Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@18:17:56 GMT

قفل قانون جدید درآمدهای پایدار شهری بر جهش تولید مسکن

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۷۱۶۷

قفل قانون جدید درآمدهای پایدار شهری بر جهش تولید مسکن

 موسی الرضا حاجی بگلو  نایب رئیس شورای شهر مشهد مقدس و عضو شورای عالی استان ها در گفت و گو با خبرنگار فارس،  از ارائه طرح دو فوریتی در خصوص اصلاح فرآیند ساختمان سازی کلان شهرها خبر داد و ضمن انتقاد از قانون جدید درآمد پایدار شهری گفت:  با توجه به ابلاغ قانون درآمدهای پایدار شهرداری توسط رئیس جمهور از اول شهریور، شهرداری ها ملزم هستند تا تغییری در بحث تراکم داشته باشند وشیوه نامه ای که در گذشته اجرا می شود و تسریع در ساخت ساز در مشهد می شود را لغو و پرونده ها به کمیسیون ماده 5 ارجاع داده می شود و این اتفاق با تعطیلی شهر همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: درست است به لحاظ ضابطه مندی قوانین شهرسازی، این اقدام خوب است اما آیا فکر کرده اند که ارجاع آن به کمیسیون ماده 5 که در اختیار اداره کل راه و شهرسازی و معاونت عمرانی است چه مشکلاتی به وجود می آورد؟ 

حاجی بگلو ادامه داد: اولین مشکلش این است که در کمیسیون ماده 5  بعضی از پرونده ها تا ۲ تا۳سال رسیدگی نمی شود و بار سنگین بر دوش این کمیسیون با قانون جدید گذاشته خواهد شد در حالی که توقع داریم پرونده های ساختمانی کلان شهرها به سرعت و طی دو هفته پاسخ داده شود. وقتی مدت زمان زیادی باید منتظر پاسخ باشیم عملا ساخت و ساز در شهر تعطیل می شود. این با طرح دولت در خصوص جهش تولید مسکن کاملا تضاد دارد. کار را خراب تر می کند و کمکی به حوزه مسکن نمی کند. 

عضو شورای عالی استان ها با بیان اینکه در برخی نقاط شهری طرح تفصیلی نداریم، بیان کرد: چگونه باید این پرونده ها را به ماده 5 ارجاع دهیم؟ حاشیه شهر مشهد که یک سوم جمعیت شهری را تشکیل داده طرح تفصیلی ندارد. دولت و مجلس کجای این قانون بدین موارد توجه داشته اند؟ 

وی از ارائه طرح دو فوریتی در شورای عالی استان ها خبر داد و گفت: طرحی در شورای عالی استان ها در این رابطه آماده کرده ایم که بیش از 60 امضا دارد. 

حاجی بگلو ضمن توضیح این طرح افزود: این طرح خواستار این است که دبیرخانه کمیسیون ماده 5 را در اختیار کلان شهرها (همانند تهران) قرار داده شود. تهران مشکلی در این زمینه ندارد چرا که دبیرخانه کمیسیون ماده 5 در داخل شهرداری مستقر هستند. دبیر آن هم شهردار است و مشکل حاد برایشان پیش نمی آید.

نایب رئیس شورای شهر مشهد مقدس ضمن تاکید بر لزوم حل این مشکل بیان کرد: از مجلس و دولت خواهش داریم که این طرح به ثمر بنشیند تا کلان شهرها هم مانند شهر تهران بتواننداقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کمیسیون ماده 5 شورای عالی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۷۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 6090513 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است