Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیم خانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمار نزاع چهار ماهه سال جاری در استان کرمانشاه، اظهار کرد: از فروردین ماه تا تیرماه سال جاری تعداد پنج هزار و ۷۱۱ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: از پنج هزار و ۷۱۱ نفر مصدوم به دلیل نزاع و درگیری در چهار ماهه ابتدای سال جاری تعداد ۶۶۳ نفر زن و چهار هزار و هشت نفر مرد بوده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۶۶۴ نفر کاهش سیر نزولی را طی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه در بیان هشدار به مراجعه کنندگان، تصریح کرد: به دلیل عدم فعالیت‌های درمانی در مرکز پزشکی قانونی اولویت اول برای مصدومین ناشی از منازعه خصوصاً در موارد پرخطر مراجعه به مراکز درمانی برای انجام اقدامات درمانی است چرا که در برخی موارد تأخیر در درمان می‌تواند جان مصدوم را به مخاطره بیاندازد.

خانی ادامه داد: ظاهر خون آلود تأثیری در تعیین میزان صدمات و صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد و آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات می‌شود نوع جراحت و برخی خصوصیات آن است و معاینه دقیق‌تر ضایعات نیازمند تمیز بودن موضع است.

وی با بیان اینکه داشتن معرفی نامه از مراجع قضائی یا انتظامی برای پذیرش و ارائه نظر پزشکی قانونی الزامی است، خاطر نشان کرد: مراجعه کنندگان در مراجعه به پزشکی قانونی کارت شناسایی معتبر، مستندات پزشکی و بیمارستانی و کارت بانکی برای پرداخت الکترونیکی به همراه داشته باشند.

خانی با بیان اینکه طول درمان تأثیری در میزان دیه ندارد، عنوان کرد: هدف از انجام معاینه تعیین سرنوشت جراحت است که آیا جراحت بدون عیب التیام می‌یابد و یا اینکه با التیام نامطلوب موجب ایجاد نقص عضو نیز می‌شود که انجام این کار جهت حفظ حقوق مصدوم و تعیین خسارت نقص عضو صورت می‌گیرد.

کد خبر 5567647

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه نزاع و دعوا سلیم خانی بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی گرگان هفته دولت کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آزادگان جنگ تحمیلی اربعین 1401 روز خبرنگار آمار کرونا اردبیل شیوع کرونا قزوین پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۸۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس مانع ایجاد هرج و مرج در ورزشگاه فیروزآباد شد

ایسنا/فارس فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد در خصوص ایجاد درگیری در یکی از ورزشگاه‌های این شهرستان گفت: پلیس مانع درگیری و هرج و مرج در ورزشگاه شده و به وظیفه قانونی خود عمل کرده است. 

مهدی جوکار  ۱۰ اردیبهشت در تشریح جزئیات درگیری پیش آمده در یکی از ورزشگاه‌های شهرستان فیروز آباد گفت: در دقایق پایانی بازی بین دو تیم فوتبال حاضر در لیگ دسته سوم استان، در شهرستان فیروزآباد، یکی از اعضای کادر فنی تیم میهمان به همراه بازیکنان ذخیره این تیم به سمت کمک داور بازی حمله ور شدند و او را مورد ضرب وشتم قرار دادند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد ادامه داد: بلافاصله مامورین تامین نظم و امنیت حاضر در ورزشگاه، بر اساس وظایف قانونی، به منظور پایان دادن به درگیری و پیشگیری از وقوع هر گونه تبعات احتمالی، قصد دستگیری مخلین نظم و امنیت را داشتند که با مقاومت و تعدی آن‌ها مواجه شدند، لذا طبق ضوابط قانونی، با استفاده از تجهیزات دفاع شخصی در اختیار ( اسپری) عامل اخلال در نظم عمومی را دستگیر کردند.

جوکار در پایان گفت: طرفین درگیری، به مقر انتظامی انتقال و پس از اخذ مشاوره از کارشناس مربوطه، ضمن اعلام ندامت و پشیمانی از اتفاق پیش آمده، با یکدیگر سازش و مقر انتطامی را ترک کردند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • پلیس مانع ایجاد هرج و مرج در ورزشگاه فیروزآباد شد
  • پلیس به وظیفه قانونی خود در ورزشگاه عمل کرد
  • دستگیری عوامل نزاع دسته جمعی + عکس
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری دسته جمعی در کمتر از ۶ ساعت
  • دستگیری عوامل نزاع دسته‌جمعی در چالوس
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند