Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@03:01:54 GMT

برگزاری جشنواره شیره‌پزی مانیزان ملایر

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۶۶۸۳

برگزاری جشنواره شیره‌پزی مانیزان ملایر

علی مالمیر با تاکید بر مردمی برگزار کردن جشنواره شیره‌پزی مانیزان گفت: این جشنواره از یک جلسه رسمی دولتی باید به جشنواره بومی و با حضور و مشارکت بیشتر مردم بومی این منطقه تبدیل شود.

او گفت: مردمی برگزار شدن این جشنواره موجب می‌شود تا مردم بتوانند برنامه‌های فرهنگی، بومی و محلی، صنایع دستی و سوغات محلی را عرضه کرده و از آن نیز ذی‌نفع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی همدان از احتمال افزایش تعداد روز‌های برگزاری جشنواره شیره‌پزی مانیزان خبر داد و گفت: افزایش تعداد روز‌های برگزاری جشنواره، ماندگاری گردشگران را به همراه خواهد داشت.

مالمیر با بیان اینکه جشنواره شیره‌پزی مانیزان یکی از مهمترین رویداد‌های استان همدان است که تاکید بر برگزاری آن داریم خاطر نشان کرد: در صدد هستیم برای استفاده بهتر و قوی‌تر از این جشنواره، تعداد روز‌های برگزاری آن را از یک روز به چند روز افزایش دهیم و علاوه بر روستای مانیزان در سایر روستا‌های همجوار و درّه جوزان نیز برگزار شود.

او  ادامه داد: اگر این جشنواره منجر به حضور گردشگران و افزایش ماندگاری گردشگران نشود، ناقص خواهد ماند.

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان موضوع گردشگری یک موضوع اقتصادی است و باید درآمدزا باشد و اگر اینگونه نباشد، ناقص است و نیاز به کار دارد.

مالمیر گفت: برای اینکه جشنواره شیره‌پزی مانیزان در این مسیر حرکت کند، نیازمند مشارکت جامعه محلی در برپایی جشنواره شیره‌پزی هستیم.

او همکاری اهالی روستای مانیزان، بخش درّه جوزان و روستا‌های دیگر را در برگزاری هر چه بهتر این جشنواره ضروری دانست و تاکید کرد: ما نیز این آمادگی را داریم که بتوانیم جشنواره را پربارتر و با مشارکت مردم در سطح خوبی برگزار کنیم.

 تاکنون ۱۱ دوره جشنواره شیره‌پزی مانیزان در شهرستان ملایر برگزار شده است که به دلیل شیوع کرونا ۲ سال این جشنواره برگزار نشد.

جشنواره شیره‌پزی مانیزان سال ۱۳۹۱ در فهرست آثار ناملموس میراث فرهنگی ایران ثبت ملی شد.

منبع:ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیره پزی مانیزان میراث فرهنگی جشنواره شیره پزی مانیزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های پیکار‌های بوکس انتخابی تیم ملی نوجوانان در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در بخش تیمی این مسابقات تیم استان همدان اول و تیم‌های لرستان و تهران دوم و سوم شدند

در بخش انفرادی هم مهدی روزبهانی از استان لرستان در وزن ۴۶ کیلوگرم به نشان طلا رسید، در ۴۸ کیلوگرم سهند نجفی از آذربایجان غربی، در وزن ۵۰ کیلوگرم امیرعباس محمدنیایی از همدان، در ۵۲ کیلوگرم محمدطا‌ها دهقانی از خراسان جنوبی، در ۵۴ کیلوگرم سیدعلی ملکوتی از چهارمحال و بختیاری، در ۵۷ کیلوگرم یاور سبزعلی از همدان، در ۶۰ کیلوگرم محمدصفر بیرالوند از لرستان، در ۶۳ کیلوگرم سپهر رحیمی از چهارمحال و بختیاری، ۶۶ کیلوگرم امیرمحمد رستم پور از گلستان، در ۷۰ کیلوگرم محمدصالح مصباحی از لرستان، در وزن ۷۵ کیلوگرم ماهان ساجدی از مازندران و در وزن‌های منهای ۸۰ و به اضافه ۸۰ کیلوگرم نیما مختاری و عرشیا نورمحمدی هر دو از اصفهان بر سکوی قهرمانی ایستادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری روزهای تدبر قرآنی در ملایر
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • تحول خوبی در بوکس کشور ایجاد شده است/ همدان استعدادهای خوبی دارد
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • معرفی برترین‌های پیکار‌های بوکس انتخابی تیم ملی نوجوانان در ملایر
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان