Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@22:51:18 GMT

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی فروش گوشت قرمز در ۲ ماه اخیر

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۵۰۲۵

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی فروش گوشت قرمز در ۲ ماه اخیر

ایسنا/کرمانشاه رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی فروش گوشت قرمز طی دو ماه اخیر خبر داد و گفت: این امر عمدتا ناشی از کاهش قدرت خرید مردم است.

حسن آمویی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کاهش استقبال مردم از خرید گوشت قرمز، گفت: مهمترین دلیل این امر کاهش قدرت خرید مردم است.

وی ادامه داد: وقتی مردم درآمد چندانی ندارند و از سوی دیگر همه کالاهای مورد نیاز مردم نیز افزایش قیمت داشته، مجبور می‌شوند سهم گوشت قرمز را از سبد خرید خود کاهش دهند و این امر باعث شده طی سالهای اخیر به تدریج شاهد کاهش سرانه مصرف گوشت قرمز باشیم، بگونه‌ای که این میزان از ۱۴ کیلوگرم در سال به ازاء هر نفر در سال‌های گذشته اکنون به حدود سه کیلوگرم در سال رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه با بیان اینکه افزایش قیمت خود گوشت قرمز نیز بر کاهش خرید آن اثرگذار بوده، تاکید کرد: طی حدود دو ماه اخیر قیمت گوشت قرمز بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان برای هر کیلو افزایش داشته و برای نمونه گوشت گوساله از کیلویی ۱۶۰ هزار تومان به کیلویی ۱۸۰ هزار تومان رسیده که ناشی از افزایش هزینه‌های تمام شده تولید بود.

آمویی معتقد است، قصابی‌ها هیچ دخل و تصرفی در این افزایش قیمت ندارند، زیرا وقتی تولیدکننده با افزایش چند برابری قیمت نهاده‌های دامی مواجه شده طبیعتا دام خود را با قیمت پایین به قصابی‌ها نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: متاسفانه در اکثر موارد نگاه‌ها به سمت قصابی‌ها به عنوان آخرین حلقه زنجیره است، در حالیکه خود قصابی‌ها نیز از این شرایط آسیب جدی دیده اند.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه با اشاره به کاهش فروش قصابی‌ها، عنوان کرد: قصابی‌ها در بیشتر موارد برای اینکه بتوانند هم فروش خود را حفظ کنند و هم به نفع مصرف کننده کار کنند، از سود قانونی خود نیز صرف نظر می‌کنند.

به گفته آمویی، این وضعیت باعث شده برخی از قصابی‌های کرمانشاه دچار ورشکستگی شده و کسب و کار خود را جمع کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه گوشت قرمز ارز 4200 تومانی اصلاح نظام یارانه ها گوشت قرمز قصابی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۵۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب جهانساز صبح شنبه در جلسه با اعضای هیأت مدیره سندیکای چای و چایکاران اظهار کرد: ورود چای سنواتی به بازار در آغاز فصل بهره‌وری به یک معضل تبدیل شده لذا می‌طلبد دولت باید در این خصوص ورود کرده و دغدغه را تعیین تکلیف کند.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای قیمت گذاری برگ سبز چای درجه یک هر کیلو ۱۸ هزار تومان و درجه دو ۱۵ هزار تومان تعیین شده است، افزود: خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

جهانساز با تاکید بر اینکه قرارداد با کارخانجات چای برای خرید تضمینی در حال انجام است، ادامه داد: میزان بدهی کارخانجات به چایکاران ۳۱ میلیارد تومان است که موظف هستند تمامی بدهی خود را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه کارگروهی که در حوزه چای در کشور تشکیل شد، مصوب کرد که چای‌های سنواتی تاریخ گذشته کمپوست شوند، تصریح کرد: چای‌های سنواتی برای انجام مراحل کمپوست باید به کشورهای هند، روسیه و چین صادر شود و اگر به کشورهای دیگر صادر شود.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه از دولت تقاضا داریم در تأمین نقدینگی به سازمان چای کمک کند، گفت: طی سال جاری خرید تضمینی ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برگ سبز چای در کشور پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6089641

دیگر خبرها

  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین