Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شیوع کرونا بهترین راهکار برای جلوگیری از این ویروس تزریق دُز یادآور، تهویه مناسب، رعایت پروتکل های بهداشتی و تزریق دز یادآور است.

به گزارش ایسنا؛ حسین مدرس‌خیابانی در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: طبق آخرین رنگ بندی اعلام شده شهرستان های چابهار، دشتیاری، دلگان، سرباز، سیب سوران، کنارک، زرآباد، راسک، مهرستان و نیک شهر در وضعیت آبی کرونایی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد  قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در هفته گذشته ۷۶۱ مورد به ویروس کرونا مبتلا و ۲۵۹ مورد بستری و پنج نفر نیز متاسفانه بر اثر بیماری کووید جان باختند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر تزریق دُز یادآور تصریح کرد: باید به یاد داشته باشیم که بخش اعظمی از فوت شدگان بر اثر کرونا کسانی ‌هستند که واکسن تزریق نکرده‌اند لذا مردم تزریق دز یادآور را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: یک هزار و ۵۸۲ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، یکهزار و ۲۰۳ نفر در دانشگاه علوم پزشکی زابل، سه هزار و ۱۹۴ نفر در محدوده دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در هفته گذشته اقدام به تزریق واکسن کردند.

مدرس خیابانی ادامه داد: اعزام اکیپ‌های سیار واکسیناسیون درحاشیه شهر، مراکز پر جمعیت و ادارات نیز یکی از عواملی است که موجب افزایش میزان تزریق واکسن شده است.

وی بیان کرد: میزان ابتلا در هفته گذشته ۶.۷ درصد و میزان بستری ۲۸.۸ درصد افزایش داشته که توصیه می‌شود شهروندان همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت و نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از ظرفیت صدا سیما، علما، روحانیون، ائمه جمعه، صاحبان کلام برای ترغیب جامعه به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر صدا و سیما و صاحبان تریبون؛ رسانه های ارتباط جمعی بویژه خبرگزاری‌ها، پایگاههای خبری، نشریات محلی و شبکه های اجتماعی فضای مجازی می توانند نقش مهمی در ترغیب مردم به تزریق واکسن داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تزریق دز یادآور تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۷۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا