Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «یرژان موکانف» رئیس هیات مدیره شرکت اتمی «قز اتم‌ پروم» قزاقستان از آمادگی این شرکت برای استفاده از مسیر حمل و نقل بین المللی ترانس خزر در صورت لزوم، خبر داد.

وی این مطلب را امروز طی یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد و گفت: وضعیت کاملا پیچیده است و خطرات تغییر برنامه‌‌های معدن و کارهای آماده‌سازی و تولید هنوز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نظر حمل و نقل محصولات نهایی از طریق بندر سن پترزبورگ نیز محدودیت قابل توجهی وجود ندارد.

بنابر سخنان وی، در صورتی که مسیر اصلی به هر دلیل از دسترس خارج شود، قز اتم پروم اقداماتی را برای کاهش این خطر انجام داده که استفاده از مسیر جایگزین بین المللی ترانس خزر که خارج از قلمرو روسیه است و از سال 2018 با موفقیت توسط این شرکت مورد استفاده قرار گرفته یکی از این موارد است.

با این حال، موکانف خاطرنشان کرد: هیچ تغییری در مشخصات ریسک مرتبط با پروژه‌های چند ساله با شرکای روسی وجود ندارد. محدودیت‌ها و تحریم‌های اعمال شده از سوی برخی کشورها علیه روسیه متوجه صنایع اورانیوم و هسته‌ای نبوده است.

وی افزود: اما با این وجود، قز اتم پروم برای تغییرات احتمالی آماده است، بنابراین شرکت‌های تولیدی این شرکت کار عظیمی را در جهت تهیه مواد لازم و جستجوی منابع جدید تامین انجام داده‌اند.

به گفته موکانف، در حال حاضر، تمام پیش‌بینی‌ها برای سال 2022 نسبت به انتظارات منتشر شده قبلی بدون تغییر باقی می‌ماند. بر اساس روندهای فعلی و پویایی در تولید فروش و هزینه‌ها، فکر می‌کنیم که ریسک‌های زنجیره تامین و توسعه چاه‌ها در نیمه دوم سال تغییر قابل توجهی نخواهند داشت. این گروه برنامه تولید سال 2022 را حفظ کرده و تمام تلاش خود را برای دستیابی به آن انجام می‌دهد.

اما رئیس هیات مدیره شرکت قز اتم پروم با تاکید گفت که اگر مشکلات در حوزه معدن و زنجیره تامین در نیمه دوم سال ادامه داشته باشد، ممکن است حجم نهایی تولید در پایان سال کمتر از سطح پیش‌بینی شده باشد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان اورانیوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود وزیر دفاع آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع حوزه شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.

سخنرانی و دیدار با وزاری دفاع عضو شانگهای از برنامه های امیر سرتیپ آشتیانی در این سفر دوروزه خواهد بود.

سازمان همکاری‌های شانگهای(SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است، استفاده از ظرفیت های سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتماد سازی بیشتر به منظور توسعه وگسترش همکاری های دفاعی و نظامی با کشورهای عضو، فرصت های جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.

دیگر خبرها

  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • طرح ازبکستان برای کریدور لجستیکی از افغانستان به آسیای مرکزی
  • ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • ورود وزیر دفاع آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • کریمی قدوسی : برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • کریمی قدوسی: برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد، «نصف روز» زمان لازم داریم