Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:07:34 GMT

گردشگران، کتاب‌فروشان رود «سن»‌ را نجات دادند

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۷۷۳۶

گردشگران، کتاب‌فروشان رود «سن»‌ را نجات دادند

با بازگشت گردشگران به پایتخت فرانسه، فعالیت کتاب‌فروشان مشهور اطراف رود «سن»‌ نیز رونق گرفته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، گردشگران به پاریس بازگشته‌اند و حالا کتاب‌فروشان مشهور رود «سن»‌ دیگر نگران نیستند که همه‌گیری ویروس کرونا این کسب و کار که قدمتش به قرن شانزدهم میلادی می‌رسد را نابود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رشید بونوار»‌ یک ملوان سابق است که این روزها در قلب پاریس کتاب‌های دست دوم قدیمی را در قفسه چوبی کنار رود «سن»‌، به مردمی که برای بازدید از این رود آمده‌اند می‌فروشد.

حالا ۱۸ کتاب‌فروش جدید دیگر در فضای ۳ کیلومتری اطراف رود «سن» مشغول فعالیت شده‌اند و «بونوار» فقط یکی از آن‌ها است.

نقاط مخصوص قفسه‌های کتاب اطراف «رود سن» در قالب دوره‌های پنج ساله توسط شورای شهر پاریس به فروشندگان اختصاص داده می‌شوند. با اینکه کتاب‌فروش‌ها اجاره‌ای پرداخت نمی‌کنند، اما آن‌ها باید دست کم چهار روز در هفته فعالیت داشته باشند.

«بونوار»‌ و ۱۷ فروشنده جدید دیگر، اخیرا برای فعالیت توسط شورای شهر تایید شده‌اند. اکنون شمار این فروشندگان در مجموع به ۲۳۰ نفر می‌رسد.

رئیس انجمن کتاب‌فروشان می‌گوید: «زندگی بالاخره به حالت عادی بازگشته است. ما به تازگی دو سال همه‌گیری ویروس کرونا را پشت سر گذاشتیم،‌( در آن سال‌ها) به دلیل محدودیت‌های کرونایی فعالیت ما با وقفه مواجه شد... حالا گردشگران بازگشته‌اند و کتاب‌فروش‌های جدید نیز مستقر شده‌اند.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رود سن كتابفروشي گردشگري فرانسه کتاب فروشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۷۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران

ایسنا/مازندران رایزن بازرگانی ایران در کشور عمان از تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران خبرداد.

به گزارش ایسنا، مهرداد فلاح ۱۲ اردیبهشت در بازدید از غرفه مازندران در ایران اکسپو ۲۰۲۴ با اشاره به اینکه در سال گذشته بیشترین رشد صادرات ایران به عمان رخ داده و این تجارت رشد  ۵۲ درصدی در صادرات را تجربه کرده است، تصریح کرد: در سالجاری حجم تجارت ایران به عمان به دو میلیارد و ۲۵۰میلیون دلار رسیده است که در بین ۱۵ کشور همسایه رتبه هشتم را کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه مازندران پتانسیل های مناسبی در بخش شیلات و کشاورزی دارد،افزود: پرورش ماهی و میگو در قفس که در مازندران از جمله اولویت‌هاست بازار خوبی در عمان دارد و نیز صیفی‌جات مازندران در این استان مشتری‌ها خوبی دارند.

فلاح از افزایش تبادلات تجاری مازندران و عمان خبر داد و یادآور شد: یک هیات اقتصادی در سال گذشته از مازندران در عمان حضور یافت و امیدواریم با تجدید این دیدارها، بتوانیم زمینه‌های توسعه اقتصادی را فراهم کنیم.

رایزن بازرگانی ایران در کشور عمان با تاکید بر اینکه گردشگری در ایران مورد توجه عمانی‌ها است، افزود: عمانی‌ها ایران را به شیراز و کلاردشت می‌شناسند و تمایل به این دو شهر دارند از این رو ضرورت دارد شرکت‌های گردشگری مازندران برای حضور گردشگران عمانی برنامه ریزی مناسبی انجام دهند.

فلاح با بیان اینکه خط پروازی مستقیم مسقط به رامسر که در سال گذشته دایر شده و امروز متوقف شده است می تواند مجددا راه اندازی شود، بر توسعه تبادلات گردشگری عمان و مازندران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد
  • انتقاد طلافروشان به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت است
  • طلا فروشان باز هم زیر بار نرفتند!
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • زنی که کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • چالش تازه طلا فروشان با ثبت اطلاعات
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک