Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تیم های پرسپولیس و فولاد به مصاف هم رفتند و این بازی با نتیجه 0-0 به پایان رسید.
به گزارش آریا، پرسپولیس در بازی مقابل فولاد هم نتوانست مقابل تیم جواد نکونام به گل برسد تا این تیم در 180 دقیقه ابتدایی لیگ برتر هیچ گلی را به ثمر نرسانده باشد و اوضاع هجومی این تیم در شرایط خطرناکی قرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسپولیس در بازی مقابل ذوب آهن مالکیت توپ بالای 70 درصد داشت و با این میزان مالکیت توانست تنها امیدگل 0.73 را خلق کند و در این شرایط هم نتوانست توپی را وارد دروازه شاگردان تارتار کند.
دراین بازی هم پرسپولیس ها با سیستم 4231 راهی میدان شدند و مثل هفته اول از هفته 442 فاصله گرفتند اما باز هم نتوانسته اند گلی را به ثمر برسانند همچنان این تیم از نداشتن یک مهاجم تمام کننده با کیفیت رنج می برد. در سیستم امروز پرسپولیس، یحیی گل محمدی از دابل پیوت کمال کامیابی نیا و سرلک استفاده کرد و این شکل از بازی پرسپولیس از محافظه کاری بیشتری نسبت به سیستم 442 خطی این تیم دارد. ظاهرا اولین مشکل این روز های پرسپولیس عدم حضور مهاجم تمام کننده در ترکیب این تیم است و باید در ادامه فصل یحیی گل محمدی استراتژی درستی برای حل این قضیه داشته باشد.
در سوی مقابل تیم پرسپولیس همنان گلی را هم دریافت نکرده است و این قضیه به خوبی نشان می دهد که ساختار دفاعی این تیم در شرایط مناسبی قرار دارد اما ظاهرا پرسپولیس برای استفاده کردن حداکثری از خرید های جدید خود هم از سیستم همیشگی اش فاصله گرفته است و هم همچنان نتوانسته است ترکیب مناسب خط حمله خود را پیدا کند.
پرسپولیس بازی را با سیستم مشابه هفته قبل و همان نفرات آغاز کرد، اما ابتدا احساس شد میل شدید کشاندن بازی به جناحین و ارسال های مکرر در این تیم کمتر شده است. البته تیم جواد نکونام نیز مطابق انتظار اغلب دقایق با بلوک دفاعی عمیق در میدان ظاهر شد و حتی بارها در نیمه دوم شاهد بودیم که 11 بازیکن این تیم در زمین خودی حضور دارند. اما انتظار از یحیی گل محمدی و تیمش این بود که آرایشی مشابه این سبک بازی تیم نکونام را در زمین پیاده کنند. اما مطابق بازی سوپرجام، پرسپولیس در خلق موقعیت گلزنی برابر این سبک ناکام بود و این می تواند مهم ترین ضعف یک تیم مدعی محسوب شود.
گل محمدی دیر یا زود متوجه می شود که قرار دادن مهدی ترابی در سمت راست، بخش قابل توجهی از توانایی های مهم ترین بازیکن پرسپولیس را کاهش می دهد. حتما این سرمربی هنگام تلاش برای جذب سعید صادقی به این موضوع فکر کرده، اما ترابی اینقدر ذاتا علاقمند به بازی در جناح چپ است که در برخی دقایق خودش به آن سمت حرکت می کرد. سعید صادقی هنوز از آمادگی لازم برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت برخوردار نیست و اجباری وجود ندارد که تمامی خریدهای جدید تمام طول 90 دقیقه در میدان حضور داشته باشند.
البته پرسپولیس بدون شک در خط حمله از بازیکنی تمام کننده و مهاجم قاتل برخوردار نیست و ممکن است یورگن لوکادیا این مشکل را در هفته های پیش رو حل کند. اما تیم یحیی در این دو هفته در خلق موقعیت گلزنی نیز چندان خوب عمل نکرده و در بازی امروز فقط یک ضربه در چارچوب داشته است. تغییر سیستم به 1-4-1-4 در نیمه دوم نیز چندان اثربخش نبود و این مشکل باید از سوی کادر فنی پرسپولیس در هفته های بعد حل شود.
بی تردید بهترین خرید پرسپولیس در این دو هفته دانیال اسماعیلی فر بوده است. ستاره مورد علاقه گل محمدی گرچه به نظر می رسید در بخش دفاعی چندان کارآمد نباشد و البته دلیل سرمربی پرسپولیس برای رد کردن رامین رضاییان نیز همین بود، اما این بازیکن بارها با تکل های موفق و قطع توپ و ارسال های بازیکنان فولاد، هم در امور دفاعی درخشان ظاهر شد و هم به کرات در یک سوم دفاعی حریف حضور پیدا کرد. همچنین اصلا هارمونی لازم بین مدافعان کناری و وینگرهای تیم وجود ندارد. غالبا باید حرکات بین این بازیکنان مکمل و هماهنگ باشد، اما در بسیاری اوقات این اتفاق رخ نداد و فرصت های مناسبی از دست رفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پرسپولیس فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۵۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به آمار بازی جذاب؛آلومینیوم کابوس پرسپولیس «اوسمار»

به گزارش قدس آنلاین، تیم فوتبال آلومینیوم روز جمعه ۷ اردیبهشت و در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از تیم پرسپولیس میزبانی کرد که این دیدار در وقت‌های قانونی و اضافه با نتیجه پُر گل ۴ بر ۴ به پایان رسید تا علاوه بر ثبت پُرگل ترین تساوی تاریخ پرسپولیس، پیروز بازی در ضربات پنالتی مشخص شود. در پنالتی‌ها هم احمد گوهری دروازه آلومینیوم درخشش خوبی داشت و توانست دو ضربه دانیال اسماعیلی فر و وحید امیری را مهار کند در مقابل آلومینیومی‌ها تنها یک ضربه خود را از دست دادند تا در مجموع این تیم با نتیجه ۶ بر ۵ راهی مرحله یک چهار نهایی شود.

در سه فصل اخیر پرسپولیس و آلومینیوم دو بار به مصاف هم رفتند که هر دو پیروزی از آن تیم آلومینیوم بود و سرخ‌ها به ترتیب در مراحل نیمه نهایی و یک هشتم نهایی توسط نماینده استان مرکزی از جام حذفی کنار رفتند.

نکته جالب دیگر این است که «اوسمار ویه‌را» سرمربی برزیلی پرسپولیس در لیگ برتر و در هفته شانزدهم نیز در اراک مغلوب آلومینیوم شد و حالا دومین شکست خود را برابر این تیم تجربه کرد. پرسپولیس که با هدایت اوسمار نتایج خیلی خوبی را بدست آورده است در مجموع دیدارهای نیم فصل دوم و جام حذفی هفت بار دروازه خود را باز شده دیده که آمار تیم آلومینیوم از این ۷ گل، ۵ گل بوده است.

طبق اعلام سایت‌های آماری پرسپولیس در این بازی به جز امید گل در ضربات ایستگاهی که از آلومینیوم بهتر بود در سایر موارد آمار ضعیف‌تری نسبت به میزبان خود داشته است.

امید به گل

آلومینیوم ۵۵/‌‬ ۱ - پرسپولیس ۲۳/‌‬ ۱

امید گل در جریان بازی

آلومینیوم ۱۹/‌‬ ۱ - پرسپولیس ۷۰/‌‬ ۰

امید گل در ضربات ایستگاهی

آلومینیوم ۳۶/‌‬ ۰ - پرسپولیس ۵۳/‌‬ ۰

مجموع شوت (اعداد داخل پرانتز شوت‌های در چارچوب است)

آلومینیوم ۲۲ (۱۰) - پرسپولیس ۱۳ (۷)

مالکیت توپ

آلومینیوم %۵۳ - پرسپولیس %۴۷

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بیرانوند به بازی مقابل سپاهان می‌رسد؟
  • نمایش هیجان‌انگیز پرسپولیس و افسوس بزرگ یحیی
  • بیرانوند به بازی مقابل سپاهان می رسد؟
  • وضعیت نامشخص بیرانوند برای بازی مقابل سپاهان
  • سعید واسعی؛ از پشت دروازه فولاد تا نوک خط حمله مس رفسنجان
  • نگاهی به آمار بازی جذاب؛آلومینیوم کابوس پرسپولیس «اوسمار»
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • نگاهی به دومین بازی ذوب‌آهن در جام حذفی؛ دوئل انتقامی
  • ادعای واسعی در مورد فولاد قعرنشین؛ دخالت بازیکنان!
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید