Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@22:26:01 GMT

هوشمند سازی فرایندهای ارسال امانات پستی

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۶۵۹۹

هوشمند سازی فرایندهای ارسال امانات پستی

مدیرکل کیفیت و حمایت از مشتریان شرکت ملی پست با بیان اینکه در یک سال گذشته، بحث هوشمندسازی را در دستور کار قرار دادیم اذعان داشت: «فرآیندهای نقل و انتقال، پردازش و به‌زودی مرحله توزیع نیز به‌صورت هوشمند انجام می‌شود.»

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست؛ محمد اخلاقی در گفتگو با ایسنا، با بیان مطلب فوق گفت: «مرسولات پستی به واسطه‌ ماهیت انتقال‌محور، آسیب‌پذیر هستند از این رو این شرکت تلاش می‌کند مشتریان حداقل آسیب را از فرایند انتقال مرسولات پستی ببینند، اما درصورت بروز هرگونه خسارت، امکان پرداخت غرامت به آنها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
مدیرکل کیفیت و حمایت از مشتریان شرکت ملی پست درباره ویدئویی که اخیرا در شبکه های اجتماعی پیرامون حمل نادرست بسته های پستی منتشر شده است گفت: «این ویدیو مربوط به چندین ماه قبل است و همان زمان هم پیگیری‌های لازم انجام شده و به افراد خاطی تذکر دادیم.»
وی با بیان اینکه با کسانی که کوتاهی کرده بودند، برخورد شده است افزود: «همچنین در حال حاضر آموزش‌های لازم در اقصی نقاط کشور به کارکنان داده شده است. در عین حال اگر مشتری در این حین متحمل ضرر و زیانی شده بو د، جبران خسارت انجام شده است.»
اخلاقی اظهار کرد: «موضوعات این‌چنینی که با مشتری در ارتباط است، به مراتب در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و به اطلاع شرکت پست هم می‌رسد و از این رو پیگیری‌های لازم انجام می‌شود و تمام تلاش ما این است که هموطنان ما متحمل ضرر نشوند. به همین دلیل ما در یک سال گذشته، بحث هوشمندسازی را در دستور کار قرار دادیم و فرآیندهای نقل و انتقال، پردازش و به‌زودی مرحله توزیع نیز به منظور افزایش کیفیت خدمت رسانی به‌صورت هوشمند انجام می‌شود.»
مدیرکل دفتر کیفیت و حمایت از مشتریان شرکت ملی پست ادامه داد: «به‌عنوان نمونه اواخر سال گذشته بود که بزرگ‌ترین مرکز سورتینگ کشور توسط شرکت ملی پست با بومی‌سازی فناوری سورتینگ توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی پیاده‌سازی شد و فازهای عملیاتی آن اوایل امسال نهایی شد و در حال حاضر با ظرفیت کامل مورد بهره‌برداری قرار گرفته و باعث شده که در فرآیند پردازش هم سرعت ما افزایش و خطاهای نیروی انسانی کاهش پیدا کند.»
اخلاقی بیان کرد: «در چرخه عملیات لجستیک و حمل‌ونقل، نه فقط در شرکت ملی پست یا در ایران، بلکه در شرکت‌های اقصی‌ نقاط دنیا، به‌دلیل ماهیت صنعت که نیرومحور است و جابه‌جایی کالا را می‌طلبد و به‌واسطه ابزارهای متنوع انتقال، پذیرفته شده که بخشی از این مرسولات دچار خطا می‌شود و به‌ همین دلیل است که مکانیزم‌های جبران خسارت در کل دنیا وجود دارد. بعضا حتی بخشی از مرسولاتی که ما به خارج از کشور ارسال می‌کنیم، دچار آسیب می‌شود و حتی این اتفاق در کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته هم رخ می‌دهد و در طول ماه تعداد زیادی مرسوله که باید غرامتش دریافت می‌شود، وجود دارد.»
وی با بیان اینکه این آسیب‌ها را نمی‌توان به صفر رساند، افزود: « تلاش ما این است که این آسیب‌ها به حداقل برسد. سازوکار رسیدن به این هدف هم استفاده از تکنولوژی‌های نوین در حمل‌ونقل و جابه‌جایی مرسولات است. اما هرگاه به مرسوله‌ای آسیبی وارد شود، ما آمادگی داریم که جبران خسارت کنیم، کمااینکه این موضوع یک رویه مصوب است و در شرکت ملی پست هم پیاده‌سازی می‌شود.»

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت ملی پست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۶۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت در سمنان تمدید شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، سعیده همتی با بیان اینکه دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در بخش ملی و استانی برگزار می‌شود و پیش از این، مهلت ارسال آثار تا دهم اردیبهشت تعیین شده بود که اکنون این زمان تمدید شد، بیان کرد: متقاضیان عرصه‌های مختلف از جمله خانواده‌ها، رسانه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسه‌های خصوصی، مدیران و نخبگان برای شرکت در رویداد جایزه جوانی جمعیت در بخش استانی می‌توانند از طریق پیام‌رسان ایتا یا مراجعه حضوری و تماس با دبیرخانه استانی با شماره‌های ۲۱۲۹۱۴۲ و ۳۳۴۴۳۴۵۱ اثر خود را ارسال کنند.

وی بیان کرد: مهلت ثبت‌نام در دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در بخش ملی تا پانزدهم اردیبهشت ماه تمدید شد و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق اینترنت در این رویداد شرکت کنند.

دبیر ستاد جوانی جمعیت استان سمنان با اشاره به اجرای ماده ۱۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: جایزه ویژه مربوط به رویداد جوانی جمعیت در محورهای تأثیرگذار در دو بخش تقاضامحور و کشف‌محور در راستای تحقق اهداف این قانون و اثربخشی بر رشد ازدواج و فرزندآوری در جامعه اعطا می‌شود.

همتی اظهار کرد: رویداد جایزه جوانی جمعیت در بخش ملی توسط ستاد ملی جمعیت و در بخش استانی توسط ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان برگزار می‌شود.

وی اهدای جایزه جوانی جمعیت، معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی، بسترسازی مناسب برای هم‌افزایی و تبادل اندیشه در میان جامعه نخبگانی برای رسیدن به نرخ رشد مطلوب در فرزندآوری و ازدواج را از جمله اهداف برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت عنوان کرد.

کد خبر 6095209

دیگر خبرها

  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است
  • مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت در سمنان تمدید شد
  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • آموزش: ۵ نکته که تایپ کردن با گوشی هوشمند را آسان‌‌تر می‌کند
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • امضای قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در اصفهان
  • سازمان دامپزشکی به‌دنبال بازمهندسی در فرایندهای سازمانی است