Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@07:13:36 GMT

وزیر نیرو: شهرهای دچار تنش آبی رو به کاهش است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۷۴۲۹

وزیر نیرو: شهرهای دچار تنش آبی رو به کاهش است

به گزارش ایران آنلاین، وزیر نیرو گفت: سال گذشته حدود ۱۰۰ شهر دچار تنش آبی داشتیم که با اقدامات انجام شده این تعداد رو به کاهش گذاشته است.

 علی اکبر محرابیان روز شنبه در حاشیه افتتاح طرح آبرسانی به آبیک از سد طالقان در جمع خبرنگاران، افزود: به جز طرح های بلندمدت، در برخی مناطق برای رفع مشکل و پاسخگویی به نیاز شهروندان پروژه های موقت آبرسانی از طریق حفر چاه های جدید یا ایجاد مخازن اجرا می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال جاری ۵۶۰ مورد از این دست طرح های آبرسانی موقت بهره برداری شده یا در دست اجرا قرار دارد.

وزیر نیرو در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی در روستاهای کشور، گفت: این طرح به همت خیران آبرسان و با مشارکت سپاه و بسیج و سایر نهادهای انقلابی با محوریت وزارت نیرو دنبال و پیگیری می شود.

این عضو هیات دولت گفت: در راستای اجرای این طرح برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستا در نقاط مختلف کشور برنامه ریزی شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: پروژه های آبرسانی بزرگی نیز در سطح کشور از جمله در استان های قزوین، همدان و خوزستان در دست اجراست که با سرعت خوبی پیش می رود.

محرابیان خاطرنشان کرد: تامین آب شرب پایدار و بهداشتی از دغدغه ها و اولویت های اساسی دولت سیزدهم به شمار می رود و مردم در این خصوص انتظارات به جا و به حقی دارند و تلاش می کنیم تا در کوتاه ترین زمان ممکن به این خواسته ها پاسخ دهیم.

وزیر نیرو در ادامه به افتتاح فاز اول آبرسانی از سد طالقان به استان قزوین اشاره کرد و گفت: در سالیان گذشته با هدف ارتقای کمی و کیفی آب شرب و بهداشتی قزوین، آبرسانی از سد طالقان به این استان برنامه ریزی شد.

وی اظهار داشت: در مرحله نخست شاهد افتتاح آبرسانی از سد طالقان به آبیک قزوین بودیم که با یک اقدام ضربتی و تامین اعتبارات لازم از سوی دولت سیزدهم به سرانجام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفت.

محرابیان گفت: بخشی از خط لوله تامین آب شرب استان قزوین با قطر ۱۶۰۰ میلی متر در دست تامین و اجراست و بخش دیگر آن نیز خط لوله اجرا شده در آبیک است که امروز شاهد بهره برداری از آن بودیم.

وی اظهار داشت: برای ادامه پروژه آبرسانی از سد طالقان به قزوین و رساندن آب شرب این طرح به دیگر نقاط این استان در حال برنامه ریزی و برگزاری مناقصه هستیم.

طرح انتقال آب شرب به آبیک از سد طالقان امروز در آستانه هفته دولت مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

با اجرای این طرح جمعیت ۱۲۵ هزار نفری در شهر آبیک و روستاهای اطراف آن از آب شرب با کیفیت پایدار بهره مند شده اند.

اجرای آبرسانی به آبیک از سد طالقان از سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفت و قرار بود طی سه سال به بهره برداری برسد اما به دلیل کمبود منابع مالی و پیگیری نشدن به سرانجام نرسید و در جریان سفر آیت الله رئیسی به قزوین در اردیبشهت امسال با تخصیص منابع لازم این طرح تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

قرار است از محل اجرای فازهای بعدی این طرح علاوه بر آبیک ۱۴ شهر و ۱۹۸ روستای استان نیز از محل سد طالقان، آبرسانی شود.

شهرستان آبیک به مرکزیت شهری به همین نام در شرق استان قزوین قرار دارد.

انتهای پیام/


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آبرسانی از سد طالقان بهره برداری قرار گرفت وزیر نیرو آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد از پروژه خط انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، محسن منصوری در جریان این بازدید اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه مهم از ۱۲ سال پیش آغاز شد، اما تا سال ۱۴۰۰ تنها حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و متاسفانه چندین سال نیز کار معطل مانده بود.

وی ادامه داد: در سفر استانی رئیس جمهور به این استان، آیت‌الله رئیسی تاکید کردند که این پروژه با جدیت دنبال شود؛ الحمدلله با تزریق حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار، پس از ۱۲ سال امروز شاهد پیشرفت ۸۵ درصدی این طرح آبرسانی هستیم. امیدواریم این پروژه تا فصل پاییز به بهره‌برداری برسد تا مردم این شهرستان و منطقه از برکات این طرح آبرسانی بهره‌مند شوند.

منصوری خاطر نشان کرد: با تکمیل این پروژه علاوه بر تامین حدود پنج و نیم میلیون متر مکعب آب شرب مردم  منطقه، حدود ۳ میلیون متر مکعب آب نیز به صنعت اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • تلف شدن ۵۷ گوسفند در برخورد قطار با گله در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ راس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند