Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@23:54:06 GMT

ساماندهی کارگاه‌های سنتی کوی نمـدمـالان

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۶۸۲۰

ساماندهی کارگاه‌های سنتی کوی نمـدمـالان

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهـرداری شـهرکرد گفت: کارگاه‌های سنتی واقع در کوی نمـدمـالان شهرکرد تقویت می‌شود.

اکبر شاهوردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به کیفیت اجرای معبر فرهنگی در کوی نمدمالان شهرکرد، اظهار کرد: با توجه به اهمیت همکاری سه سازمان شهرداری در اجرای این پروژه، ضمن تقسیم وظایف و جهت جلوگیری از هرگونه همپوشانی، اتلاف وقت و هزینه، هر سازمان باید با تعیین سهم خود بخشی از کار را بر عهده بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مراحل حضور هر سازمان تعیین شده است تا اقدامات براساس هزینه، فایده و زمانبندی معین در مسیر کلی پروژه تعیین و عملیاتی شود.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد این پروژه را از مهمترین فعالیت‌های بازآفرینی دانست و خاطرنشان کرد: مظاهر فرهنگی در این محور از مهمترین بخش‌های آن است، استفاده از پیشنهادات سازنده در باز زنده‌سازی این فضا از سوی صاحبان فن و هنر و شهروندان فرهیخته بسیار مهم است.

شاهوردی با بیان اینکه اجرای پروژه کوی نمدمالان آغاز شده و با جدیت در حال پیگیری است، تصریح کرد: با معرفی شهرکرد به عنوان شهر جهانی نمد جهت احیا و تقویت کارگاه‌های سنتی واقع در کوی نمدمالان و بازآفرینی فضاهای شهری در محله‌های هدف، احداث معبر فرهنگی کوی نمدمالان در دستور کار سازمان قرار گرفت.

وی ادامه داد: انجام مطالعات و تهیه طرح سال ۱۳۹۷ توسط یکی از کارشناسان و مشاوران بومی شهرکرد انجام شده است.

کد خبر 597955

منبع: ایمنا

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری شهرهاي ايران بافت فرسوده شهر نمد مالی سنتی شهر مدیریت شهری شهرداری شهرداری ها پروژه های شهری شهرکرد شهرداري شهركرد سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری سازمان عمران و بازآفرینی شهری كوي نمدمالان شهركرد پروژه عمرانی طرح های شهری طرح های شهرداری گذر فرهنگی نمدمالان کارگاه های سنتی برنامه ریزی شهری مدیران شهری بازآفرینی شهری پروژه های بازآفرینی شهری پروژه بازآفرینی شهری بازآفرینی اماکن بازآفرینی فضاهای شهری فرهنگ شهری هویت شهری هویت شهر صنایع دستی صنایع دستی شهرکرد شهر سازی شهرسازان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کوی نمدمالان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۶۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مرادعلی الله وردی اظهار کرد: این بلوار به محلی برای استقرار مشاغل مزاحم شهری تبدیل شده است از این رو حذف پل‌ها برای مسدود کردن دسترسی خودروها به پیاده روها با جدیت دنبال شده است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های این بلوار ایجاد زیرگذر در تقاطع امیرالمومنین (ع) است که طرح آن در حال تهیه است و اجرای آن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شهردار حمیدیا از دیگر اقدامات به ایجاد بوستان‌های جدید و فرهنگسرا در شهر حمیدیا اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۸۲ درصد بودجه شهر به پروژه عمرانی اختصاص یافت که شامل ۳۵ پروژه با ۳۰۰ میلیارد تومان بود و امسال هم دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: حمیدیا اولین شهری است که برنامه ۵ ساله مصوب دارد که در اجرای طرح‌ها تأثیر بسزایی دارد.

شهردار حمیدیا به سیلاب سال گذشته اشاره کرد و افزود: سیلاب ۱۴۰۱ شهرداری باعث شد که شهرداری برای مهار سیلاب نسبت به مخزن هیدرولیکی در مسیر رودخانه برای مهار روان آب‌ها اقدام کند تا جذب آب‌های زیرزمینی شود.

الله وردی اضافه کرد: دو باب مخزن دیگر هم برای کنترل روان آب‌ها در حال ساخت است و ۱۵ حلقه چاه نیز حفر خواهد شد چرا که بعضی معابر شهر بافت قدیم و در معرض آسیب از مخل روان‌آب‌ها قرار دارد.

کد خبر 6091117

دیگر خبرها

  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است