Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: ایجاد مرکز نوآوری فناوری های مالی در خراسان رضوی ضروری است و ما پیشنهاد آن را داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: ایجاد این مرکز موجب می‌شود تا در عرصه فناوری های بانکی فعالانه و پیشرو عمل کنیم نه اینکه اقدام منفعلانه داشته باشیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالفضل چمندی افزود: خراسان رضوی این پتانسیل را دارد که فاصله فضای دیجیتال با تهران را پر کند و بر ظرفیت قوی انسانی خود بیافزاید.

 معاون استاندار گفت: در این نشست هم اندیشی به دنبال این هدف هستیم که اقدامات مورد نیاز در این زمینه را به بحث و بررسی بگذاریم و قابل پیش بینی کنیم.

 در نشست هم اندیشی بانکها و شرکتهای دانش بنیان فناورانه ، مهران محرمیان، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز ، در خصوص کسب و کار دیجیتال ،رویکردهای گسترش بانکداری باز در جهان ، وضعیت نئو بانکها، رمز ارزها و سندباکس رگولاتوری به تفصیل توضیح داد. وی با اشاره به ضرورت ایجاد و افزایش کسب و کار دیجیتال در کشور گفت: توجه به این نوع کسب و کار یک ضرورت است نه یک انتخاب و نکته اصلی آن، این است که مردم در محور و مرکز هر فعالیتی هستند. مردم  سرویس ها را دریافت می‌کنند و با گرایش خود به سمت آن حرکت می نمایند. 

 محرمیان افزود: ما باید زیرساخت‌ها را ایجاد و فراهم کنیم تا نحوه گرایش مردم به آن، رونق اقتصادی ببخشد .

وی به رویکردهای گسترش بانکداری باز در دنیا اشاره کرد و گفت: در وضعیت نئو بانک‌ها، بازارهای خاص بسیار ارزش آفرین هستند و خراسان رضوی در این زمینه واجد چندین بازار خاص است که می‌تواند مورد توجه جدی قرار بگیرد.

معاون بانک مرکزی کشور یک جنبه مهم رمز ارزها را مقابله با بازارهای تمرکزگرا، عنوان کرد و گفت: رمز ارزها بازارهای تمرکزگرا را به چالش کشیدند لذا باید با دقت این موضوع را زیر نظر داشته باشیم.

 وی افزایش حجم مبادلات مالی در حوزه رمز ارزها را با توجه به نوسانات زیاد این حوزه بازاری پرریسک برای مردم معرفی کرد و از سوی دیگر به اهداف حکمرانی ریال تاکید کرد که بر اساس آن هر پولی که جابجا می شود باید معلوم شود از چه هویتی به چه هویتی و به چه منظوری جابجا شده است.

 محرمیان هوشمندی و قابلیت برنامه ریزی رمز ارزها را مفید در قابل برنامه ریزی کردن آنها دانست و افزود: باید علاوه بر کاهش ریسک در مبادلات رمز ارزها، مانع اقدامات متقلبانه در این حوزه هم شویم و به همین منظور مصداق های متقلبانه را در کارگروه تخصصی بانک مرکزی، شناسایی و به قوه قضائیه معرفی کردیم.

 در این نشست صفا نیکو، سرپرست بانک ملی استان و دبیر شورای هماهنگی بانکها، گزارشی از عملکرد سیستم بانکی است ارائه نمود. 

 مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان نیز نظرات و عملکرد خویش را در این جلسه عنوان کردند.

انتهای پیام//

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فناوری های مالی خراسان رضوی رمز ارزها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی گفت: پزشکان همراه ۶۷ کاروان متقاضیان این سفر انسان ساز تمامی امور پزشکی، سلامتی و ارائه خدمات مرتبط به زائران خانه خدا را بر عهده دارند.

محمد رضا واحدی جو افزود: با توجه به بیماری‌های شایع میان متقاضیان حج از جمله فشار خون و دیابت کنترل سلامت متقاضیان و آزمایش آنان در کنار تجویز دارو‌های احتمالی مورد نیاز امری ضروری است که پزشکان هلال احمر در این زمینه خدمات در خور و لازم را ارائه می‌دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج در هلال احمر خراسان رضوی شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی را ۹ هزار و ۵۶۷ نفر اعلام کرد که چهار هزار و ۳۶۵ نفر از این متقاضیان مرد و پنج هزار و ۲۰۲ نفر زن هستند.

واحدی جو افزود: طبق بررسی‌های پزشکی انجام شده ۱۵ تا ۲۰ درصد متقاضیان حج امسال استان خراسان رضوی به فشار خون و ۱۰ تا ۱۵ درصد به بیماری دیابت مبتلا هستند.

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع در استان گفت: مدت اجرای واکسیناسیون طبق نوبت دهی انجام شده تا ۱۹ اردیهبشت ماه جاری ادامه دارد.

نخستین کاروان اعزام حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • نجات اقتصاد کشور در سایه نوآوری رقم می‌خورد
  • پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • نرخ جدید ارزها در مرکز مبادله ایران
  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس