Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@07:31:04 GMT

کاهش اطاله دادرسی اولویت دستگاه قضایی است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۵۲۷۷

کاهش اطاله دادرسی اولویت دستگاه قضایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان صبح امروز در جمع اعضای شورای قضایی استان سمنان اظهار کرد: در شورای قضایی استان سمنان در راستای اجرای فرمایش مقام معظم رهبری و عمل به دستورات رئیس قوه قضائیه در انجام مأموریت‌های سند تحول و تعالی قضایی، انسجام و تعهد خوبی دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این دیدگاه در مجموع موجب عمل به سیاست‌های دستگاه قضایی کشور و تحقق اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ‌ایران خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: مطالبات مقام معظم رهبری از سازمان قضایی نیروهای مسلح بسیار مهم بوده و این مطالبات ناظر بر دستگاه قضایی هم هست.

عبداللهی به یکی از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب در بحث کاهش اطاله دادرسی اشاره کرد و افزود: کاهش اطاله دادرسی از مطالبات جدی رهبری از قوه قضائیه است و دستگاه قضایی استان با استفاده از تمامی ‌ظرفیت‌های مطلوبی که دارد، سعی و تلاش می‌کند تا این معضل مهم را رفع کند و خدمت‌رسانی به مردم آسان شود .

وی با اشاره به اهمیت رعایت حقوق اصحاب دعوی در کاهش اطاله دادرسی عنوان کرد: تضییع حقوق اصحاب پرونده از اسباب اطاله دادرسی است و بنا به سیره و روش اهل بیت (ع) که تاکید دارند اصحاب دعوی همگی دارای حقوق یکسان هستند، حتی متهم دارای این حقوق است .

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: باید تلاش شود تا ورود دعاوی به محاکم قضایی به حداقل برسد و کیفیت رسیدگی تحت تأثیر حجم امور محوله قرار نگیرد و این امر مهم با فرهنگ‌سازی صحیح بین مردم اتفاق می‌افتد .

عبداللهی بیان کرد: باید در ایام ماه محرم و صفر در مساجد و بقاع متبرکه در جمع مردم از فرهنگ صلح و سازش گفته شود و با تلاشی جهادی، آگاهی و دانش حقوقی در جامعه گسترش پیدا کند .

وی بیان کرد: دستگاه قضایی استان سعی کرده تا در حوزه فناوری اطلاعات به نحو پیشرفته و مطلوب، کار مردم را دنبال کند تا خدمت به شهروندان شریف استان تسهیل شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: دستگاه قضایی استان با تمام توان و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی خود از سازمان قضایی نیروهای مسلح استان حمایت می‌کند و اقدامات آن سازمان در استان مطلوب ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/74001/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: دستگاه قضایی دادگستری استان سمنان شورای قضایی استان سمنان اطاله دادرسی رئیس کل دادگستری استان سمنان کاهش اطاله دادرسی دستگاه قضایی قضایی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۵۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.   رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.   در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.   برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.    شایان ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل و بوشهر سفر کرده است.   ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفر‌های رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفر‌هایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی (۲ مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است.   نقطه اشتراک تمام سفر‌های استانی رئیس عدلیه در دوره جدید -اعم از سفر‌های رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفر‌های غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدار‌های مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آنها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

دیگر خبرها

  • جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • رئیس قوه قضائیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • ‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد