Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@15:00:01 GMT

کاشت مو به روش FIT/ کاندید مناسب، مزایا و معایب

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۸۰۲۶

کاشت مو به روش FIT/ کاندید مناسب، مزایا و معایب

مو به ­عنوان یکی از تاثیرگذارترین عناصر در زیبایی چهره افراد است. در عین حال موها تحت تاثیر فاکتورهای بسیار زیادی دچار ریزش غیرمعمول، تراکم پایین و حتی طاسی می­ شوند. مواردی مانند ژنتیک، رژیم غذایی نادرست، مشکلات هورمونی و اضطراب به­ عنوان عواملی اصلی ریزش مو به شمار می­ روند.

افرادی که طاسی را تجربه می­ کنند تمایل دارند تا دوباره در محل ­های خالی شده از مو، موهای خود را ببینند و به دنبال راهی موثر برای جبران این زیبایی ازدست رفته می­ گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثر افراد در وهله اول سراغ روش ­های غیرتهاجمی و درمان­های دارویی و شیمیایی می­ روند. اما واقعیت این است که عمدتا این روش­ ها کارساز نبوده و تنها راه عملی، کاشت مو است.

شاید با شنیدن کاشت مو و تصوری که عموم از جراحی و خونریزی دارند از تصمیم خود منصرف شوند اما کاشت مو به روش FIT برای افرادی که از جراحی فراری هستند روش مناسبی است. روش کاشت موی FIT، غیرجراحی و حداقل تهاجمی بوده که با درد و خونریزی جزئی، در تکمیل روش ­های قدیمی­ تر مثل FUT به­ وجود آمده است. FIT باتوجه به مزایایی که نسبت به دیگر روش ­ها دارد مورد پسند بسیاری از کاندیدهای کاشت مو است.

اگر شماهم دنبال راهی حداقل تهاجمی با نتیجه طبیعی و دائمی برای رفع طاسی و بالا بردن تراکم موهای خود هستید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا هرآنچه که در مورد کاشت FIT لازم است بدانید.

آیا با کاشت مو به روش FIT آشنایی دارید؟

روش FIT به اختصار از واژگان Folicullar Isolatioan Transplantation تشکیل شده است. همانطور که از نام روش پیداست، اساس کار به­ صورت جداسازی فولیکول­ ها و پیوند زدن آن­ ها به نقطه دیگر است. واحدهای فولیکولی گرافت نام دارند و شامل یک الی پنج فولیکول مو هستند. گرافت­ ها به­ طور جداگانه، دانه ­ای و بدون جراحی توسط یک هولدر دستی از بانک مو استخراج می­ شوند.

سپس هر گرافت در محل طاس یا کم پشت کاشته می ­شود. ابزاری که پزشک برای کاشت استفاده می­ کند، پانچ و پنس هستند. پانچ­، گرد و همراه سری با اندازه ­های متفاوت است که باتوجه به نیاز کاندید انتخاب می­ شود. بانک مو شامل نواحی پشت سر و موهای کناری است.موهای این نواحی کد ژنتیکی طاسی ندارند و دچار ریزش نمی ­شوند. کاربرد روش FIT محدود به کاشت موی سر نبوده و برای داشتن ابرو، ریش و سبیل نیز مورد استفاده است. نام دیگر این روش FUE است اما در ایران با همان نام FIT رایج است.

به یاد داشته باشید که روش FIT به دلیل درد و خونریزی که کاندیدهای کاشت حین روش FUT تجربه می کردند به ­وجود آمده است. روش کاشت FIT برای افرادی با طاسی متوسط تا خفیف بسیار کاربردی است.برای بهره­ مندی از این روش می ­بایست بانک مو با تراکم بالا داشته باشید در غیراینصورت، استفاده از این روش برای شما چندان مناسب نیست.

تصمیم گیری برای روش کاشت برعهده پزشک متخصص می ­باشد که بعد از معاینه و بررسی بانک مو کاندید، از بین روش ­های FUT، FIT، SUT و... یک روش یا روش ترکیبی را پیشنهاد می دهد.منظور از روش ترکیبی این است که پزشک می ­تواند در مواجهه با طاسی شدید از هر دو روش FIT و FUT به ­طور ترکیبی استفاده کند. ابتدا با روش FUT حجم زیادی از موهای ریخته شده را پوشش داده و با به­ کارگیری کاشت FIT تراکم آن را بیشتر کند. امروزه می ­توان با کمک گرفتن از روش کاشت FIT تا حدود 7000 تار مو در روز استخراج کرد.

کاندید مناسب کاشت مو به روش FIT

در صورتی که پزشک تشخیص دهد کاندید بانک موی متراکم و مناسبی دارد و از شرایط نام برده زیر رنج می­ برد، می­ تواند با روش FIT موهای جدیدی را در ناحیه کم ­تراکم و طاس خود بکارد.

افرادی با طاسی خفیف تا متوسط یا افرادی با طاسی در جلوی سر، تاج سر و شقیقه­ ها افرادی که تحت تاثیر ژنتیک و مشکلات هورمونی مبتلا به ریزش مو یا الگوی مردانه و زنانه یا آلوپسی آندروژنی هستند. افرادی با بانک مو پرتراکم، به منظور متراکم کردن نواحی دیگر موهای سر. افرادی که پوست سرشان خاصیت کشسانی ندارد. این افراد نمی ­توانند پوست سرشان را بخیه کنند و کاندید مناسبی برای روش FUT نیستند. افرادی که ترس از جراحی دارند. افرادی که مایل به تجربه درد و خونریزی روش کاشت FUT نیستند. مزایای کاشت FIT نسبت به FUT و روش­ های جدیدتر قابل استفاده برای کاشت سبیل، ریش و ابرو، قابل استفاده برای طاسی خفیف مو، در مقایسه با روش جراحی FUT، هیچگونه بخیه و اسکاری در ناحیه اهداکننده باقی نمی­ گذارد. FIT کم تهاجمی بوده و دوره بازیابی بیمار سریع ­تر و آسان­ تر است. حدود 1500الی 2500 گرافت مو در یک جلسه 4 الی 8 ساعته قابل برداشت است. احتیاجی به پانسمان سنگین نیست.  معایب نسبت به روش FUT و روش ­های جدیدتر

روش FIT یکی از کم دردسرترین و کم عارضه ترین روش­ های کاشت است مطلبی صحیح است اما معایبی جزئی در مورد FIT وجود دارد که بهتر است از آن­ها مطلع باشید.

طاسی ­های وسیع را پوشش نمی ­دهد. هزینه بالاتری نسبت به روش FUT دارد. تعداد گرافت­ های قابل پیوند در این روش از کاشت FUT و ترکیبی کمتر بوده لذا سرعت این روش پایین ­تر است. کیفیت گرافت­ ها در روشFIT پایین تر بوده و احتمال آسیب دیدگی و از بین رفتن گرافت ها در این روش بالاتر از FUT است. زیرا در روش FIT برداشت گرافت ­ها مستقیم از پوست سر است اما برداست گرافت در روش FUT در زیر میکروسکوپ و بادقت بالاتری صورت می ­گیرد. روش­ های جدیدتر از کیفیت بالاتری برخوردارند. تراکم طبیعی ­تر و خط­ رویش موی بهتر ار ویژگی­ های روش­ های جدیدتر است.

هزینه کاشت مو به روش FIT

تعیین هزینه کاشت مو به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به­ طور کلی هزینه این روش نسبت به روش کاشت موی FUT کمی بالاتر و نسبت به روش ­های جدیدتر کاشت مثل میکروگرافت پایین ­تر است. البته باید در نظر داشت اگرچه این روش کمی گران­تر است اما نتایج طبیعی و عالی به همراه دارد. عوامل موثر در هزینه کاشت مو FIT به شرح زیر است:

مقدار گرافتی که برداشته و کاشته می­ شود. تبحر تیم پزشکی و دستمزد تعیین شده. وسعت محل خالی از مو، تجهیزات کلینیک مورد نظر.

جهت دریافت هزینه کاشت موی خود با شماره های 09122252731 و یا 02154503 کلینیک خانه سفید تهران در تماس باشید.

 

برچسب ها : کاشت مو

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کاشت مو به روش هزینه کاشت مو نسبت به روش کاشت موی روش کاشت بانک مو کاشت FIT

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۸۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب