Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-03@21:14:34 GMT

جمعه سیاه بیت‌کوین در بازار کریپتو‌

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۶۸۳۷

جمعه سیاه بیت‌کوین در بازار کریپتو‌

داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال گلسنود نشان می‌دهد که انحلال طولانی‌مدت آتی بیت‌کوین به بالاترین حد خود در هشت ماه اخیر رسیده است زیرا ارزش بیت‌کوین در روز جمعه به زیر ۲۲هزار دلار سقوط کرد.

به گروه بازار دیجیتال بازارنیوز به نقل از کریپتو، در روز جمعه بازار رمزارز‌ها رکود بزرگی را به ثبت رساند که به علت آن ارز‌های دیجیتال عمده پشتیبانی کلیدی خود را از دست دادند و پس از افزایش طولانی‌مدت صعودی در ماه گذشته به پایین‌ترین سطح ماهانه خود سقوط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیت‌کوین (BTC) که هفته گذشته به دنبال عبور از سطح مقاومت ۲۵هزار دلاری بود به زیر ۲۲هزار دلار سقوط کرد تا به کمترین حد خود در دو هفته اخیر یعنی ۲۱هزار و ۷۴۷ دلار برسد. اتر (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ، در آستانه ادغام از ۲۰۰۰ دلار گذشت، اما در ۲۴ ساعت گذشته ۶ درصد کاهش یافته و در زمان نگارش این مطلب به پایین‌ترین سطح هفتگی ۱۷۲۶ دلاری خود رسیده است.


پس از هفته‌ها حرکت صعودی با سقوط ناگهانی، بازار کریپتو شاهد انحلال ۱۵۷هزار و ۹۸ معامله‌گر در ۲۴ ساعت گذشته بود که منجر به انحلال کل بیش از ۵۵۱ میلیون دلار شد. داده‌های کوین گلس نشان می‌دهد که معامله‌گران بیت‌کوین بیش از ۲۰۳ میلیون دلار ضرر کردند و پس از آن معامله‌گران اتر ضرر ۱۴۰ میلیون دلاری ثبت کردند.


در نمودار نوسانات قیمت، تعداد پوزیشن‌های خرید نقدی با حاشیه قابل توجهی از موقعیت‌های فروش کوتاه‌مدت بیشتر ثبت شده که نشان می‌دهد احساسات بازار تا زمان سقوط ناگهانی بسیار صعودی بوده است. ارزش پوزیشن‌های فروش نقدی تنها ۴۱ میلیون دلار در مقابل ۳۹۸ میلیون دلار در موقعیت‌های خرید بود.


انحلال طولانی‌مدت قرارداد‌های آتی بیت‌کوین در صرافی OKX به بالاترین حد هشت ماهه رسید که بالاترین قیمت قبلی پنجم ماه مه را شکست.


سقوط ناگهانی در بازار کریپتو به افزایش نرخ بهره مورد انتظار فدرال رزرو ایالات‌متحده در ماه سپتامبر نسبت داده می‌شود. داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه اگوست کمتر از حد انتظار بود و منجر به افزایش صعودی در بازار‌های ارز دیجیتال و ارز خارجی شد.


«جیمز بولارد» رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس گفت که مایل به افزایش ۷۵ واحد پایه است. افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه آینده می‌تواند به رکود دیگری منجر شود. افزایش مشابه نرخ بهره ۷۵ واحدی در ماه ژوئن منجر به آشفتگی بازار کریپتو پس از افزایش قیمت اولیه شد.


مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۱.۰۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۶.۳۵ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۳۹.۷۵ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۴۳ درصد کاهش داشته است.


حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۹۰.۱۸ میلیارد دلار است که ۴۰.۷۸ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۶.۹۶ میلیارد دلار است که ۷.۷۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۸۰.۲۳ میلیارد دلار است که ۸۸.۹۷ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال است.


به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۱۳ صبح به وقت شرقی)


این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.


۱- بیت‌کوین


قیمت: ۲۱ هزار و ۱۲۴.۷۵ دلار


تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۰ درصد افزایش


تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۳۰ درصد کاهش


۲- اتریوم


قیمت: ۱۶۳۰.۴۵ دلار


تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۹ درصد افزایش


تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۵۳ درصد کاهش


۳- تتر


قیمت: ۱.۰۰ دلار


تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش


تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش


۴- یو اس دی کوین


قیمت: ۱.۰۰ دلار


تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد افزایش


تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد افزایش


۵- بایننس کوین


قیمت: ۲۸۵.۲۴ دلار


تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش


تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۳۹ درصد کاهش


۶- کاردانو


قیمت: ۰.۴۶ دلار


تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۱ درصد افزایش


تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۹۴ درصد کاهش


۷- ریپل


قیمت: ۰.۳۴۰۳دلار


تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۶ درصد افزایش


تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۵.۸۲ درصد کاهش


۸- سولانا


قیمت: ۳۶.۷۴ دلار


تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۷ درصد افزایش


تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۰ درصد کاهش


۹ - دوج کوین


قیمت: ۰.۰۶۹۵ دلار


تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶۸ درصد افزایش


تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۹۳ درصد کاهش


۱۰- پولکا دوت


قیمت: ۷.۴۱ دلار


تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۷ درصد افزایش


تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۳۹ درصد کاهش

 

 

منبع: ایسنا

پایان پیام//

برچسب ها: کریپتوکارنسی ، بیت کوین ، رمز ارز ، ارز دیجیتال ، کاردانو ، شیبا ، اتریوم ، تتر لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Rzj

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کریپتوکارنسی بیت کوین رمز ارز ارز دیجیتال کاردانو شیبا اتریوم تتر درصد افزایش تغییرات قیمتی یک هفته اخیر بازار ارز های دیجیتال بازار کریپتو میلیون دلار ارز دیجیتال کوین قیمت درصد کاهش بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۶۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا

به گزارش همشهری آنلاین، صندوق بین‌المللی پول، با خوش‌بینی نسبت به رشد اقتصاد هند، پیش‌بینی کرد که اقتصاد آسیا در سال جاری به‌جای ۴.۲ درصد (پیش‌بینی ۶ ماه پیش) ۴٫۵ درصد رشد کند.

درعین‌حال، این نهاد بین‌المللی بزرگ‌ترین خطر برای اقتصاد آسیا را طولانی شدن اصلاحات در بخش املاک چین عنوان کرده که تقاضا را تضعیف می‌کند و احتمال وقوع تورم منفی طولانی‌مدت و ضربه زدن به سایر اقتصادها از طریق «سرریزهای تجاری مستقیم» را افزایش می‌دهد.

-عربستان قصد دارد تا قیمت نفت خود را برای مشتریان آسیایی تا بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته افزایش دهد که احتمالاً ۳ دلار در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان / دبی می‌رسد. اکثر تحلیلگران رویترز انتظار دارند قیمت رسمی فروش نفت متوسط و نفت سنگین عرب هم به خاطر کمبود عرضه در بحبوحه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یابد.

-گروهی از شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل اجرا بوده و فقط سبب پیوستن کشتی‌های بیشتری به ناوگان سایه شده است. گروه هفت، سقف قیمت را برای نفت روسیه تصویب کرد و شرکت‌های حمل‌ونقل و بیمه غربی زمانی می‌توانند در معاملات نفت روسیه شرکت کنند که قیمت آن کمتر از ۶۰ دلار در هر بشکه باشد.

- بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد ۸۴ میلیون دلار برای مبارزه با مشکلات اقتصادی و اجرای پروژه‌های معیشتی به افغانستان کمک می‌کند. بر اساس بیانه این نهاد بین‌المللی، مبلغ ۷۰ میلیون دلار از این حمایت مالی از طریق صندوق امانی افغانستان و انجمن انکشاف بین‌المللی برای اجرای پروژه‌های معیشتی در ۶ حوزه و ۲۶ ولایت افغانستان هزینه خواهد شد.

-قیمت بیت کوین ۱۸.۶ درصد از سقف خود کاهش پیدا کرده و بسیاری از تحلیل‌گران انتظار دارند کاهش قیمت بیشتری را نیز تجربه کند. در آستانه جلسه FOMC، بیت کوین به محدوده ۵۷٬۱ هزار دلار رسیده است که از سقوط ۱۴ درصدی در یک هفته حکایت دارد. به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران قدیمی با استفاده از فرصت ورود نقدینگی در حال فروش کوین‌های خود هستند.

- شرکت شل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با هدف تمرکز بر عملیات‌های سودآورتر، از بازار برق در چین شامل تولید، تجارت و کسب‌وکارهای مربوط به آن خارج می‌شود و این تصمیم از پایان سال ۲۰۲۳ در حال اجراست. شرکت، «شل انرژی چین» یکی از اولین شرکت‌های خارجی بود که در بازار کاهش انتشار کربن چین شرکت کرد و برای تجارت در بازار برق چین نیز ثبت شده است.

- کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی روز سه‌شنبه اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد درحالی‌که گازوئیل ارزان‌تر خواهد شد. امارات در سال ۲۰۱۵ قیمت سوخت را آزاد کرد و بر همین اساس قیمت‌ها حامل‌های انرژی در این کشور منعکس کننده روند بازار جهانی نفت بود. البته قیمت‌ سوخت در دوره کرونا، به‌صورت موقتی تا مارس ۲۰۲۱ ثابت شده بود.

کد خبر 848822 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها هند اقتصاد صندوق‌ بین‌المللی پول

دیگر خبرها

  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • دلیل آرامش نسبی قیمتها در بازار خودرو
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • مانیتور شیائومی ردمی G27Q 2025 با چه قیمتی عرضه می‌شود؟