Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حکومت نظامیان میانمار گفت، تنها زمانی اجازه می‌دهد تا آنگ سان سوچی از زندان به حصر خانگی برود که حکم قضایی علیه وی درباره پرونده‌های متعدد صادر شود.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگ سان سوچی که سال گذشته میلادی به واسطه یک کودتای نظامی ارتشی‌ها در میانمار از سمتش برکنار شد در ژوئن ۲۰۲۲ به زندانی در نایپیداو، پایتخت منتقل شد و اکنون در یک سلول انفرادی به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنده جایزه صلح نوبل که ۷۷ سال دارد نیمی از زندگی خود را در حبس خانگی به سر برده است.

از زمان وقوع کودتا، سوچی با دست‌کم ۱۸ فقره جرم از نقض قوانین انتخاباتی تا رسوایی مالی روبرو شده و باید چندین سال در زندان بماند. وی اما این اتهامات را رد کرده و آنها را بی پایه و اساس می‌داند.

مین آنگ هلاینگ، رئیس حکومت نظامیان میانمار در بیانیه‌ای تلویزیونی و در واکنش به درخواست ارائه شده از سوی یکی از مقام‌های ارشد سازمان ملل که اخیرا به میانمار آمده و خواستار بازگشت سوچی به منزل شده بود، گفت: من این مساله را پس از صادر شدن حکم قضایی علیه سوچی بررسی می‌کنم. ما اتهامات قوی علیه وی مطرح نکردیم و حتی بخشش خود را نصیبش کردیم اگرچه می‌توانستیم جدی‌تر و خشن‌تر رفتار کنیم.

سوچی در سال ۱۹۸۹ نخستین بار و پس از اعتراضات گسترده علیه چندین دهه حکومت نظامیان بر کشور به حصر خانگی فرستاده شد. در ۱۹۹۱، وی برنده جایزه صلح نوبل بابت کمپین برای دموکراسی شد و در ۲۰۱۰ به طور کامل از حصر خانگی آزاد شد.  

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: میانمار ، آنگ سان سوچی ، کودتا در میانمار

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میانمار آنگ سان سوچی کودتا در میانمار حصر خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۶۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم غیرمنتظره: ستاره میلان جدا می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، مانیان از زمان پیوستن به میلان توانست به یکی از بازیکنان مهم و کلیدی این تیم تبدیل شود و نقش مهمی را در کسب عنوان قهرمانی روسونری در رقابت‌های سری آ ایتالیا ایفا کرد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

قرارداد این بازیکن با باشگاه میلان تا تابستان ۲۰۲۶ ادامه دارد و مذاکرات با مدیر برنامه‌های او از سوی مدیران باشگاه میلان چند ماهی است که آغاز شده اما هنوز به نتیجه خاصی نرسیده است و گفته می‌شود که شاید او در فکر ترک این باشگاه باشد.

روزنامه گاتزتا دلو اسپورت خبر داده است که این ستاره فرانسوی در شرایط عجیبی در میلان قرار دارد و احساس می‌کند که شاید این باشگاه نتواند فرصت لازم برای درخشش را به او بدهد و عملکرد این تیم در این فصل باعث ناامیدی و ناراحتی بسیار او شده است.

مانیان که در حال حاضر 3.2 میلیون یورو دستمزد دریافت می‌کند به دنبال افزایش قابل توجه مبلغ برای ادامه حضور در میلان است و گفته می‌شود که وضعیت فعلی این تیم باعث شده است که او دیگر تمایلی به ادامه همکاری با این تیم نداشته باشد و شاید در پنجره نقل و انتقالات تابستانی سن سیرو را ترک کند.

دیگر خبرها

  • حکم دادگاه رژیم صهیونیستی علیه خواهر هنیه
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان پذیرفته نشد
  • صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم
  • فروش اینترنتی دارو
  • وحشت در محافل صهیونیستی بعد از تصمیم ضد اسرائیلی دادگاه لاهه
  • تصمیم غیرمنتظره: ستاره میلان جدا می‌شود
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود
  • دادگاه لاهه در حال بررسی جنایات اشغالگران در بیمارستان‌های غزه است
  • دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو