Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز شنبه 29 شهریورماه در همایش حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل‌گری که در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه از سخنان و دعاهای حضرت ابراهیم(ع) در مکه می‌توان به عنوان الگوهای تمدن و حکمرانی جدید یاد کرد، اظهار کرد: حضرت ابراهیم(ع) نخستین شاخص در دعاهای خود را به موضوع امنیت اختصاص می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امنیت می‌تواند منشا شکوفایی استعدادهای مختلف باشد، مطرح کرد: امنیت بستر لازم برای تمام اقدامات است و بدون امنیت نمی‌توان کاری را انجام داد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه مدیر شهر و روستا باید شاخص امنیت را بالا ببرد، عنوان کرد: تمام شاخص‌های سلامت اجتماعی که آرامش فکری را به همراه دارد، از اهمیت‌ بسیاری برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه این شاخص‌ها ذهن و ضمیر جامعه را آرام می‌کنند، خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم(ع) رونق اقتصادی را در جایگاه شاخص دوم عنوان می‌کنند.

اعرافی با اشاره به اینکه تمام شاخصه‌های امنیت، اقتصادی و جاذبه‌ها با توحید و عبادت گره‌ خورده است، تصریح کرد: اهمیت این شاخصه برای این است که در نهایت انسان به خداوند برسد.

وی با بیان اینکه نگاه به آینده و راهبری صالحان در جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار است، یادآور شد: اندیشه حکمرانی روستایی یک نظریه بسیار مفید و خوب است که می‌تواند اتفاقات مثبتی را در پی داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه مراکز عبادی باید محورهای سلامت و سعادت یک جامعه پیش‌رو باشند، بیان کرد: خانه کعبه محور تمام عالم و محور اصلی است و در هر نقطه نیز مساجد باید این محوریت را داشته باشند.

وی با بیان اینکه روستا سلول حیات بخش کشور است، ابراز کرد: در گسترش شهرها و شهرنشینی‌ها به این مقوله توجه بیش‌تری شده است.

اعرافی با اشاره به اینکه متاسفانه توسعه روستا با یک نگاه جامع و آسیب‌شناسانه همراه نبوده است، اظهار داشت: اگرچه اقدامات گذشته و توسعه خدمات بسیار موثر بوده است اما متاسفانه نقص‌هایی نیز در این مسیر وجود داشته است.

وی با بیان اینکه روستاشناسی و آسیب‌شناسی توسعه روستا به منظور رسیدن به الگوی مشخص امری ضروری است، مطرح کرد: نیازمند الگوی جامع در تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، گردشگری و غیره هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه روستا یک هویت و حریم ویژه دارد که باید از آن صیانت شود، عنوان کرد: این هویت و حریم هم در بخش زمین و مرزهای جغرافیایی است و هم در مباحث فرهنگی وجود دارد.

وی با بیان اینکه تامین زیرساخت‌های لازم برای توسعه روستاها باید فراهم شود، خاطرنشان کرد: مشاغل خرد و خانگی در روستاها اهمیت بسیار زیادی دارد که باید با جدیت بیش‌تری دنبال شود.

اعرافی با اشاره به اینکه متاسفانه شورای فرهنگ عمومی در بخش‌ها و روستاها وجود ندارد، تصریح کرد: روحانی نقش بسیار موثری در جامعه دارد و باید از قابلیت مدیریت و راهبری برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه هنر نقش اثرگذاری در جامعه دارد، یادآور شد: انواع مختلفی از هنر مشروع و هنر سازنده وجود دارد که می‌تواند در آینده جامعه اثر گذار باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه متاسفانه جمعیت روستاها درحال کاهش است، بیان کرد: حذف روستاها به معنای فروپاشی رکن اساسی پیشرفت کشور است.

وی با بیان اینکه حفظ روستا به معنای جلوگیری از آسیب‌های شهری از جمله حاشیه نشینی است، ابراز کرد: رونق در روستا به معنای خدمت به تمام کشور است.

اعرافی با اشاره به اینکه تلاش مسئولان برای حیات و تعالی روستا یک وظیفه شرعی است، تاکید کرد: در این مسیر از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد و تمام ابزارها را به کار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/78031

منبع: فارس

کلیدواژه: حوزه های علمیه آیت الله اعرافی حکمرانی روستایی اعرافی با اشاره مدیر حوزه های علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۷۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به پهناور بودن استان و حجم بالای مراجعان تاکید کرد: لازم است تلاش برای توسعه توانمندی‌ها و رفع چالش‌های حوزه سلامت، اولویت مسئولان باشد.

او، مرجعیت و قدرت تصمیم‌گیری را از ویژگی‌های اصلی اساتید عنوان کرد که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و در خصوص اخلاق پزشکی و توسعه مسائل فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راهکار‌هایی نیز ارائه داد.

تلاش برای تقویت برنامه آموزش دانشجویان و ارتقای جایگاه اساتید و دانشجویان دانشگاه، دیگر تاکید نماینده ولی فقیه در فارس بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این دیدار، محور اصلی تلاش اعضای هیئت رئیسه دانشگاه را توسعه خدمات مجموعه در تمامی ابعاد و در تمامی مناطق استان عنوان کرد و ادامه داد: در کنار توسعه خدمات، از دغدغه‌های اصلی مسئولان دانشگاه، تقویت اهداف فرهنگی در سطح دانشجویان، کارکنان و اساتید است.

سیدوحید حسینی با اشاره به تلاش‌هایی که در حوزه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده، به کسب موفقیت‌های حوزه سلامت استان فارس در این زمینه پرداخت و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه تخصصی پزشکی در جایگاه برتر کشور قرار دارد و با ظرافت ویژه‌ای مسایل اساتید، دانشجویان و دانشگاه در حال پیگیری است.

او از افزایش قابل توجه تعداد فلوشیپ و پزشک فوق تخصص طی ۳۰ ماه گذشته در دانشگاه خبر داد و افزود: همچنین در حال حاضر بیش از ۶۵۰ پزشک متخصص در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استان، به مردم خدمات سلامت‌محور ارائه می‌دهند.

حسینی در ادامه با ارائه توضیحاتی پیرامون تامین اعتبارات و پرداخت مطالبات کادر سلامت گفت: تقویت تامین منابع و معیشت اساتید، کارکنان و دانشجویان نیز با پیگیری مکرر مسئولان دانشگاه از مجموعه وزارت بهداشت و نهاد‌های مرتبط، در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به توسعه اهداف پژوهشی در حوزه سلامت فارس اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های انجام شده و برنامه ریزی در زمینه تقویت امر پژوهش، دانشگاه علوم پزشکی شیراز از رتبه ششم کشور در حوزه پژوهش، به رتبه چهارم کشور ارتقا یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • کارگران بازوان جامعه برای رشد و تعالی هستند
  • آئین گرامیداشت روز شوراها در گناوه برگزار شد
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان