Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@08:18:23 GMT

۱۶ هزار نفر در بخش تعاون اردبیل مشغول به کار هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۶۵۰۵

۱۶ هزار نفر در بخش تعاون اردبیل مشغول به کار هستند

ایسنا/اردبیل مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از اشتغال ۱۶ هزار نفر در شرکت‌های تعاونی این استان خبر داد.

بهروز رحیم‌زاده ۲۹ مرداد در نشست مشترک با تعاون گران و اتحادیه شرکت‌های تعاونی با تأکید بر ظرفیت‌های بالای این بخش از اقتصاد کشور گفت: قانون اساسی، قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴، قانون مالیات‌ها، برنامه‌های توسعه پنج‌ساله و سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ نگاه ویژه‌ای به بخش تعاون دارند و باتوجه‌به مزیت‌ها و کارکردهای بالای این بخش، معافیت‌ها و مشوق‌هایی را پیش‌بینی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: تخفیف حق بیمه سهم کارفرما برای اعضای شاغل در تعاونی به میزان ۲۰ درصد در قانون سیاست‌های اصل ۴۴ و معافیت صددرصدی درآمد تعاونی‌های روستایی، عشایری، کشاورزی، کارگری، کارمندی، دانشجویی، دانش‌آموزی و اتحادیه‌های آنها از مالیات به‌موجب ماده ۱۳۳ قانون مالیات‌های مستقیم را می‌توان از جمله این نمونه‌ها نام برد.

وی به اشاره به برنامه‌های بزرگداشت هفته تعاون گفت: هفته تعاون فرصت مغتنمی برای تبیین و بازگویی جایگاه برجسته الگوی بین‌المللی تعاون، کسب‌وکارهای تعاونی، نقش ویژه آنها در مردمی‌سازی اقتصاد، ساماندهی و سازماندهی نیروهای انسانی ماهر و کارآزموده، کارآفرین و جویای کار از طریق تجمیع دارایی‌های کوچک و سرمایه‌های خرد با رویکرد توانمندسازی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با عنوان صادرات ۱۲ میلیون دلاری شرکت‌های تعاونی در سال گذشته تصریح کرد: با فعالیت اقتصادی نزدیک به ۲ هزار شرکت تعاونی، زمینه اشتغال بیش از ۱۶ هزار نفر در استان فراهم شده است.

رحیم‌زاده با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مغفول مانده بخش تعاون گفت: امروزه نقش بی‌بدیل تعاونی‌ها در بهبود فضای کسب‌وکار، رونق تولید و اشتغال، ساماندهی نظام توزیع و عرضه و بازار کار بر کسی پوشیده نیست که ضرورت داد با تعامل هرچه بیشتر اتاق تعاون، اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی سهم این بخش از اقتصاد استان افزایش یابد.

وی تقویت بخش تعاون را کمک به استقرار نظام اقتصادی مردم‌محور دانست و گفت: راه برون‌رفت از چالش‌های اقتصادی، بحران‌ها، تحریم‌ها و بسیاری از مشکلات کشور تقویت بخش تعاون است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تعاون اشتغال شرکت های تعاونی بخش تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۶۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران مشغول کار هستند

دریافت 38 MB کد خبر 6092992

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل صادر شد
  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • قانون‌گذاری‌های جدید حمایت از معلمان اعمال شود
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • کارگران مشغول کار هستند
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند