Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@06:46:59 GMT

آخرین وضعیت ایجاد سابقه تحصیلی برای کنکوریهای ۱۴۰۲

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۵۰۹۴

آخرین وضعیت ایجاد سابقه تحصیلی برای کنکوریهای ۱۴۰۲

سیدجلال موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تعیین تکلیف سابقه تحصیلی برای نظام قدیمی‌ها در کنکور سال ۱۴۰۲ گفت: درباره ایجاد سابقه تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲، جلسه‌ای با حضور رئیس مرکز سنجش و معاون آموزش متوسطه، وزارت آموزش و پرورش برگزار و در این جلسه اعلام شد، کارهای مربوط به بخش مذکور در حال انجام است که توسط شورای عالی آموزش آموزش و پرورش تصویب و اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به این مسئله که برخی از داوطلبان کنکور نمی‌دانستند سابقه تحصیلی تأثیر قطعی دارد و ممکن است نسبت به درسی کم توجه بوده و نمره پایینی در آن درس اخذ کرده باشند، بنابراین در کنکور سال ۱۴۰۲ برای این افراد و داوطلبانی که نظام قدیم بوده و یا اینکه سال‌های قبل فارغ التحصیل شده‌اند، آزمون ترمیمی برگزار خواهد شد، داوطلبانی که علاقه داشته باشند می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و معدل خود را افزایش دهند.

مدیرکل دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاست‌های آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری افزود: داوطلبانی که بخواهند در رشته‌های رقابتی کنکور شرکت کنند، باید معدل خود را افزایش دهند که این افراد می‌توانند در آزمون ترمیمی شرکت کرده و معدل خود را افزایش دهند.

وی با اشاره به حذف زیرگروه‌ها در کنکور سال ۱۴۰۲ گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی حذف زیرگروه‌ها اتفاق افتاده است.

موسوی ادامه داد: عملاً در سال ۱۴۰۲ زیرگروهی نداریم در همان گروه‌های پنج‌گانه آزمون برگزار می‌شود و ضرایب مشخص می‌شود.

مدیرکل دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاست‌های آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری درباره اینکه ضرایب چگونه مشخص می‌شود افزود: قرار شده است تا قبل از شروع سال تحصیلی، ضرایب دروس سابقه تحصیلی، توسط آموزش و پرورش و ضرایب دروس آزمون اختصاصی یا همان کنکور را سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کند.

وی با بیان اینکه ضرایب مشخص شده مذکور باید تا قبل از شروع سال تحصیلی توسط شورای سنجش و پذیرش به تصویب برسد، افزود: این شورا تا آخر شهریورماه یعنی ابتدای مهر باید به صورت قطعی آن را اعلام کند.

کد خبر 5567281 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای عالی آموزش و پرورش سازمان سنجش آموزش کشور موسوی وزارت آموزش و پرورش شورای سنجش کنکور کنکور 1401 سازمان سنجش وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون دانشنامه پزشکی آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت علوم دانشگاه تهران شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب رشته سازمان امور دانشجویان دانشگاه ها نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سابقه تحصیلی سال ۱۴۰۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۵۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش‌عالی و داشبورد‌های مربوطه و ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور بین مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی منعقد شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، این تفاهم‌نامه به امضای علی باقر طاهری نیا معاون وزیر علوم و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مسعود فیاضی قائم مقام دبیر و رئیس مرکز رصد، برنامه‌ریزی و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

از جمله مهم‌ترین زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه می‌توان موارد زیر را برشمرد:

- ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور

شامل: پایش و رصد وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی مبتنی بر شاخص‌های مورد اشاره در اسناد بالادستی و اساسنامه­‌های مصوب به طور نظام­مند و در ابعاد مختلف (سطح کنشگران اعم از دانشجویان، اعضای هیئت علمی، دانش‌آموختگان، یاوران علمی و کارکنان و سطح داده‌های نهادی) بر اساس شاخص­‌های بیان شده در سند نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

- استخراج روند‌های داخلی و بین‌المللی تغییرات در تولید علم و وضعیت دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی

- ایجاد و توسعه پایگاه جامع آمار و اطلاعات آموزش عالی در محور‌های مختلف

- تأمین زیرساخت لازم برای پایش و رصد مستمر و استقرار اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

- ایجاد و توسعه داشبورد‌های مدیریتی – تحلیلی برای بهره‌برداری مرکز، مدیران دانشگاهی و سایر ذینفعان نظام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آموزش‌عالی

- ارائه گزارش‌های مبتنی بر داده­‌ها و روند‌های رصدی به منظور استفاده در تصمیم­‌سازی­‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به مرکز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور
  • تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است
  • فرصت یک‌هفته‌ای داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات