Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-محققان با تجزیه پلاستیک‌های موجود در زباله، نانولوله‌های کربنی که درون آنها نانو ذرات فلزی قرار دارد، تولید کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا، این نانولوله‌ها با قرار گرفتن درون پیل سوختی، عملکرد آن را بهبود دادند. در این پروژه نیاز به استفاده از نانوذرات فلزی گران‌بها نبود.
بر اساس این گزارش، تا زمانی که ورودی‌های سوخت در دسترس باشند، پیل‌های سوختی اکسید جامد، که دستگاههای  تبدیل انرژی الکتروشیمیایی هستند، می‌توانند به طور مداوم برق تولید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آن‌ها یکی از امیدوارکننده‌ترین فناوری‌ها برای رسیدگی به نیاز‌های رو به رشد انرژی در جهان و همچنین مسئله تغییرات آب و هوا هستند.
دمای بالای عملیاتی که منجر به کاهش عملکرد، پیچیدگی فنی و محدودیت‌هایی در کاربرد می‌شود، یک مانع بزرگ برای پیل‌های سوختی اکسید جامد کلاسیک است. در سرتاسر جهان تلاش‌های قابل توجهی برای رفع این مسئله صورت گرفته است.
افزایش رسانایی حرارتی و الکتریکی نانولوله‌های کربنی (CNTs) انتقال حرارت را سرعت می‌بخشد و سرعت فرآیند‌های الکتروشیمیایی را افزایش می‌دهد.
در مقایسه با روش‌های مرسوم‌تر مانند دفن زباله یا سوزاندن، فن‌آوری‌های پیرولیز روشی عملی و مقرون‌به‌صرفه برای تولید نانولوله‌های کربنی از پلیمر‌های موجود در زباله است.
برای ایجاد کامپوزیت‌های کربن/فلز، استفاده از فاز‌های فلزی باقی مانده در CNT‌ها عملی و مقرون به صرفه است. برای بهبود راندمان انتقال بار، ایجاد یک تعامل شیمیایی ذاتی بین CNT‌ها و فلزات واسطه علاوه بر اختلاط فیزیکی بسیار مهم است.
به دلیل هزینه کم و راه‌اندازی سریع، پیل‌های سوختی اکسید جامد با دمای پایین (LT-SOFCs) سلول‌های سوختی نسل جدید هستند. با این حال، آن‌ها یک چالش قابل توجه در بخش مواد الکترود با فعالیت الکتروکاتالیستی دارند.
در این پروژه، روی پیرولیز پلاستیک‌های موجود در زباله برای تولید نانولوله‌های کربنی حاوی دو نانوذره فلزی (NiFe@CNTs) بررسی‌هایی انجام شده است. یافته‌های محققان نشان داد که نانولوله‌های چند جداره با قطر بیرونی (84/3±38/14 نانومتر)، به دلیل اندازه بلوری بسیار کوچک نانوذرات آلیاژی Ni-Fe، تشکیل شده‌اند.
پیل‌های سوختی اکسید جامد با ترکیب NiFe@CNTs با حداکثر چگالی توان 885 میلی‌وات بر سانتی‌مترمربع در دمای 500 درجه سانتی‌گراد عملکرد چشمگیری داشتند. این نتیجه می‌تواند به معماری سلسله مراتبی نانوذرات آلیاژی یکنواخت پراکنده و درجه بالای گرافیتی شدن NiFe@CNT‌ها برای افزایش فعالیت واکنش اکسیداسیون هیدروژن (HOR) مرتبط باشد.
این رویکرد پیشنهادی می‌تواند مشکلات مدیریت پسماند پایدار را برطرف کند و همزمان بازیافت پلاستیک‌های موجود در زباله برای ایجاد نانوکامپوزیت‌ها را امکان‌پذیر کند.
محققان نشان دادند که چگونه افزودن نانوذرات فلزی غیر گران‌بها محصور در CNT‌ها (M@CNTs) به آند، عملکرد پیل سوختی را بهبود می‌بخشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سوختی ارزان پیل های سوختی اکسید جامد نانولوله های کربنی موجود در زباله نانولوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۶۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است

محمد رضا علیپور آزاد در بررسی مشکلات پسماند شهری با بیان اینکه ۷۰ درصد از زباله‌های تولیدی "تر" و ۳۰ درصد آن "خشک" است گفت: با توجه به اثرات مخرب پسماند بر سلامت انسان و محیط زیست و پرهیز از اسراف ضروری است شهروندان علاوه بر کاهش استفاده از تولیدات و فراورده‌های پلاستیکی از جمله نایلون و ظروف زباله های‌تر و خشک را در مبدا جداسازی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین