Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@07:38:18 GMT

گردشگری زیارتی؛ محور توسعه پایدار صائین‌قلعه

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۶۲۳۱

گردشگری زیارتی؛ محور توسعه پایدار صائین‌قلعه

ایسنا/زنجان نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در خانه ملت گفت: گردشگری زیارتی، محور توسعه پایدار شهر صائین‌قلعه است.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی صبح امروز (۲۹ مردادماه) در نشست بررسی مسائل و مشکلات امام‌زاده یعقوب صائین‌قلعه که در جوار این امامزاده برگزار شد، اظهار کرد: امام‌زاده یعقوب (ع) یکی از فضاهای عمومی تأثیرگذار در منطقه ابهر است که همیشه موردتوجه مردم بوده و ارزش‌های فرهنگی همچون آیین‌ها، عادات، سنت‌ها و خاطرات جمعی را در دل خود محفوظ داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امام‌زاده یعقوب (ع) صائین‌قلعه از ظرفیت‌های ارزنده برای توسعه گردشگری مذهبی در استان است، ادامه داد: وجود این امام‌زاده یکی از فرصت‌هایی است که اصولاً می‌تواند اشتغال‌ و ارزش‌افزوده پایدار را برای منطقه ایجاد کند.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، خواستار حمایت از بخش گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های مرتبط با صنعت گردشگری شد و افزود: گردشگری مذهبی در شهر صائین‌قلعه می‌تواند با استفاده از ظرفیت امامزاده یعقوب توسعه یابد و یکی از ظرفیت‌های قابل‌ توجه و البته مغفول مانده در جوار امامزاده یعقوب، ایجاد مراکز خدمات‌رسانی بهتر و کامل‌تر است که این خود می‌تواند باعث ایجاد اشتغال جوانان در این مکان مذهبی شود.

وی بیان کرد: گردشگری زیارتی، محور توسعه پایدار شهر صائین قلعه است و دستگاه‌های اجرایی استان وظیفه‌ دارند همه امکانات مورد نیاز را برای رونق یافتن بیش‌ از پیش این بخش فراهم کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز از وجود ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه در استان خبر داد و گفت: این تعداد امام‌زادگان در جای‌جای استان رنگی از اصالت و معنویت به این منطقه بخشیده است که امامزاده یعقوب یکی از شاخص‌ترین امامزاده‌ها در استان زنجان و منطقه صائین‌قلعه است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی تاکید کرد: متولی اصلی این امامزاده، اداره اوقاف و امور خیریه و اداره‌کننده آن نیز به‌ صورت هیئت‌امنایی است که به‌ طور مستقیم از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تعیین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بقاع متبرکه مکانی برای گردش، زیارت و سیاحت است، لذا باید از این ظرفیت عظیم به‌ خوبی استفاده کنیم، متذکر شد: اجرای طرح‌های بهسازی امامزادگان و بقاع متبرکه زمینه را برای دست‌یابی به اهداف گردشگری مذهبی فراهم خواهد کرد و باید از ظرفیت کامل این اماکن مقدس و مورد احترام مردم و نیز مورد توجه گردشگران مذهبی و معنوی استفاده کرد.

احمد ذوالقدر، فرماندار ابهر نیز در ادامه جلسه گفت: تکمیل پروژه امامزاده یعقوب صائین‌قلعه با توجه به ظرفیت بالای آن در حوزه طبیعت‌گردی و نیز مذهبی، این مکان را به یکی از قطب‌های اصلی گردشگری استان تبدیل خواهد کرد و کمک‌های لازم برای زیرساخت‌های ضروری، تعریض جاده و نورپردازی این مکان مقدس انجام خواهد شد.

در ادامه این جلسه، امام جمعه صائین‌قلعه نیز تصریح کرد: طی سال‌های گذشته اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت‌های اساسی مورد نیاز این امامزاده، از جمله آب، برق، گاز و راه دسترسی مناسب انجام‌ شده است اما نیازمند توجه جدی خیرین و ارگان‌های دولتی برای تکمیل پروژه امامزاده یعقوب این شهر هستیم.

حجت‌الاسلام محمد نوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمای امامزاده ناقص مانده و حیاط آن نیز نیاز به کف‌سازی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان استانی شهرستانها حجت الاسلام حسن شجاعی گردشگري امامزاده یعقوب صائین قلعه زاده یعقوب امام زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار

 رئیس انجمن هسته‌ای ایران در آغاز به کار نخستین کنفرانس بین المللی فناوری علوم وفنون هسته‌ای ۲۰۲۴ در اصفهان، فناوری هسته‌ای را یکی از فناوری‌های کاملا اثبات شده در پاسخ دقیق به برخی از چالش‌ها دانست و گفت: رویداد‌های بین المللی و نشست‌های علمی در حوزه فناوری هسته‌ای دستیابی به اهداف توسعه پایدار وپاسخ و راه حل چالش‌های پیش رو در امنیت انرژی وتامین انرژی وتامین غذا که مستقیم با حیات انسان در ارتباط است را می‌تواند تسهیل کند.


جواد کریمی ثابت افزود: برگزاری این نشست‌ها بستری مناسب برای یافتن راه حل‌هایی برای این موضوع است.


او گفت: در این راستا، ایران ظرفیت تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای را در دستور کار قرار داده است ومسئولان جمهوری اسلامی ایران با تمرکز بر تعهدات خود در حوزه فناوری هسته‌ای وبرنامه‌های تولید این میزان برق هسته‌ای را با جدیت دنبال می‌کنند.


رئیس انجمن هسته‌ای ایران افزود: این کنفرانس در ۱۶ پنل و ۱۳ محور فعالیت خود را آغاز کرده است و فناوری هسته‌ای در کشور ایران به بلوغ رسیده و این بلوغ را در ارائه مقالات وسخنرانی‌ها و نمایشگاه‌ها قابل مشاهده است.


سی‌اُمین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ با حضور ۵۰ دانشمند هسته‌ای از پنج قاره جهان در اصفهان تا دو روز دیگر ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار
  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • تفکیک زباله در روستای قلعه بالای بیارجمند آغاز شد
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله