عراق و اروپاست و از این منظر هم می تواند به عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران و پاکستان فرهنگ و اعتقادات مشترکی دارند، بیان کرد: همه این موارد ایجاب می کند که ما به دنبال توسعه روابط با پاکستان باشیم و نمی توانیم ظرفیت این کشور را نادیده بگیریم.

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری