Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@00:27:16 GMT

کدورت آب کوهرنگ در حال پائین آمدن است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۵۸۱۱

کدورت آب کوهرنگ در حال پائین آمدن است

سید هادی صالحی افزود : شهرستان فارسان درمجموع ۱۹۵ لیتر از خط لوله انتقال آب کوهرنگ بهره می‌برد و اکنون این ۱۹۵ لیتر برای ما صفر شده است و برای جبران این ۱۹۵ لیتر باید کارهایی صورت پذیرد.

وی در ادامه افزود: در خصوص جبران کم آبی باید جبران آبی که در مخزن شبکه بوده را به حالت عادی برگردانیم که در این خصوص با لطف خدا همه تلاش‌های شبانه‌روزی دوستان و همکاری مردم کشاورزان تاکنون مناطقی از شهرستان شبکه فعال‌شده و در بعضی از مناطق هنوز افت فشار را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: شهرستان فارسان به لحاظ جغرافیایی شرایط خاصی دارد اکثر شهرهای شهرستان در قسمت دامنه‌ها قرار دارند که این شیب آب‌رسانی را سخت و با مشکل مواجه ساخته است استهلاک سنگین را افزایش داده تراز کردن کار بسیار سختی بود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون از توان شهرستان استفاده کرده‌ایم، کدورت در سرچشمه به زیر ۱۴۰ رسیده و با اقدامات فنی به ۷۰ و حتی پائین تر از ۷۰ هم خواهد رسید و این آب تا زمانی که به مخازن برسد در مسیر دوباره این عدد کاهش پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: نکته‌ای که وجود دارد این است بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا روز پنج‌شنبه به شرایط باثبات می‌رسیم و چاه‌هایی که بر اساس بهداشت تائید شده‌اند و در شبکه قرارگرفته‌اند را با همکاری کشاورزان عزیز در این دو روز خواهیم داشت تا مشکل کم‌آبی شهرستان مرتفع گردد و مناطقی که آب‌رسانی بیشتری صورت گرفته را کمتر شود تا به منطقی که کمتر آب‌رسانی شده هم به‌اندازه کافی آب برسد.

وی افزود: کدورت آب کوهرنگ در حال پائین آمدن است و مخزن بزرگی با ظرفیت ۵ هزار مترمکعب خاک‌برداری که به لطف خدا و همکاری و کار شبانه‌روزی کار این مخزن به پایان رسیده و حوضچه جدا از هم که آب به‌صورت سینوسی در آن می‌رود و بعد وارد مخزن می‌شود و با چرخشی که دارد و وجود فیلتر در آن اثر کدورت اگر ۲۰۰ به بالا هم باشد این فیلتر کدورت را به ۱۰۰ می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان فارسان نیاز به این آب دارد و از منبع چشمه کوهرنگ تغذیه می‌شویم و دیگر منابع آبی پدافندی ما هستند اصل منبع آب ما منبع آب کوهرنگ هست و با توجه به کارهایی که صورت گرفته مردم باید بدانند و اطلاع‌رسانی شود که این کار با تمام قوا در حال پیگیری است و در کمترین زمان آب سالم در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

46

کد خبر 1663566

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری کم آبی خشکسالی وزارت نیرو آب کوهرنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۵۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه

وریا محمدی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: بازدید از شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر به صورت مستمر توسط اداره راهداری جهت بررسی و روند صدور بارنامه و صورت وضعیت صورت می‌گیرد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قروه افزود: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ شرکت حمل و نقل کالا و یک شرکت مسافربری پلمب شدند.

وی گفت: در جریان بازدید‌های به عمل آمده ۶ شرکت متخلف دیگر نیز به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

محمدی ضمن اشاره به فعالیت ۱۴ شرکت حمل و نقل کالا و سه شرکت حمل و نقل مسافر در این شهرستان، یادآور شد: در سال گذشته ۱۶۷ هزار و ۹۳۲ بارنامه حمل کالا از مبدا شهرستان قروه صادر شد و میزان ۲۰ هزار و ۵۵۰ تن جابه‌جایی کالا به ثبت رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • وعده صادق الهام‌بخش بودن خون شهیدان مقاومت را در به میدان آمدن دانشجویان ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا می‌بینیم
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»