Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@19:15:38 GMT

«طعم نذری» به نمایش عموم درمی‌آید

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۶۹۱۷

«طعم نذری» به نمایش عموم درمی‌آید

مدیر باغ بانوان ناژوان اصفهان گفت: برای نخستین بار غذاهای آئینی (غذاهایی که در رسوم مذهبی شهر اصفهان پخت می‌شود) در نمایشگاهی با عنوان «طعم نذری» به نمایش عموم درمی‌آید.

زهره ابوالقاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدام مدیریت باغ ناژوان جهت معرفی غذاهای آئینی شهر اصفهان اظهار کرد: نمایشگاه «طعم نذری» فردا سی‌ام مردادماه ساعت ۱۰ در باغ بانوان ناژوان اصفهان با حضور اقوام مختلف برگزار می‌شود که جلوه‌ای از سفره و غذاهای آئینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این نمایشگاه ۶۰ غذا از سه‌نقطه شهر شامل مناطق دو، هفت، ۱۱ و ۱۵ به نمایش عموم گذاشته می‌شود که در مدت برگزاری نمایشگاه سه سفره شناسنامه‌دار که مردم اصفهان در ایام محرم و صفر می‌چینند ازجمله سفره «حضرت ابوالفضل (ع)، «امام حسن (ع)» و «حضرت رقیه (س)» چیده می‌شود.

اصفهان پس از آذربایجان جایگاه دوم کشوری را در نذری دارد

مدیر باغ بانوان ناژوان تصریح کرد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه سه غذای مصلح ازجمله «خورشت قیمه، «شله‌زرد» و «آش رشته» که خوراک تمامی اقوام است، پخت و از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه دوم اصفهان در غذای نذری بعد از آذربایجان گفت: هدف از اجرای این برنامه، تقویت جایگاه و فرهنگ نذری در بین مردم است و ذکر این نکته که برای نذری دادن نیازی نیست که جمعیت ۱۰۰ نفری را غذا داد بلکه به پنج‌تا شش نفر هم می‌توان فرهنگ نذری را ادا کرد.

ابوالقاسمی با اشاره به روستایی در اصفهان که فرمانداری به همت مردم روستا توانست مراسم‌های آئینی نذورات روستا را جهانی کند، ادامه داد: نذورات در اصفهان همواره از ارزش والایی برخوردار بوده است و طی سالیان گذشته در حفظ و نگهداری آن قدم برداشته‌اند.

کد خبر 597985

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ماه محرم عاشورا نذورات غذای نذری نمایشگاه عزاداران حسینی اصفهان آذربایجان شرقی فرهنگ فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگي و اجتماعي شهرداري اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۶۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر

برپایی نمایشگاه‌های هنر علاوه بر نمایش زیبایی ها، موجب آرامش جسم و روح انسان‌ها می شود. در همین راستا به منظور نشان دادن فرهنگ و هنر، هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در شهرستان لارستان استان فارس آثار خود را به نمایش گذاشتند.

شهروندخبرنگار ما تصاویری را به نمایش گذاشت که مشاهده می‌کنید.

منبع: مدینه صابری - فارس

بیشتر بخوانید:

برپایی نمایشگاه و بازارچه سنتی صنایع دستی در مدرسه هاجر دهگلان + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • جغرافیای اصفهان از منظر علم فلسفه جایگاه بی‌نظیری دارد
  • حضور گروه صنعتی ایران‌خودرو در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در اصفهان