Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران صبح شنبه در سفر به استان یزد و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به روز صنایع کوچک و آغاز هفته دولت اظهار داشت: صنایع کوچک به واسطه اشتغال آفرینی و توسعه اقتصادی بسیار حائز اهمیت هستند و با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، صنایع کوچک توانایی ایجاد تحول در پیشرفت اقتصادی را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رسولیان افزود: بیش از ۹۴ درصد از صنایع در شهرک های صنعتی کشور را صنایع کوچک تشکیل می دهد و با نگرشی دقیق‌تر و جدی‌تر بر صنایع کوچک مانند پوشاک، تمام تلاش خود را برای راه اندازی این صنعت در استان به کار خواهیم گرفت.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: بیش از ۴۹ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در مجموع شهرها و شرکت های صنعتی وجود دارد که نزدیک به یک میلیون شغل در این واحدها ایجاد شده است.

رسولیان با تاکید بر حمایت از واحدهای صنعتی و صنایع کوچک، تصریح کرد: تامین تسهیلات برای بازاریابی و رشد در زمینه کاری و برندسازی، از مجموعه کارهایی است که در ان زمینه در حال انجام است.

وی افزود: افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی از دیگر بحث های مهم شروع شده از زمان آغاز به کار دولت جدید است و در سال گذشته شناسایی واحدها و صنایعی که زیر ظرفیت در حال کار و یا تعطیل هستند در سطح کشور انجام شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: ۱۲ هزار واحد تعطیل در زمینه صنایع در داخل و بیرون شهرک های صنعتی شناسایی و مورد بررسی قرار گرفتند و یک هزار و ۷۰۰ واحد تعطیل، احیا شدند.

رسولیان با اشاره به تامین زیرساخت برای استمرار صنایع به ویژه صنایع کوچک، تصریح کرد: با تامین زمین و موارد زیرساختی مانند آب و برق و … و با در اختیار قرار دادن این زمین ها به فعالان اقتصادی، در سال گذشته نزدیک به ۷ هزار زمین برای استقرار صنایع جدید تامین شد.

وی افزود: ۸ هزار میلیارد تومان برای تامین مسائل زیرساختی شهرک های صنعتی سرمایه گذاری خواهد شد و ۵۵ طرح در استان یزد در حال افتتاح است که مسئولین استانی ۴۰۰ میلیارد تومان در این زمینه تامین خواهند کردند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در سال گذشته در زمینه تامین برق صنایع وجود داشت در سال جاری با کمک وزارت نیرو و اقدامات انجام شده، تلاش شد تا پایان سال آینده ۳ هزار مگاوات برق وارد ناحیه صنعتی کشور شود.

رسولیان گفت: طبقه بندی شهرستان های محروم و اعطای تسهیلات ویژه به این شهرستان ها در راستای ایجاد حتی یک صنعت کوچک، از دیگر طرح ها و اقدامات در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

کد خبر 5567623

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری یزد شرکت شهرک های صنعتی استان یزد علی رسولیان بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی گرگان هفته دولت خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی روز خبرنگار اربعین 1401 آمار کرونا اردبیل شیوع کرونا قزوین مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به رونمایی از فروشگاه اینترنتی خرید و فروش محصولات صنایع‌ دستی با عنوان هفت گالری در نمایشگاه بین المللی اکسپو ایران که در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران در حال برگزاری است، گفت: این فروشگاه مجازی صنایع‌دستی اقلام و دست‌ساخته‌های هنری هنرمندان را به زبان‌های عربی و انگلیسی عرضه می‌کند.

او با بیان اینکه این سایت به آدرس www.haftgallery قابل دست. یابی است، افزود: این فروشگاه اینترنتی از سال ۹۷ با تعداد ۵۰ هنرمند و ۵۰۰ قلم محصول در سایت خود به زبان فارسی آغاز به کار کرد و در حال حاضر با ۲۵۰هنرمند و تعداد بیش از ۲هزار قلم محصول سایت خود را به دو زبان دیگر بین المللی ارتقاء داده است.

ایزدی به امکان دست‌یابی به بازار‌های بین‌المللی مانند کانادا، انگلیس، عمارات و همچنین توسعه مباحث صادرات و قابلیت فروش بین المللی و صادرات صنایع‌دستی از طریق این سایت اشاره کرد.

او گفت: سایت فروشگاهی صنایع‌دستی هفت گالری باسرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی مازندران و سازمان فنآوری و اطلاعات استان به نتیجه رسیده است و بستر مناسبی جهت عرضه الکترونیک و فروش بین‌المللی صنایع‌دستی ایجاد کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: برای توسعه صنایع‌دستی توجه به فناوری‌های جدید، اجرای آلمان‌های بومی و محلی و اصالت کالا‌های تولید شده، الزامی است.

نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی
  • آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان
  • افتتاح نمایشگاه صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا
  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات
  • قصه پرغصه نابودی صنعت فرش استان
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد