Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سردار مجید بکایی پیش از ظهر امروز شنبه 29 شهریورماه در همایش حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل‌گری که در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه هدف ما معماری تحول در اداره روستا است، اظهار کرد: این معماری در مرحله نخست نیازمند یک نقشه مشخص و هدفمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید نقشه راه را از فرمایشات مقام معظم رهبری بگیریم، مطرح کرد: تلاش قرارگاه بر این بوده است که تحلیل منظومه‌ای از بیانات مقام معظم رهبری داشته باشیم.

جانشین فرمانده قرارگاه جهادی پیشرفت همه جانبه روستا با اشاره به اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری اگر نقشه راه را ندانیم روز به روز از هدف دورتر خواهیم شد، عنوان کرد: اعتقاد ایشان بر این است که برای خودکفایی در مرحله نخست باید در روستاها سرمایه‌گذاری شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در روستاها کاهش شدید جمعیت را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: درصد بالای واردات مواد غذایی به کشور نشان از غفلت از سرمایه گذاری در روستاهاست.

سردار بکایی با اشاره به اینکه این موضوعات درپی غفلت‌های ما رقم خورده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که تحول در عمل بسیار مشکل است چراکه مقاومت‌هایی در این مسیر وجود دارد.

وی با بیان ارکان تحول‌ساز در حکمرانی روستاها، یادآور شد: اگر تصور کنیم که این تحولات در سطوح بالای دولتی رقم خواهد خورد دچار آسیب و آفت خواهیم شد.

جانشین فرمانده قرارگاه جهادی پیشرفت همه جانبه روستا ادامه داد: شورای اسلامی روستا، دهیاری روستا، روحانی روستا و استانداری، فرمانداری و بخشداری نقش‌های اصلی تحول‌سازی در روستا را دارند.

وی با اشاره به اینکه تسهیل‌گران و انجمن‌های روستایی نیز در مسیر تحول نقش آفرین هستند، ابراز کرد: خود مردم روستا نیز در راستای انتخاب افراد اصلح برای شورای و مشارکت در اداره روستا موثر هستند.

بکایی اضافه کرد: دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، دستگاه‌های اجرایی، حوزه‌های علمیه و قرارگاه جهادی وزارت کشور از دیگر ارکان تحول‌ساز در حکمرانی روستاها هستند.

وی با بیان اینکه تصویر روشن حرکتی که باید انجام شود در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وجود دارد، اظهار داشت: در حکمرانی روستا فرآیند تصمیم‌گیری و اجرا از اهمیت بسیاری برخوردار است.

انتهای پیام/78031

منبع: فارس

کلیدواژه: حکمرانی مردمی سردار بکایی مقام معظم رهبری حکمرانی روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۷۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویتامین B روی عصبانیت چه اثری دارد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، «خدیجه رحمانی» متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در پاسخ به این سوال که بیشتر کمبود کدام ویتامین در کشور وجود دارد گفت: کمبود ویتامین B۱ در کشور بیشتر دیده می‌شود. با الگوهای مصرفی که وجود دارد باید آن را در غلات گنجاند. مثلا نان‌ها باید برای دریافت این ویتامین تصفیه نشده باشند، اما متلاسفانه بیشتر نان‌های ما تصفیه شده است و برای همین ویتامین B۱ دریافت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: تکنیکی ساده برای کنترل خشم

رحمانی درباره تاثیر ویتامین‌ها روی کیفیت خلق و خو نیز توضیح داد: ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در کمک به مغز در تولید سطح کافی مواد شیمیایی مورد نیاز برای مدیریت خلق و خو و سایر عملکردها دارند. بنابراین ویتامین‌های گروه ب در خلق و خو به‌ دلیل نقشی که در متابولیسم بدن دارند بسیار تاثیرگذارند. اگر کسی دارای مقادیر کم ویتامین B و به ویژه B۱۲ باشد، احتمال دارد علائم افسردگی را تجربه کند. به ویژه B۱۲ در کاهش خستگی شناخته شده است.

وی افزود: ویتامین B۳ نیز که در تولید سروتونین نقش دارد بسیار اهمیت دارد. در افراد مبتلا به افسردگی، سطح سروتونین آنها پایین است. توزیع ویتامین B۳ در مواد غذایی زیاد است و عمدتا کمبود آن کمتر پیش می‌آید. مگر کسی مشکلات گوارشی داشته باشد. اما جذب ویتامین B۱ و B۲ از طریق مواد غذایی کمتر است. B۲ بیشتر در شیر و لبنیات یافت می‌شود. اگر به این دست لبنیات حرارت زیاد داده نشود و در معرض نورآفتاب قرار نگیرند، چون نور آفتاب آنها را از بین می‌برد، ممکن است با این شرایط بیشتر جذب بدن شوند. چون ویتامین گروه B نسبتا ناپایدارند و در مراحل پخت بین ۳۰ تا ۶۰ درصد آنها از بین می‌رود برای همین کمبود آن بیشتر حس می‌شود.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229694 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • امضاء پروژه جدیدی برای افزایش اصالت زعفران بین فائو و ایران
  • ویتامین B روی عصبانیت چه اثری دارد؟
  • این مواد غذایی قند پنهان دارند
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • یک هزار و ۹۱۹ عنوان برنامه عمرانی و غیر عمرانی در استان سمنان انجام شده است/ پروژه آب‌رسانی به ۲۶۰ روستا در دستور کار است
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟