Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@17:31:21 GMT

ارتقا کیفیت آموزشی نیازمند برنامه محوری است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۷۵۱۶

ارتقا کیفیت آموزشی نیازمند برنامه محوری است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: با برنامه محوری ارتقاء کیفیت آموزشی در مدارس علوم و معارف اسلامی که ضعف دارند ، مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛محمد جمالی آرند در نشست بررسی مسائل آموزشی و اداری مدارس علوم و  معارف اسلامی شهید مطهری و صدرا در استان کهگیلویه وبویراحمد که با حضور دبیر کمیته معارف اسلامی شورای عالی آموزش وپرورش ،مسئول آموزش مدارس عالی شهید مطهری ،رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان و مدیران مدارس علوم ومعارف اسلامی در استان برگزار شد گفت: میانگین نمرات برخی دروس در مدارس صدرا بسیار پایین است که باید در راستای تقویت بنیه علمی در این مدارس برنامه های کیفیت بخشی جهت ارتقاء شاخص های آموزشی تدوین و اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توانمند سازی معلمان نقش مهمی در ارتقاء آموزش دارد گفت: آسیب شناسی وضعیت آموزشی ،نوع تدریس معلمان و ارزیابی از کارآنان و برگزاری کلاسهای آموزشی برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان از راهکارهایی است که باید مد نظر مدیران این مدارس برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان قرار گیرد.

جمالی با بیان اینکه بر اساس سند تحول همه معلمان مربی هستند و باید نقش خود را در تربیت دینی و علمی آموزشی دانش آموزان ایفا کنند گفت: آموزش وپرورش آماده همکاری برای تقویت مدارس علوم ومعارف اسلامی در استان است تا از نظر کیفی نیز رشد کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه از همکاری خوب آموزش وپرورش در زمینه کمک به مدارس علوم معارف اسلامی تقدیر وتشکر وگفت:توقع ما از آموزش وپرورش حمایت از مدارس صدرا و شهید مطهری است تا بتوانند  وظایف خودشان در تربیت دانش آموزان به خوبی انجام دهند.

حجت السلام افتخاری افزود: رویکرد مدارس معارف شهید مطهری  و صدرا تربیتی است چرا که آموزش در دل تربیت نهفته است و تلاش می کنیم با همکاری مدیران و اولیاء دانش آموزان نقایص آموزشی را برطرف کنیم.

وی  با اشاره به مشکلات مسیر توسعه مدارس معارف در استان ، بر ضرورت برنامه‌ریزی و حمایت از رشد کمی و کیفی مدارس معارف با توجه به ماموریت ذاتی این مدارس در تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد.

مسئول آموزشی مدارس عالی شهید مطهری نیز گفت:  مدارس علوم ومعارف اسلامی با مجوز شورای عالی آموزش وپرورش نقش مهمی در آموزش و تربیت دانش آموزان دارند که نیازمند حمایت و برنامه ریزی هستند.

جعفرآبادی مسئول کمیته معارف اسلامی شورای عالی آموزش و پرورش نیز گفتند: مدارس علوم ومعارف اسلامی باید به سمت کیفی سازی آموزش پیش بروند و در این زمینه نیازمند تحول وبرنامه ریزی در سطح مدیران این مدارس است.

جعفر آبادی افزود: دبیرستان پسرانه معارف شهید مطهری یاسوج درمیانگین  امتحانات نهایی رتبه دوم و در کنکور نیز رتبه سوم  کشور  را در میان تمامی مدارس علوم و معارف اسلامی کشور کسب نمودند . 

در این نشست همچنین مدیران مدارس معارف اسلامی  صدرا در استان کهگیلویه وبویراحمد گزارشی از چالشها و مشکلات مدارس ارائه و خواستار رفع وپیگیری آنها شدند.

انتهای پیام 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کیفیت آموزش کهگیلویه وبویراحمد استان کهگیلویه معارف اسلامی آموزش وپرورش مدارس علوم دانش آموزان مدارس معارف شهید مطهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۷۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: استان زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل رتبه اول کشوری را دارد.

علی اسماعیلی امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) در نشست خبری به مناسبت روز معلم با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار همکار در حوزه تعلیم و تربیت آموزش‌وپرورش استان زنجان فعال هستند، اظهار کرد: در سال‌تحصیلی جاری بیش از ۲۲۷ هزار دانش‌آموز از پیش‌دبستانی تا پایه دوازدهم در استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه وقتی به معلمان به عنوان یک گروه مرجع نگاه شود به جایگاه تعلیم و تربیت نیز احترام گذاشته می‌شود، افزود: معلمان مسئولیت خطیر و سنگین انسان‌سازی را برعهده دارند و دانش‌آموزان به مثابه امانت در نزد آنان هستند.

او با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۱۸ کلاس درس را اداره نوسازی در استان تحویل داده است که آمار بی‌سابقه‌ای طی سالیان متمادی است، ادامه داد: برخی مدارس قدیمی و نیازمند به تخریب و بازسازی در استان وجود دارد که این موضوع دلایل خاص خود را دارد، درحالی‌که در سال‌های گذشته اعتبارات خوبی برای تخریب مدارس نامناسب و بازسازی و بهینه‌سازی فضای آنها اختصاص یافت اما در عمل این اعتبارات محقق نشد.

اسماعیلی با اشاره به جذب ۱۴۰ نفر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای سال‌جاری، ابراز کرد: با قانون رتبه‌بندی تعداد مقاضیان برای ورود به آموزش‌وپرورش از دستگاه‌های دیگر افزایش یافته است. در این راستا ۱۰۰ نفر تقاضای خود را در این زمینه ثبت کرده‌اند که البته بر اساس مدرک تحصیلی و جدول شغلی موارد بررسی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در استان وجود ندارد، تاکید کرد: هیچ مدرسه‌ای را به حال خود رها نکرده‌ایم و ۸ ملک شهری برای مولدسازی در قالب تهاتر و فروش و ‌... معرفی شده و منتظر ابلاغ از طرف تهران هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه تعداد ورودی و خروجی نیروهای آموزش‌وپرورش به طور مدوام در حال تغییر است، افزود: امسال ردیف اختصاص داده برای استان زنجان مطابق خروج و بازنشستگی و احصای نیاز ۱۴۰۰ نفر است که از این تعداد اصولا ۷۶ درصد ردیف‌ها پر می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه در اوایل سال ورود مدارس شبانه‌روزی ۷۰ درصدی شهری و ۳۰ درصد روستایی بود، تصریح کرد: اینجا مسئله عدالت آموزشی مطرح است، امسال در نظر داریم ۶۰ درصد دانش‌آموزان مدارس نمونه دولتی شبانه‌روزی از قشر روستایی باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی