Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، رئیس این تشکیلات پس از اظهارات اخیر خود در برلین، از سوی طرف‌های مختلف در معرض "کمپین تحریک" قرار گرفته است و پلیس برلین نیز از آغاز تحقیقات اولیه خود درخصوص اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره هولوکاست خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی "وفا"، نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، محمود عباس، رئیس این تشکیلات پس از اظهارات اخیر خود در برلین، از سوی طرف‌های مختلف در معرض "کمپین تحریک‌" قرار گرفته است و این کمپین با هدف تضعیف و نابودی مسأله عادلانه فلسطین و حقوق فلسطینیان راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوردینه ضمن تاکید بر مخالفت خود با این کمپین و محکومیت آن، اعلام کرد: این مسأله خط قرمزی است که از سوی هر طرفی که باشد آن را نمی‌پذیریم.

وی در ادامه افزود: این کمپین ددمنشانه که علیه محمود عباس ادامه دارد، هدف آن پروژه ملی و ثابت فلسطین است که عباس همواره بر آن تاکید کرده و شامل عدم چشم پوشی از قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی آن به هر قیمتی است.

ابوردینه همچنین تصریح کرد: این جهان متهم به معیارهای دوگانه‌ هیچ اقدامی اتخاذ نکرده و در قبال جنایت‌های شنیع و وحشیانه رژیم اشغالگر سکوت اختیار کرده است و این رژیم روزانه اقدام به کشتار کودکان، یورش به شهرها و حمله به مراکز حقوق بشر و سایر جنایت‌های محکوم شدنی و ننگین می‌کند.

وی تاکید کرد، به رغم بیانیه توضیحی محمود عباس و اعلام مواضع خود با وضوح کامل، این کمپین همچنان ادامه دارد؛ امری که هدف واقعی آن تلاش برای تضعیف استقامت و پایداری فلسطینیان است.

در همین رابطه، محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین اظهار داشت: هولوکاست و قتل عام یهودیان را انکار نمی‌کنیم اما هیچکس نمی‌تواند کشتار ملت فلسطین را نیز انکار کند.

وی همچنین گفت، محمود عباس در اظهارات خود هولوکاست را انکار نکرد اما خطاب به جهانیان گفت که در برابر جنایت‌هایی که در حق فلسطینیان می‌شود نیز سکوت نکنید.

از سوی دیگر، روزنامه «بیلد» آلمان در گزارشی اعلام کرد، پلیس برلین تحقیقات اولیه را در خصوص اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره هولوکاست در جریان سفرش به آلمان آغاز کرده است.

در همین راستا، وزارت خارجه آلمان اعلام کرد، محمود عباس به عنوان نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین و یک مقام رسمی بازدیدکننده از آلمان از مصونیت قضایی برخوردار است.

پیشتر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان کنفرانس مطبوعاتی با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در برلین گفته بود، اسرائیل از سال ۱۹۴۷ تا به امروز ۵۰ قتل عام را در ۵۰ مکان فلسطینی مرتکب شده است؛ ۵۰ کشتار، ۵۰ هولوکاست.

صدر اعظم آلمان در پی این اظهارات صراحتا مخالفت خود را با اظهارات محمود عباس علیه اسرائیل و متهم کردن رژیم صهیونیستی به ارتکاب هولوکاست در حق فلسطینیان و آپارتاید اعلام کرد.

شولتس قبل از این هم از اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که رژیم صهیونیستی را رژیم "آپارتاید" خوانده بود، انتقاد کرده و گفته بود: به صراحت بگویم که واژه "آپارتاید" را قبول ندارم و فکر نمی‌کنم که این کلمه در توصیف شرایط درست باشد.

شولتس بعداً در بیانیه‌ای به روزنامه آلمانی "بیلد"، در انتقاد از محمود عباس گفت که هرگونه کم‌اهمیت جلوه دادن فاجعه هولوکاست امری "غیرقابل قبول" است.

وی گفت: به ویژه برای ما آلمانی‌ها، هرگونه نسبی سازی هولوکاست غیرقابل تحمل و غیرقابل قبول است. مقایسه وضعیت اسرائیل با رفتار آلمان با یهودیان در جریان هولوکاست، نسبی‌سازی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمود عباس هولوكاست آلمان رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین محمود عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۷۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با برخورد وحشیانه و خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین و مردم غزه و بازداشت ۵۵۰ نفر از دانشجویان، کمپین «آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه» توسط سازمان زیباسازی در فضای تبلیغات شهری پایتخت اجرا شده‌است.

در این کمپین تصاویری از سرکوب دانشجویان آمریکایی در محوطه دانشگاه توسط پلیس این کشور و سرکوب و کشتار مردم غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی به نمایش درآمده است، آزادی بیان به سبک آمریکا و اسرائیل به تصویر کشیده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • محمود عباس: حمله به رفح بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ فلسطین خواهد بود
  • آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه
  • فیلم/ یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • طبقه کارگر به تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پیوست
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • برچیدن کمپ اعتراضی حامیان فلسطین در برلین توسط پلیس