Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، درحالی که متوسط افزایش سالانه ظرفیت نیروگاهی کشور در هشت‌سال فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۲ هزار و ۶۷ مگاوات و بیشترین میزان افزایش ظرفیت نیروگاهی طی یک‌سال، ۴ هزار و ۹۳۰ مگاوات مربوط به سال ۱۳۸۹ بود، در دولت سیزدهم مقرر شد با انجام برنامه‌های فشرده و منظم، ظرفیت نیروگاهی کشور به‌میزان ۶۰۰۰ مگاوات در سال نخست فعالیت دولت افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

 

 

از برنامه افزایش ۶۰۰۰مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور، ۴ هزار و ۴۴۸ مگاوات در بخش به مدار بهره‌برداری وارد شدن واحدهای جدید نیروگاه‌های حرارتی در اقصی نقاط کشور بود (۴ هزار و ۲۶۵ مگاوات واحدهای جدید حرارتی به‌علاوه ۱۸۳ مگاوات اولین واحد تفاهم‌نامه وزارت نیرو و صمت) که تا امروز از این برنامه با افزایش ۳ هزار و ۲۷ مگاواتی، حدود ۶۸ درصد برنامه محقق شده است.
 

 

همچنین یک‌هزار و ۱۱۳ مگاوات از برنامه ۶۰۰۰مگاواتی مربوط به ارتقای توان واحدهای نیروگاهی حرارتی موجود است که از این برنامه تا امروز با افزایش ۹۳۵مگاواتی از محل ارتقای توان عملی واحدهای گازی و سیکل ترکیبی و همچنین افزایش ۱۰۰مگاواتی از محل رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری موجود، حدود ۹۳ درصد محقق شده است.

بخشی از این برنامه ۶۰۰۰مگاواتی نیز مربوط به افزایش ۵۰۱مگاواتی ظرفیت تولید برق در نیروگاه‌های تجدیدپذیر بوده که از این برنامه با افزایش ۸۲مگاواتی ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در یک سال گذشته، تنها حدود ۱۶ درصد محقق شده است.

با وجود آنکه از برنامه افزایش ۶۰۰۰مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور در سال نخست فعالیت دولت مردمی، تا امروز حدود ۴۲۰۰ مگاوات به بهره‌برداری رسیده است، همین آمار محقق‌شده نیز دو برابر آمار متوسط سالانه افزایش ظرفیت تولید برق کشور در هشت سال فعالیت دولت تدبیر و امید است.

البته علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو، در نشست اخیر خود با خبرنگاران با تأیید بهره‌برداری از حدود ۴۲۰۰ مگاوات از برنامه ۶۰۰۰مگاواتی افزایش ظرفیت تولید برق در یک‌سال نخست فعالیت دولت، اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک ۱۸۰۰ مگاوات از ظرفیت باقی‌مانده این برنامه نیز تکمیل می‌شود و وارد مدار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: افزایش ظرفیت ظرفیت تولید دولت سیزدهم ظرفیت نیروگاهی کشور ظرفیت تولید برق ظرفیت نیروگاهی افزایش ظرفیت فعالیت دولت محقق شده یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد

ایسنا/سمنان استاندار سمنان گفت: واگذاری امور به مردم همواره با موفقیت همراه بوده و در زمینه‌های فرهنگی نیز باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد.

سیدمحمدرضا هاشمی پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نشست تخصصی فعالان حوزه تعلیم و تربیت که با حضور رئیس ستاد تعلیم و تربیت شورای انقلاب فرهنگی در محل سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، با تبریک هفته و روز معلم به اظهار کرد: شورای انقلاب فرهنگی در دولت سیزدهم جایگاه خود را یافته و وزارت کشور نیز نگاه ویژه ای به مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد. 

وی ادامه داد: دولت سیزدهم نگاه خاص و ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد.‌ 

استاندار سمنان با اشاره به تجربه موفق مردم سپاری امور گفت: واگذاری امور و برنامه ها به مردم همواره با موفقیت همراه بوده و در زمینه های فرهنگی نیز باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد. 

هاشمی در ادامه با اشاره به توانمندی های غنی نیروی انسانی استان گفت: استان سمنان دارای ظرفیت و پتانسیل‌های انسانی بسیار خوب و ارزشمند است که باید از این توانمندی استفاده کرد. 

وی همچنین با تاکید بر اهمیت جایگاه آموزش و پرورش اظهار کرد: باید تلاش کرد تا با تمرکز در حوزه آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری موفق و اثرگذاری در این خصوص داشته باشیم. 

وی اضافه کرد: اهمیت دادن به حوزه پرورشی در آموزش و پرورش می تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را رفع کند.‌ 

هاشمی در پایان سخنان خود با بیان سه مشکل اساسی استان سمنان در حوزه تصادفات، جمعیت و آب گفت: یکی از دغدغه‌های جدی ما موضوع پیری جمعیت و لزوم جوان سازی جامعه است که باید در این خصوص اقدامات موثر و راهبردی صورت گیرد.‌ 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • آمارسازی اشتغال یعنی پاک کردن صورت مسئله
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد