Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید ناصر میر محمدیان روز شنبه در نشست طرح بحث مبانی مسجد جامعه پرداز و بررسی سند مدیریت مساجد در محل سالن غدیر استانداری مرکزی، افزود: بشریت از ابتدای عالم به دنبال ساخت تمدن بوده و آن‌چیزی که امروز مانع ساخت و تشکیل تمدن اسلامی و مطلوب است تمدن غرب است و اگرچه امروز تمدن غرب در حال افول و نابودی است اما مانعی بزرگ می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هر تمدنی دارای ۲ بخش نرم افزاری و سخت افزاری دارد که باید برای تشکیل تمدن مورد توجه قرار گیرد و در ایران اسلامی اگر بخواهیم تمدن اسلامی تشکیل دهیم باید نرم افزارهای مطلوب را استفاده کنیم و در غیر این صورت تمدن تشکیل نمی‌شود.

مدیر عامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: یکی از ابتکارات مهم امام خمینی(ره) محور قرار دادن مساجد در همه امور بود و اکنون در گام دوم انقلاب این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام میرمحمدیان اظهار داشت: مسجد مرکز تشکل و هسته‌ مرکزی لازم برای پرداختن به امورات مختلف جامعه است و این هسته‌ مرکزی را امام راحل بلافاصله همان روز اول، حتی قبل از اینکه اعلام پیروزی بشود، معین کردند و گام دوم باید مسجد محوری اولویت باشد.

وی بیان کرد: مسجد ابتکاری است که اسلام در آغاز ولادت خود برگزید و پدید آوردن هویتی به نام مسجد نخست در قبا و سپس در مدینه، در شمار زیباترین و پرمغزترین ابتکارهای اسلام در آغاز تشکیل جامعه‌ اسلامی است.

مدیر عامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی کشور اضافه کرد: مسجد، مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد و جامعه در دیدگاه و اندیشه‌ مکتب اسلام است و با این نگاه دل‌های ما برای مساجد می‌تپد و از شوق و احساس مسئولیت، لبریز می‌گردد. 

حجت‌الاسلام میرمحمدیان گفت: سند مردمی سازی مساجد تشکیل شده و برای اجرای آن ارتقای تمامی ارکان مساجد باید دیده شود که در این راستا سلسله اقداماتی در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی سازمان تبلیغات اسلامی تمدن نوین اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی سازمان تبلیغات اسلامی اراک استان مرکزی سازمان تبلیغات اسلامی تمدن نوین اسلامی تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۶۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت فرا رسیدن ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق(علیه السلام) مراسم سوگواری آن حضرت توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و هیات انصارالشهدا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در مسجد جامع خرمشهر این‌موزه برگزار می شود.

برنامه مذکور روز جمعه ۱۴ اردیبهشت همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد جامع موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی برگزار می شود.

کد خبر 6093244 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است