Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا «علیرضا قاسمی فرزاد» روز شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا از زائران اربعین حسینی و متقاضیان حضور در کربلای معلی خواست پیش از عزیمت به عتبات عالیات نسبت به تزریق دُز یادآور کرونا اقدام کنند.

وی ادامه داد: اجرای برنامه نمادین از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای تزریق واکسن کرونا به زائران اربعین حسینی و بازتاب و انعکاس آن از سوی رسانه ها حرکت ارزشمندی برای ترغیب این افراد به واکسیناسیون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار همدان اضافه کرد: با توجه به استقبال بی نظیر مشتاقان اباعبدالله الحسین(ع) برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی و بالا بودن میزان تجمع برای پیشگیری از ابتلا به کرونا دست کم باید ۲ هفته قبل از عزیمت به عراق نسبت به تزریق واکسن اقدام شود.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: طبق رنگ بندی کرونایی مبنی بر استفاده از ۷۰ درصد ظرفیت اماکن در شهرستانهای زرد، ۵۰ درصد در مناطق نارنجی و ۳۰ درصد در مناطق با رنگ بندی قرمز باید این موارد در اماکن عمومی، محیط های مسقف، ورزشگاه ها و رستوران رعایت شود.

وی تصریح کرد: استفاده از ماسک به ویژه در محیط های مسقف برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، تزریق دُز یادآور، رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری فیزیکی همچنان مورد تاکید است.

استاندار همدان خواستار مطالبه کارت واکسن کرونا دانش آموزان از سوی آموزش و پرورش هنگام ثبت نام شد و اظهار داشت: البته این کار نه به عنوان یک الزام بلکه به عنوان یک کار فرهنگی در راستای ارتقای سلامت دانش آموزان است.

قاسمی فرزاد افزود: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری اصناف و قرارگاه زیستی پیگیری لازم را در زمینه «پی یو آر» کُد انجام دهند همچنین همه تریبون داران و افراد با نفوذ و رسانه ها نسبت به تشویق افراد به تزریق واکسن اقدام های لازم را انجام دهند.

وی خواستار پیگیری برای نصب دستگاه تهویه در مدارس و دانشگاه ها با توجه به زمان باقی مانده تا بازگشایی مدارس شد و تاکید کرد: بازرسی آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و پدافند زیستی نسبت به بررسی وضعیت نصب دستگاه تهویه هوا در مدارس بازرسی های لازم را تا پیش از بازگشایی مدارس انجام دهند.

استاندار همدان با قدردانی از پزشکان و پرستاران که با شیوع ویروس کرونا به صورت شبانه روزی برای سلامت مردم تلاش کردند روز پزشک را به آنها تبریک گفت.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: هم اینک چهار شهرستان «رزن، درگزین، کبودرآهنگ و اسدآباد» در وضعیت قرمز، شهرستان های «همدان، بهار، فامنین و نهاوند» در وضعیت نارنجی و «ملایر و تویسرکان» در وضعیت زرد هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا استانداری همدان همدان علیرضا قاسمی فرزاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری همدان همدان ویروس کرونا استانداری همدان همدان علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان قاسمی فرزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۶۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور