Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@11:41:18 GMT

درام کرواسی برنده بزرگ ۲۰۲۲

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۷۱۰۲

درام کرواسی برنده بزرگ ۲۰۲۲

رامی از کرواسی با عنوان «مکان امن» ساخته یوراج لروتیک برنده بزرگ جشنواره فیلم سارایوو شد. این فیلم هم به عنوان بهترین فیلم بلند انتخاب شد و هم جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی لروتیک از آن خود کرد.

«مکان امن» اولین بار در جشنواره فیلم لوکارنو در اوایل همین ماه دیده شد و آنجا هم جایزه بهترین فیلم بلند اول یک کارگردان را دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لروتیک در این فیلم در نقش مردی چهل و چند ساله دیده می‌شود که تلاش دارد خواهر و برادر کوچک‌ترش را که دچار افسردگی هستند در یک روز از فکر خودکشی بیرون بیاورد.

جایزه بهترین کارگردانی هم به مارینا ار گورباچ فیلمساز اوکراینی برای فیلم «کلوندایک» رسید. وی همین موفقیت را پیشتر در بخش سینمای جهانی-دراماتیک جشنواره آنلاین ساندنس در ماه ژانویه کسب کرده بود.

جایزه قلب سارایوو برای بهترین بازیگر زن هم به ویکی کریپس برای «کورساژ» اهدا شد.

در بخش بهترین مستند، «موزه انقلاب» ساخته سِردان کچا، محصول مشترکی از صربستان، کرواسی و چک جایزه بهترین فیلم مستند را از آن خود کرد و جایزه حقوق بشر هم به فیلم «بزرگ‌تر از تروما» از کرواسی اهدا شد. جایزه ویژه هیات داوران این بخش هم به «حافظه شکننده» ساخته ایگور ایوانکو از اسلواکی رسید.

این جشنواره که مهم‌ترین جشنواره سینمایی منطقه بالکان است و در اواخر جنگ بوسنی در سال ۱۹۹۵ در حالی که هنوز سارایوو در محاصره بود تاسیس شده امسال با حمایت از سینمای اوکراین برگزار شد و در مراسم افتتاحیه با اهدای جایزه قلب سارایوو به سرگی لوزنیتسا فیلمساز اوکراینی از وی تجلیل کرد.

روبن اوستلوند فیلمساز سوئدی نیز با نمایش فیلم «مثلث غم» در شب افتتاحیه جایزه قلب امسال این جشنواره را دریافت کرد.

امسال ۲۳۵ فیلم از ۶۲ کشور در این جشنواره شرکت کردند و ۵۱ فیلم در بخش‌های رقابتی به نمایش درآمدند. همچنین از مدس میکلسون بازیگر دانمارکی و جسی آیزنبرگ بازیگر نامزد اسکار آمریکایی تجلیل شد.

بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم سارایوو از جمعه پیش ۱۲ آگوست (۲۱ مرداد) کارش را شروع کرد و دیشب (جمعه ۱۹ آگوست) به کار خود پایان داد.

۵۵۲۴۴

کد خبر 1664025

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان بازیگران سینمای جهان کارگردانان سینمای جهان جایزه بهترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ تایلند با قهرمانی تیم ملی ایران خاتمه پیدا کرد و تیم‌های تایلند و ازبکستان رده‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.  

در پایان این مسابقات سعید احمد عباسی به عنوان باارزش‌ترین بازیکن جام لقب گرفت، این تنها جایزه احمدعباسی نبود و او عنوان بهترین گلزن مسابقات را با ۸ گل زده کسب کرد تا دو جایزه مهم این دوره از رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد و نامش در ویترین افتخارات تاریخچه مسابقات ثبت شد.  

باقر محمدی بهترین این تورنمنت لقب گرفت و همچنین جایزه بازی جوانمردانه به محمد اسامان موسی از تیم ملی تایلند رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان
  • چه تیم‌هایی در جام جهانی باشگاه‌ها 2025 شرکت می‌کنند؟
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری