Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@16:40:42 GMT

تصویب طرح محدوده شهرک اندیشه

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۵۸۳۴

تصویب طرح محدوده شهرک اندیشه

شهردار قزوین با اشاره به تصویب طرح محدوده شهرک اندیشه گفت: محدوده شهرک اندیشه در کارگروه امور زیربنایی،طرح و تصویب شد و به تبع آن در شورای برنامه‌ریزی استان نیز مورد تأیید قرار گرفت.

به گزارش ایران آنلاین، دکتر مهدی صباغی با توجه به ابلاغ نقشه و دفترچه ضوابط مربوط به این طرح به شهرداری قزوین افزود: شهرداری نیز نسبت به عملیات عمرانی، آماده‌سازی و خدمات زیربنایی شامل آب، برق و گاز شهری و همچنین احداث بوستان محله‌ای، ایستگاه آتش‌نشانی و  زیرساخت‌های ورزشی اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار قزوین گفت: نکته حائز اهمیت این بوده که به هنگام تهیه طرح جامع به علت نداشتن ارائه اطلاعات مناسب و توضیحات لازمه، محدوده مورد نظر با وجود اقدامات فوق‌الذکر شهرداری، به عنوان ناحیه منفصل شهری قلمداد نشد و طی مکاتبات متعدد مسکون ماند.

صباغی گفت: با پیگیری‌های شهرداری این موضوع، طی بند ۵ از صورتجلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مطرح و در آن با الحاق اراضی موسوم به اندیشه به نواحی منفصل حسن‌آباد، نجف‌آباد، وثوق‌آباد صرفاً در حد حقوق مکتسبه قانونی مالکین موافقت شد.

وی عنوان کرد: بررسی حقوق مذکور و انطباق با موازین قانونی بر عهده دبیرخانه کمیسیون طرح تفصیلی بوده اما با مکاتبات متعدد و پیگیری‌های ویژه، ارائه مستندات به دبیرخانه کمیسیون ماده 5 صورت گرفت و با توجه به نادیده گرفتن مسیر رودخانه در طرح اولیه، شهرداری قزوین نسبت به بررسی و رفع مشکل، اقدامات لازمه را انجام و تأییدات لازمه را نیز از شرکت آب منطقه‌ای برای ادامه کار اخذ کرد.

شهردار قزوین ادامه داد: محدوده مورد نظر، مسیر رودخانه و بسترسازی لازمه در آن توسط حوزه GIS  شهرداری مشخص و پس از تایید شرکت آب منطقه‌ای به دبیرخانه کمیسیون ماده 5 ارسال شد و در نهایت با درخواست و پیگیری‌های شهرداری قزوین با موضوع الحاق محدوده موسوم به اندیشه به مساحت ۳۷ هکتار به شهر موافقت شد.

صباغی در پایان ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران پیگیری موضوع، به ویژه شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مدیریت شهری قزوین تمام همت خویش را در زمینه رفع مشکلات اندیشه و برخورداری این شهرک از امکانات و خدمات شهری به کار خواهد گرفت.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان کرمانشاه از احداث «صنعت شهر» خبر داد و گفت: ساخت شهرک‌های مسکونی در جوار کارخانه‌های برای کارگران کرمانشاه پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رامین الماسی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در شورای مسکن استان از احداث «صنعت شهر» در کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: ساخت شهرک‌های مسکونی در جوار کارخانه‌های برای کارگران کرمانشاه پیگیری خواهد شد.

وی احداث شهرک‌های مسکونی در کنار شهرک‌های صنعتی را به‌عنوان یکی از موضوعات مهم و قابل پیگیری استان در راستای نزدیکی محل کار برای قشر کارگر عنوان کرد و افزود: استاندار کرمانشاه امروز در جلسه شورای مسکن کلیات طرح را پذیرفت، ولی باید در کارگروهی مکان این صنعت شهر و نحوه اجرای آن عملیاتی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در رابطه با مکان پیشنهادی احداث صنعت شهر تصریح کرد: مکان پیشنهادی در جوار شهرک‌های صنعتی بیستون و فرامان بود که در جلسه شورای مسکن قرار شد این مکان پیشنهادی در کارگروه تخصصی‌تر بحث و بررسی شود.

وی ادامه داد: طرح صنعت شهر در استان‌هایی از کشور اجرا شده که با توجه به صنعت کرمانشاه و شهرستان‌های تابع احداث آن یک نیاز واقعی است که باید پیگیری شود.

کد خبر 747676

دیگر خبرها

  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • «صنعت شهر» در کرمانشاه احداث می‌شود