Web Analytics Made Easy - Statcounter

خراسان جنوبی با وجود همه ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری دارد و با وجود دو فرودگاه در شهرهای بیرجند و طبس، تاکنون نتوانسته آن طور که باید از این ظرفیت بالقوه‌ در راستای پیشرفت حمل و نقل هوایی و اقتصاد منطقه‌ای استفاده کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سیستم حمل و نقل هوایی یکی از بیشترین عناصر تشکیل دهنده صنعت گردشگری است که بخشی از هزینه‌های گردشگری را به خود اختصاص می دهد و توسعه و گسترش صنعت توریسم منوط به توسعه امکانات حمل و نقل می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمل و نقل هوایی با ایجاد امکانات دسترسی آسان و راحت، سریع و ایمن به نقاط مختلف و با فواصل زیاد سهم زیادی از جا به جایی گردشگران را به خود اختصاص داده است.

صنعت حمل و نقل هوایی موتور توسعه گردشگری و تجارت و بازرگانی است و بر سایر بخشهای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و اجتماعی اثر گذار است.
با وجود همه ظرفیت های خراسان جنوبی در حوزه گردشگری پرواز‌های فرودگاه بین المللی مرکز استان با مشکلات زیادی مواجه است در کنار اندک بودن تعداد پروازها تعدادی از پرواز‌ها به صورت هفتگی کنسل می‌شود که ن با توجه به دارا بودن پتانسیل‌های منحصر به فرد در حوزه گردشگری فراهم سازی و بروزرسانی زیرساخت های لازم فرودگاه نقش مهمی در راستای پیشرفت و توسعه استان دارد‌.

کاشانی مدیر انجمن گردشگری پایدار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت های گردشگری خراسان جنوبی به خبرنگار خاورستان گفت: به طور قطع خراسان جنوبی مقصد گردشگری است و مهم ترین نقطه گردشگری شرق کشور می تواند لقب بگیرد و جزو مسیرهایی است که طرف دار دارد.

به گفته وی منتهی توسعه حمل و نقل هوایی می تواند در وضعیت استفاده از گردشگری بسیار مفید باشد چون انباشت گردشگر در خارج از استان است وقتی که گردشگرهای داخلی و خارجی را وارد خراسان جنوبی می کنیم حتما برای رفت و آمد به خراسان جنوبی از پرواز استفاده می کنند بنابراین توسعه پروازهای فرودگاه های استان ضروری است.

ارتباط با ایرلاین ها

این فعال گردشگری راه نجات فرودگاه بیرجند از وضعیت موجود را ارتباط با ایرلاین ها بیان کرد و افزود: بسیاری از ایرلاین ها کمبود ناوگان دارند در روی وب سایت آن ها مشهو د است اما ماهان بیش از ۶۰ هواپیمایی سر حال دارد چرا از ظرفیت ماهان برای خراسان جنوبی استفاده نکنیم ظرفیت ماهان امروز در خراسان جنوبی ایستگاه دارد در رابطه با ماهان باید بیشتر کار کنیم .

وی با اشاره به دولتی بودن ایران ایر و تحریم هایی که بر علیه این شرکت هواپیمایی وجود دارد افزود: با همه این شرایط نماینده های مجلس و استاندار به جز ایران ایر به کدام ایر لاین می توانند فشار بیاورند بقیه همه خصوصی است بنابراین فقط می توان با مدیر عامل ایران ایر صحبت کرد و محرومیت را بلد کرد و نیاز ها را گفت و فاصله طلایی بیرجند تهران را معرفی کرد.

به گفته وی معرفی ظرفیت های استان و دعوت از مدیران ایرلاین ها می تواند خیلی تاثیر داشته باشد چرا که هنوز بسیاری از ایرلاین ها از ظرفیت های استان هیچ شناختی ندارند و ما یک نقطه برای آن ها در نقشه هستیم زمانی که از مدیر عامل هما دعوت کنیم که به استان ما بیاد خیلی سخت است اما نتیجه بزرگ ممارست بزرگ می خواهد سردار عرب نژاد یک شخصیت بی نظیر در هواپیمایی ماهان است هیچ تلاشی برای آوردن ایشان به بیرجند نکردیم.

وی ادامه داد: ارتباط با ایران ایر و ماهان و ایران تور می تواند خیلی موثر باشد به خصوص ایران ایر چرا که بر همه ایرلاین ها تاثیر دارند.

وی تعامل و ارتباط مدیر فرودگاه های خراسان جنوبی را با ایر لاین ها عالی توصیف کرد و افزود: با تعامل و استفاده از ظرفیت ها به طور حتمی می توانیم به نتیجه برسیم ابطال پروازها مردم را نگران می کند پرواز کالای لوکس برای مردم نیست مسافر برای درمان های مختلف و کارهای مختلف از این پروازها استفاده می کنند.

وجود مسافر

مهر بخش مدیر شرکت خدمات هوایی و مسافرتی و زیارتی کویران لوت با تاکید بر این که مسافر است به خبرنگار خاورستان گفت: در مدتی که کرونا کاهش یافت میزان مسافرت و رفت و آمد زیاد شد و شاید پرواز مشهد استقبال خوب نباشد اما بیرجند تهران به نسبت قیمتی و سایر خدمات استقبال خوبی دارد و علاوه بر کارمندان اقشار مختلف مردم هم از این پروازها استفاده می کند .

به گفته وی مسافر به شدت داریم نمونه پرواز پارس ایر الان ثبت نام برای پرواز مثل نوبت دهی خودرو شده‌است که ۱۰ دقیقه بعد پر می شودو در شرایط فعلی فقط بیرجند دیده نشود تمام شهر ها دیده شود باید همه با هم‌تعامل داشته باشیم تا بتوانیم پیشرفت کنیم.

وی تاکید کرد:آزاد سازی قیمت ها باید اتفاق بیفتد تا صنعت هوایی رشد کند عدم ناوگان و عدم تمایل سرمایه گذار مسائلی است باید مرتفع شود.

تداوم حمایت ها

بهمنش رئیس هیئت مدیره شرکت سایه سیر شرق و انجمن حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان با تاکید بر این که پیگیر افزایش پروازهای استان هستیم به خبرنگار خاورستان گفت:فرهنگ توسعه در خراسان جنوبی نیازمند کار است همان طور که به موازات این که مطالبه پروازها و ایر لاین ها را مطرح می کنید سرمایه گذاری که می خواهد سرمایه گذاری کند باید مورد حمایت قرار گیرد.

به گفته وی ما پتانسیل راه اندازی یک ایر لاین بومی را داریم و نیاز است در این رابطه هم مسئولان استانی گام بردارند.

وی با تاکید بر این که نیاز شدید به سرمایه گذار در این رابطه داریم افزود: یک بار ریشه مشکلات را بیرون بکشیم و به دنبال افزایش پرواز ها باشیم و به عنوان یک آژانس اعلام آمادگی دارم اگر استانداری رایزنی کند و تسهیلات ارائه کند به شرکت های هواپیمایی کمک کنم.

خروج هندلینگ از انحصار

سهیل یکی دیگر از فعالان حوزه گردشگری هم از این که سیستم‌ هندلینگ فرودگاه بر عهده یک ایرلاین است گلایه کرد و گفت : این گونه سیستم سبب پیشرفت نمی شود و باید از ظرفیت های دیگر هم در این راستا استفاده شود.

طهماسبی مدیر کل فرودگاه های خراسان جنوبی با تاکید بر این که درخواست ها پیگیری می شود گفت: وظیفه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایجاد زیرساخت و سیستم های کمک ناوبری و ایجاد شرایطی است که در استان بتوانند از هواپیما استفاده کنند.

به گفته وی حالا برخی افراد بر این عقیده هستند که وظیفه شرکت فرودگاه ها یا مدیرکل مطالبه گری است که شرکت هواپیمایی این جا بیاد جزو وظایف من نیست با این وجود از روزی که آمدم با همه استانداران از زمان آقای معتمدیان و بعد آقای ملانوری و هم اکنون هم دکتر قناعت به همه بزرگواران اعلام کردم هر جلسه ای که درخصوص پرواز است و فردی از شما مطالبه ای می کند اگر بخواهد پرواز بدون چشم داشته باشد تایید می کنم و نیاز به دیدار با مسئولان استانی ندارد اما وقتی فردی مطالبه دارد از ما هم دعوت شود تا ما هم‌حداقل صحبت های طرف را بشنویم و بعد از اتمام جلسه در این رابطه صحبت کنیم که حداقل شرکتی که مطالبه ای از استان دارد مطالباتش را بگیرد و درخواست های ما را هم اجرا کند.

قول حمایت از شرکت بومی

مدیر کل فرودگاه های خراسان جنوبی ادامه داد: در خصوص شرکت بومی در مدیریت های مختلف استان گفته شد هر سرمایه گذاری تمایل داشته باشد بدون بررسی استقبال می کنیم .

به گفته طهماسبی در این زمینه شرکت بومی کویر را داشتیم به دلایل مختلف که خیلی از آن گذشته و حمایت نشده است سرمایه گذاران دیگری هم هستند یک سری صحبت هایی شده و سرمایه گذاری هایی هم صورت پذیرفته است.

وی تاکید کرد: درخواست های مطرح شده در صورت اثبات پشتوانه در کوتاهترین زمان ممکن مجوزها داده و برایش پیگیری می کنم به رغم وظایفی که برای ما تعریف نشده است.

به گفته وی علاوه بر این حاضریم به سازمان هم برویم و پیگیری کنیم تا این حد حاضریم کمک کنیم در خصوص شرکت بومی اگر سرمایه گذاری پیدا شود خیلی خوب است، یک‌ شرکت کفایت نمی کند و باید مجموعه از سرمایه گذاران باشند تا با هم دیگر جمع شوند و تا زمانی که هم افزایی نداشته باشند به نتیجه نمی رسند.

او به پیگیری ها برای افزایش پروازها و ارتباطاتی که با تهران وجود دارد هم اشاره کرد و افزود: مجوز ۶ پرواز را بهترین تایم گرفتیم وهر ایرلاین دیگری که دوستان صحبت کنند موافقت را بگیرند هیج تفاوتی ندارد به دوستان هم گفتم بحث اسلات را برایشان می گیرم.

توسعه و بهسازی ترمینال

مدیر کل فرودگاه های خراسان جنوبی اظهار داشت: در ترمینال دو بخش توسعه و بهسازی را دنبال می کنیم بخش توسعه تمام است تجهیزات خریداری شده است فقط محوطه بیرونی و زیباسازی معماری داخلی باقی مانده است.

به گفته طهماسبی در بهسازی سالن موجود هم کل دیوارها برداشته می شود و سالن موجود ترانزیت می شود دیگر سالن ورودی و عمومی حذف می شود و حدود ۲۰۰ درصد به فضای ترمینالی ما اضافه می شود و به امید خدا تا اواخر مرداد افتتاح می شود.

وی توسعه ناوگان تاکسی در فرودگاه ،ایجاد و راه اندازی صندوق امانات بوفه در ترمینال جدید و …. را در لیست برنامه ها برای توسعه زیرساخت ها بیان کرد و افزود: به طور کلی در خراسان جنوبی روزی حدود دو پرواز ۱۶۰ نفری ظرفیت داریم یک پرواز صبح و یک پروازبعداز ظهر یعنی هواپیماها صبح بروند و عصر برگردند هزینه اسکان را نداشته باشند.

به گفته وی با وجود همه مشکلاتی که در زمینه نبود رغبت ایرلاین ها و کمبود ناوگان وجود دارد اما به شدت پیگیر افزایش پرواز ها و توسعه و رونق در این بخش هستیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرودگاه های خراسان جنوبی حمل و نقل هوایی سرمایه گذاری افزایش پرواز ایرلاین ها فرودگاه ها شرکت بومی ایران ایر ایر لاین ظرفیت ها پرواز ها لاین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید

نخستین نشست شورای اقتصاد در سال ۱۴۰۳ به‌ریاست معاون اول رئیس ‌جمهوری برگزار و ۵ درخواست وزارت نفت برای توسعه میدان‌های نفت و گاز به‌ویژه در مناطق مشترک با کشورهای همسایه بررسی و تصمیم گیری شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، محمد مخبر در این نشست بر ضرورت اجرای هر چه سریعتر طرح‌های توسعه‌ای میدان‌های مشترک نفت و گاز تأکید کرد و در ادامه طرح «افزایش سقف اعتباری و زمانی قراردادهای طرح توسعه میدان گاز پارس جنوبی» و طرح «احداث مخزنگاه شهید مهدوی بندرعباس» تصویب شد.

همچنین کلیات طرح «توسعه و بهره‌برداری میدان‌های نفت سامان و دلاوران»، طرح «بهبود بازیافت، افزایش تولید و انجام عملیات بهره‌برداری یکپارچه میدان مشترک نفتی آزداگان» و طرح «بهبود بازیافت و افزایش تولید و بهره‌برداری میدان مشترک نفتی آذر» بررسی و مقرر شد پس از برگزاری نشست‌های مشترک وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه درباره جزئیات این طرح‌ها، تصمیمات نشست ابلاغ شود.

براساس این گزارش، درباره طرح توسعه میدان گاز پارس جنوبی اعلام شد که با افزایش مبلغ اعتباری تا ۳.۰۷ میلیارد دلار، ۲۱ حلقه چاه تکمیل و روزانه ۴۲ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۵۱۳ زائر حج عمره از فرودگاه مشهد عازم سرزمین وحی شدند
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها