Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری مریوان، اسماعیل احمدی روز شنبه در نشست ساماندهی و هماهنگی میزبانی مرز باشماق برای ورود و خروج زائرین اربعین حسینی با ابراز خوشحالی از اینکه مریوان میزبان این رویداد بزرگ و مهم معنوی است،اظهار داشت: پس از اینکه مسوولان ارشد کشور مریوان را برای این مهم انتخاب کردند، ۶ کارگروه شامل زیربنایی، مشارکت‌های مردمی، فرهنگی، بهداشتی، گذرنامه و امینتی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پس از بازدیدهای مکرر نیازسنجی‌های لازم انجام شده و تمهیدات موردنیاز به شکلی مناسبی توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان مریوان با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود ۱۲ گذرگاه ورود وخروج در سالن مسافربری مرز باشماق فعال شود، ادامه داد: در صورت نیاز تردد روزانه پنج هزار نفر از این مرز فراهم می‌شود.

احمدی اضافه کرد: در بحث پارکینگ خودروها، اسکان مسافران، ایجاد موکب، آب، برق و غیره مشکل خاصی وجود ندارد و سعی بر این است به بهترین نحو این میزبانی صورت پذیرد.

امام جمعه شهرستان مریوان هم در این نشست اظهار داشت: محبت به اهل بیت (ع) بر همه ما مسلمان ها واجب است ‌و بی شک آبرومندانه این میزبانی را مریوان انجام خواهد داد.

معاون سیاسی-امنیتی استاندار کردستان با اشاره به اینکه این رویداد بین‌المللی دو وجه سیاسی و معنوی دارد،گفت: جریان استکبار این‌ روزها از این راهپیمایی باشکوه واهمه دارد و ما به جهانیان این ندای اتحاد و محب اهل بیت بودن را نشان خواهیم داد.

مهدی رمضانی اضافه کرد: میزبانی مریوان برای این این رویداد بهترین بستر برای توسعه کردستان و شهر مریوان است و باید به بهترین شکل ضمن میزبانی؛ مریوان را به کل ایران معرفی کنیم.

وی ادامه داد: اگر سنگ بنای این رویداد؛ محکم برداشته شود تبعات مثبت آن در آینده خود را بیشتر نمایان می‌سازد.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید. شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها مرز باشماق مریوان کردستان اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز باشماق مریوان کردستان مرز باشماق مریوان کردستان اربعین مرز باشماق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۷۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ بابک محمودی با اشاره به انتشار هشدار هواشناسی سازمان هواشناسی گفت: با توجه به هشدار این سازمان مبنی بر بارش رگباری و شدید باران و نیز وزش شدید باد در روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) ۱۳ استان تحت تاثیر این بارش‌ها خواهند بود.

وی افزود: این بارش‌ها در روز ۱۱ اردیبهشت نیمه جنوبی استان‌های ایلام، لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و شمال غرب کردستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) نیز در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان شاهد بارش‌های شدید بهاری خواهیم بود.

محمودی با اشاره به اینکه بارش‌ها در روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) ادامه دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود در این روز استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان شاهد بارش‌های شدید و رگباری باشند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خاطر نشان کرد: امدادگران در این استان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند تا در صورت نیاز به یاری مردم و آسیب دیدگان بشتابند.

وی از هموطنان خواست در این روز‌ها حتی‌امکان از تردد در ارتفاعات و یا اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

محمودی افزود: هموطنان در صورت بروز حادثه می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته با شماره ندای امداد (۱۱۲) تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد