Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعاتی پس از گفتگو با ولادیمیر پوتین، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، رهبر روسیه را به انجام "حمله وحشیانه" به اوکراین در نقض امپریالیستی و تجاوزکارانه قوانین بین‌المللی متهم کرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از  ایندیپندنت، ماکرون که تلاش خستگی‌ناپذیر اما ناموفق برای میانجی‌گری در مساله اوکراین را داشت و مدت‌ها اهمیت گفت‌وگو با پوتین را به رخ می‌کشید، با ادامه جنگ، انتقادهایش از رئیس‌جمهور روسیه را افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به شهروندان فرانسوی هشدار داد که بحران انرژی و اقتصادی ناشی از اروپا تمام نشده است و آن را "بهای آزادی و ارزش‌های ما" خواند.

ماکرون در سخنرانی خود به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد فرود نیروهای متفقین در جنوب فرانسه تحت اشغال نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم گفت: از زمانی که ولادیمیر پوتین حمله وحشیانه خود را به اوکراین آغاز کرد، جنگ به خاک اروپا بازگشته است، تنها چند ساعت دورتر از ما.

ماکرون گفت پوتین به دنبال تحمیل "اراده امپریالیستی" خود بر اروپا است و "روح انتقام" را در "نقض آشکار تمامیت کشورها" القا می‌کند.

اوایل روز جمعه، ماکرون بیش از یک ساعت با پوتین صحبت کرد تا از روسیه بخواهد که شرایط اوکراین را برای بازدید بازرسان هسته‌ای سازمان ملل از بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا بپذیرد.

نگرانی‌های بین‌المللی فزاینده‌ای در مورد امنیت در نیروگاه زاپوریژیا وجود دارد که توسط نیروهای روسی اشغال شده و در قلب جنگ قرار دارد. رهبران همچنین درباره تلاش‌ها برای خروج غلات و سایر کالاهای غذایی از روسیه گفتگو کردند. تحریم‌های اتحادیه اروپا با هدف پایان دادن به جنگ، استثنائاتی را برای مواد غذایی ایجاد می کند. این بیستمین گفتگوی آنها در سال جاری اما اولین گفتگوی آنها در سه ماه گذشته بود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: امانوئل ماکرون

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: امانوئل ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در اظهاراتی عنوان کرد هیچ همبستگی میان کشورهای اتحادیه اروپا در مواجه با سیاست بلوک در قبال روسیه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، بورل در سخنرانی در دانشگاه آکسفورد گفت: تمامی کشورهای اتحادیه اروپا این ارزیابی (که روسیه تهدیدی برای موجودیت است) را ندارند. برخی کشورهای اتحادیه اروپا می‌گویند که روسیه تهدیدی علیه موجودیت ما نیست و دوست خوبی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اکثریت کشورهای اتحادیه اروپا چنین نظری ندارد اما چندین کشور با چنین دیدگاه پیدا می‌شوند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: دوگانگی سیاسی حال حاضر در آمریکا باعث تاخیر نیم ساله در ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین در زمان جنگ شده است.

بورل افزود: نیمی از سال زمان زیادی است و می‌تواند به معنای تفاوت در پیروزی یا شکست باشد.

وی در ادامه گفت: موجودیت اوکراین به ما وابسته است. من می‌توانم با قطع کمک‌ها، ۲ هفته‌ای به جنگ پایان دهم. اگر تامین تسلیحات برای اوکراین را قطع کنم، اوکراین نمی‌تواند مقاومت کند، تسلیم خواهد شد و جنگ به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد
  • تاکید مجدد ماکرون بر طرح اعزام نیرو به اوکراین
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • ماکرون دوباره از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داد!
  • ماکرون: اروپا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است