Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمدرضا بختیاری در جریان بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران گفت: ساماندهی فاضلاب شهری چالشی همگانی است و برای حل آن ضروری است که تمام دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری همچون شهرداری، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان محیط زیست و آب منطقه‌ای ورود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تأمین اعتبار و اجرای واحدهای ٧ و ٨ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران، ضمن تأمین بخش بزرگی از آب مورد نیاز کشاورزی پایین‌دست، برداشت از آب‌های زیرزمینی در این منطقه کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: حجم روان آب در این محدوده حدود ۴٠٠ میلیون مترمکعب در سال برآورد می‌شود و تصفیه و جایگزینی این حجم بزرگ با برداشت از آب زیرزمینی نهایتاً باعث کنترل فرونشست زمین در پایتخت خواهد شد.

وی ادامه داد: رواناب‌های آلوده سطح شهر در جنوب شهر وارد نهر فیروزآباد و سرخه‌حصار می‌شوند و همین کانال‌ها در دشت‌های کشاورزی پایین‌دست منشأ آلودگی و تهدیدات فراوانی شده است.

صبح روز جمعه ۲۸ مردادماه، ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور به صورت سرزده از روند فعالیت شش واحد در دست بهره‌برداری تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران و دو واحد در دست احداث (واحدهای ٧ و ٨) این تصفیه‌خانه بازدید و در جریان مشکلات پیش روی تکمیل این طرح قرار گرفت.

کد خبر 5567674

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا بختیاری شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصفیه خانه فاضلاب فرونشست زمین بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی گرگان هفته دولت کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آزادگان جنگ تحمیلی اربعین 1401 روز خبرنگار آمار کرونا اردبیل شیوع کرونا قزوین تصفیه خانه فاضلاب جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۸۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست چندباره خیابان‌های اصفهان/وقتی زمین زیر پای مردم سست می‌شود

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار داشت: به دنبال نشست زمین برای چهارمین بار طی چند ماه اخیر در خیابان شهیدان کاظمی شهر اصفهان، تیم های فنی و مدیریت بحران شرکت اب و فاصلاب به محل اعزام و ضمن ایمن سازی محل و اجرای طرح ترافیکی توسط پلیس راهور و تعیین راههای دسترسی جایگزین برای عبور و مرور عملیات حفاری در طول حدود ۶متر و عمق۴ متر انجام و قرار است تعویض ۱۰ متر ازخط لوله انتقال فاضلاب طی امروز تا شب انجام و پرسازی و ایمنی محل انجام شود.

وی افزود: با توجه به فرسودگی خط لوله انتقال فاصلاب ۱۴۰۰ میلیمتری بطول ۲ کیلومتر در محور خیابان طی چند ماه اخیر و بر اثر خاک شستگی ناشی از بارندگی ها و نیز فرونشست زمین ۴ مورد حادثه شکستگی خط لوله و نشست زمین گزارش شده است که در راستای ایمن سازی محور خیابان شرکت اب و فاضلاب استان از دو ماه قبل عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در مقاطع مختلف را اغاز و تاکنون تعویض۱۴۰۰ متر از خط لوله اجرا و پیمانکاران در ۳ جبهه کاری در حال بازسازی ادامه مسیر خط هستند که اعتبار اجرای کامل طرح بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان براورد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: بیش از ۳۰۰ کیلومتر از شبکه های انتقال فاضلاب شهر اصفهان بعلت قدمت ۵۰ ساله فرسوده و نیاز به اصلاح دارد که ۳۰ کیلومتر از این خطوط بعلت قرار گرفتن در مناطق اسیب پذیر در اولویت اجرا است و نیاز به اعتبارات ملی دارد که می بایست توسط وزارت نیرو شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور تامین شود.

وی بیان کرد: تسریع در اجرای طرح بازسازی شبکه ها با توجه به شرایط کم ابی و فرونشست زمین در اصفهان بسیار مهم است و با بررسی بعمل آمده فرونشست زمین نیز باعث تشدید حوادث در این شبکه ها گردیده است و راهکار موثر در کاهش اثرات فرونشست زمین و پیشگیری از بروز خسارات در ابنیه تاریخی، مسکونی، اراضی و تاسیسات شهری تداوم جریان رودخانه زاینده رود و تغذیه سفره های اب زیر زمینی .اجرای طرحهای ابخیزداری وتامین حقابه های قانونی کشاورزی، زیست محیطی و احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی است.

شیشه فروش گفت: که لازم است وزارت نیرو وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان حفاطت محیط زیست و سازمان منابع طبیعی و ابخیزداری کشور در جهت تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرا و تکمیل طرحهای مصوب تامین اب استان اصفهان پیشگیری از بارگذاری در بالادست حوضه ابریز زاینده رود؛ حمایت از طرحهای تامین آب استان و تسریع در اجرای طرحهای احیای زاینده رود وتامین حقابه ها ی قانونی حوضه اقدام کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903853

دیگر خبرها

  • نشست چندباره خیابان‌های اصفهان/وقتی زمین زیر پای مردم سست می‌شود
  • اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • فاضلاب خانگی عامل ریزش قنات‌ و فرونشست زمین در یزد است
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز