Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان پایه گذار تهیه طرح هادی اصلاحی است گفت: در یک سال گذشته خراسان جنوبی به کارگاه عمران و توسعه روستایی تبدیل شده است. - اخبار استانها -

ابوالفضل مهرافزا در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجنداظهار داشت: یکی از اهدافی که در دولت سیزدهم در موضوع توسعه روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی دنبال می‌شود توسعه  اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی پایه‌گذار تهیه طرح هادی اصلاحی است که در حال حاضر با عنوان طرح‌های موضعی به استانهای کشور ابلاغ شده  است افزود: با این طرح‌ها‌،  بازنگری طرح‌های هادی با هزینه کمتر و سرعت بالاتر انجام می‌شود.

معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: یکی از خلاها و مواردی که در برنامه پیشرفت و آبادانی روستایی مطرح می باشد این است که درکنار جنبه های عمرانی و زیرساختی به جنبه های اقتصادی کمتر پرداخته شده است و اگر اقتصاد روستا را در نظر نگیریم نمی توان  به توسعه پایدار روستایی دست یابیم که این موضوع در سالیان گذشته به عنوان یک خلا بوده است.

مهرافزا با بیان اینکه پراکندگی روستاهای ما در استان خراسان جنوبی 4 برابر میانگین کشوری است افزود: برای 918 روستای بالای 20 خانوار طرح هادی تهیه شده و علاوه بر این به درخواست مردم برای 270 روستای زیر 20 خانوار هم طرح هادی تهیه شده است.

معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته طرح هادی در 141 روستا اجرا که 111 روستا پروژه های نا تمام و 30 روستا هم به عنوان روستای جدید اجرای طرح هادی آن آغاز شد.

مهرافزا با بیان اینکه خراسان جنوبی در کمتر از یک سال گذشته به عنوان کارگاه عمران و توسعه روستایی تبدیل شده که در سالیان گدَشته این موارد بی نظیر بوده اذعان داشت: آنگونه که دهیاران ما با وجود کمترین منابع مالی و با ضمانت های شخصی( چک و سفته و قرارداد) پای کار آمده اند با روحیه کار انقلابی و جهادی، اتفاقی کم نظیر در پیشرفت و آبادانی روستاهای استان بوده است.

وی گفت:در سفر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به 4 شهرستان فردوس طبس بشرویه و سرایان یکی از مصوبات سفر این بود که قرار است از اعتبارات سال 1400 و همچنین از اعتبارات 1401 مبلغ 30 میلیارد تومان اعتبار مازاد قیر برای این شهرستانها در نظر گرفته شود که  تاکنون اختصاص نیافته است.

معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی به نهضت آسفالت به عنوان  یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم در استان به نهضت خدمت رسانی و تسهیل امور پرونده های اصلاح طرح هادی در روستاهای استان اشاره کرد و گفت:در راستای تسهیل در امر خدمت رسانی و جهش تولید مسکن از آبان 1400 تا کنون بیش از 2 هزار پرونده اصلاح طرح هادی  مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است در حالی که میانگین سالیان گذشته 250پرونده  در سال بوده است.

وی افزود: از مهرماه 1400 تاکنون 461مکان (سایت) توسعه روستایی برای تامین زمین مسکونی، فضاهای خدماتی و اقتصادی روستایی شناسایی شد که به لحاظ وسعت و حجم کار انجام شده معادل 10 سال گذشته بوده است و شاخص شناسایی و امکان سنجی برای تملک اراضی روستایی از 48 درصد درابتدای دولت سیزدهم  به 71 درصد در حال حاضر رسیده است.

مهرافزا با بیان اینکه گام مهم دیگر این بود که با هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل منابع طبیعی استان و با مساعدت  سازمان جنگل‌ها ومراتع کشور، هزینه تملک اراضی روستایی کاهش 70 درصدی  و سرعت تملک در استان بسیار افزایش یافته است.

معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: گام دیگر با تعاملی که با اداره ثبت اسناد املاک استان داشته ایم این است که هر پرونده‌ای که اول هرماه  به صورت کامل تحویل ثبت اسناد و املاک شهرستان شود بنابر اعلام مدیرکل  ثبت اسناد و املاک استان  تا پایان ماه به رای خواهد رسید.

مهرافزا افزود: در راستای تعامل و هماهنگی هر چه بهتر با نهادها و مسئولان محلی، علاوه بر بازدید های میدانی و حضور موثرتر و بیشتر در روستاها ، تشکیل 11 گروه توسعه روستایی در 11 شهرستان استان با محوریت حوزه معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان متشکل از رئیس شورای اسلامی، دهیاری، بخشداری و بنیاد مسکن شهرستان وهمچنین فرمانداری ها برای تبادل نظرات و هماهنگی ها و بیان مسائل و مشکلات از جمله کارهای انجام شده می باشد.

بنیاد مسکن: روستاییان برای دریافت وام 200 میلیونی باز هم صبر کنند/تاخیر در اجرای دستور رئیس‌جمهور پس از 10 ماهادعای نائب رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس از گران‌فروشی زمین توسط بنیاد مسکن در اراک

انتهای پیام/254/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: توسعه روستایی سال گذشته طرح هادی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم‌نامه طرح ایران گشت بین بنیاد نخبگان و اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدمهدی ایزدخواه در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: به منظور ایجاد شناخت، امید و انگیزه در دانش‌آموزان برای تلاش و فعالیت در مراکز پژوهشی، تولیدی و مدیریتی کشور در آینده، بازدیدهای دانش‌آموزی مستعد با همکاری اداره‌‌های کل آموزش و پرورش استان‌ برگزار خواهد شد که در این راستا امروز تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد نخبگان و اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امضاء شد. 

حمایت از دانش آموزان در قالب طرح شهاب 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان از دانش آموزان مستعد در قالب طرح شهاب حمایت می‌کند، بیان کرد: طرح شهاب، مهمترین طرح ملی برای شناسایی هوش و استعداد برتر و هدایت دانش‌آموزان است.

ایزدخواه با اشاره به اینکه طرح ایران گشت نیز در آموزش دانش آموزان خیلی مهم و اساسی خواهد بود یادآور شد: آگاه شدن دانش‌آموزان از فعالیت‌ها و ظرفیت‌های پیشرفت کشور،  تقویت حس خودباوری ملی و ارتقای سطح باورهای دانش آموزان از اهداف این طرح است.

وی با تأکید بر آشنایی دانش آموزان با ظرفیت‌های شغلی ادامه داد: شناخت دانش‌آموزان از جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی استان به ویژه مفاخر استان و الگوبرداری از نخبگان علمی استان از اهداف دیگر طرح ایران گشت است.

امیدآفرینی و هدایت تحصیلی با طرح ایران گشت 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی عنوان کرد: طرح ایران گشت موجب امیدافرینی و هدایت تحصیلی و هویت شغلی و هویت بخشی در دانش آموزان می‌شود، ضمن اینکه به جای الگوبرداری از الگوهای کاذب از نخبگان و فرهیختگان الگوبرداری می‌کنند.  

ایزدخواه عنوان کرد: ‌رشد و بالندگی دانش‌آموزان مستعد در مناطق مختلف و به بهره‌برداری رساندن قابلیت‌ها و توانمندی‌های آنها با تأکید بر مناطق محروم از اهداف این طرح است.  

وی با اشاره به کمک و همراهی مدارس استان برای کشف و هدایت استعدادهای متنوع دانش آموزان، یادآور شد: ارتقای سطح کیفی و فعالیت‌های مدارس در 3محور اصلی ارتقای کیفیت تحصیلی، پرورش مهارت‌های اثرگذار نخبگانی و هدایت استعدادها مدنظر بنیاد نخبگان استان است. 

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از تمهیدات این طرح حمایت از فعالیت دانش آموزان در قالب اردوها و بازدیدهای علمی است. 

ایزدخواه با بیان اینکه این طرح در 16 مدرسه استان آغاز می‌شود ادامه داد: هر مدرسه دوبار در طول طرح بازدید خواهند داشت و 320 میلیون تومان برای این طرح اختصاص داده شده است.  

خراسان جنوبی ظرفیت‌های عالی اما ناشناخته دارد 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: استان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی است که متأسفانه ناشناخته مانده است. 

سیدعلیرضا موسوی‌نژاد با بیان اینکه هنوز بیرجند، بروجن، بجنورد با هم اشتباه گرفته می‌شوند، یادآور شد: اگر کار منسجمی برای معرفی استان و شناخت دانش آموزان از جاذبه‌ها و نخبگان استان شود قطعا برای پرورش و آموزش آینده سازن کشور قدم‌های بزرگی برداشته‌ایم.  

وی با اشاره به برگزاری اردوهای دانش آموزی به کویرتایر، پدافند غیرعامل و سایر نقاط استان، خاطرنشان کرد: طرح ایران گشت یک کار خاص و ویژه است که ایجاد انگیزه می‌کند و ما از آن حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/ 257

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند