Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز غریب‌پور کارگردان با سابقه تئاتر که به تازگی اجرای جدیدی از اپرای عروسکی «عاشورا» را در تالار وحدت به صحنه برد، درباره اجرای این اثر در شهرهای مختلف با توجه بر تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی‌بر اجرای این اثر در دیگر شهرهای ایران، به خبرنگار مهر گفت: ممنونم از وزیر فرهنگ و ارشاد به دلیل نگاهی که دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث من همیشه بر سر این بوده که چگونه عدالت فرهنگی را در جامعه ایجاد کنیم. فیلم سینمایی را می‌توان در نقاط مختلف دنیا نمایش داد ولی تئاتر باید به صورت زنده و با حضور تمام اعضای گروه اتفاق بیفتد.

وی یادآور شد: یک تئاتر همانگونه که در تهران اجرا می‌شود باید در شهرهای دیگر هم به همان صورت اجرا شود. متأسفانه در شهرهای مختلف قابلیت‌های کمتری نسبت به تهران برای اجرای تئاترهای گوناگون وجود دارد. من هر بار که برای اجرای اپرای عروسکی به شهری رفته‌ام سعی کرده‌ام قابلیت و امکانات سالن مدنظر برای اجرای اثر را بالا ببرم.

غریب‌پور تأکید کرد: مایلم در شهرهای مختلف تمام اپراهای عروسکی را اجرا کنم زیرا اینگونه است که عدالت فرهنگی در جامعه ایجاد می‌شود. باید آثار تمام هنرمندان در شهرهای مختلف اجرا شوند و امیدوارم وزیر بر این گفته خود اصرار بورزد و معاونان وزیر در ایجاد بستر و شرایط مناسب و همچنین حمایت مالی از گروه‌ها، این کار را عملی کند.

سرپرست گروه تئاتر «آران» در پایان سخنان خود گفت: بخش خصوصی در شهرهای شیراز، اهواز و گرگان از اجرای اپرای عروسکی «عاشورا» دعوت به عمل آورده‌اند که در مرحله گفتگو برای عملی شدن این دعوت‌ها هستیم.

کد خبر 5567584 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: بهروز غریب پور گروه تئاتر آران اپرای عروسکی عاشورا هنرمندان تئاتر تئاتر ایران محرم 1401 روایت محرم تئاتر ایران فیلم کوتاه خانه هنرمندان ایران بابک برزویه فیلم سینمایی درگذشت چهره ها حضور هنر ایران در جهان محرم 1401 سینمای مستند موزه هنرهای معاصر تهران فیلم مستند عکاسی نقاشی شبکه دو سیما شهرهای مختلف برای اجرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۷۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی متفاوت به جنگ در تئاتر/ روایتی به پنج گویش متفاوت از  سرانجام وقایع جنگ

رومینا مهدوی کارگردان این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: در این وضعیت که دل نگرانی‌های زیادی برای جنگ وجود دارد، خواستم با اجرا خوانی این نمایشنامه از همه جوانب تاثیرات جنگ در زندگی مردم آگاه باشیم.

وی با ابراز امیدواری ازاینکه صلح در جهان برقرار شود، گفت: این اجرا به صورت محدود و در روز‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت خواهد بود.

مهدوی اظهار داشت: تارا قبادی، پویا رجبی، حسین ملکی، سروشا فاضلی، غزل کوچک‌بیگ و مهیار کشاورز نقش‌خوانی می‌کنند.

عوامل این نمایش عبارت‌اند از: دستیار کارگردان: مهسا کرم وندی، روابط‌عمومی: هما اعرابی، آهنگساز: ارشیا مستوفی،‌ پوستر و تبلیغات: سهیل فلاح و عکاس: پرنیا خوشرو.

این نمایش در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • نگاهی متفاوت به جنگ در تئاتر/ روایتی به پنج گویش متفاوت از  سرانجام وقایع جنگ
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی
  • «هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید/ زنده نگه‌داشتن یاد بزرگان