Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ متن این نامه که در تاریخ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ارسال شده است از این قرار است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

 

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین، آقای محسنی‌اژه‌ای؛ ریاست محترم قوه قضائیه

 

با عرض سلام و تعزیت ایام شهادت سالار شهیدان، حسین‌ بن علی(ع) و یاران باوفایش،

احتراما، مستحضرید آقاى سیدمصطفی تاجزاده که چهره‌‌ای سیاسی است حدود یک ماه قبل توسط مأموران اطلاعات سپاه بازداشت شده و از آن هنگام تاکنون در انفرادی نگهداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظر به این‌که ایشان جز نشر نظرات و تحلیل‌ها، کنشى نداشته است و همهٔ آن‌ها در دسترس همگان بوده و هست، احتمال فرار، تبانى و امحاء آثار جرم که دلایل قانونی برای صدور قرار بازداشت است، وجود نداشته و به طریق اولیٰ اکنون که تحقیق مقدماتی انجام و کیفرخواست صادر و رسیدگی تعیین وقت شده است، ادامه بازداشت بلاموضوع است.

با توجه به موارد فوق، به نیابت از طرف «جبههٔ اصلاحات ایران» مصرانه از آن مقام محترم می‌خواهم اولاً قرار بازداشت تبدیل و ایشان در اسرع وقت آزاد شوند. ثانیاً به پرونده ایشان در دادگاهی بر اساس «قانون رسیدگی به جرایم سیاسی» مصوب سال ٩۵ به‌صورت علنی و در حضور هیأت منصفه و در شعبه‌ای و توسط دادرسانی‌ رسیدگی شود که بی‌طرفی و عدالت آنان مورد تایید وجدان عمومی جامعه باشد. ثالثاً ضابطان امنیتى را از مداخله بى‌رویه در پرونده و به خصوص تحمیل نظر بر قاضی بازدارند.

انتظار می‌رود آن مقام محترم در جهت تحقق وعده‌ها و رویکردهای اولیه خویش، در این زمینه دستور اقدامات مقتضی صادر فرمایند.

با تشکر

                                                         

بهزاد نبوی

رئیس جبهه اصلاحات ایران

 ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا بهزاد نبوی غلامحسین محسنی اژه ای قوه قضاییه مصطفی تاج زاده مصطفی تاجزاده افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۸۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش لابی‌های صهیونیستی درباره حکم دادگاه لاهه

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین بشردوستانه در نوار غزه مخفیانه صادر کند، کاخ سفید صلاحیت رسیدگی دادگاه لاهه در جنگ اسرائیل و حماس را رد کرد.

خبرگزاری المیادین شامگاه دوشنبه از تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از صدور حکم بازداشتش خبر داد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد که احتمال دارد حکم بازداشت مقامات این رژیم توسط دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه مخفیانه صادر شود و آنها تنها پس از سفر به خارج از اراضی اشغالی از آن مطلع شوند.

در همین ارتباط، رسانه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (دوشنبه) به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد: رژیم اسرائیل به شدت نگران است که دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و مقام‌های ارشد نظامی رژیم صهیونیستی را این هفته صادر کند.

این مقام صهیونیستی که نام او در گزارش عنوان نشده است، امروز گفت که رژیم اسرائیل از طریق کانال‌های دیپلماتیک در تلاش است تا مانع صدور حکم‌ها شود.

رژیم صهیونیستی نگران است که دیوان کیفری بین‌المللی این حکم‌های بازداشت را «مخفیانه» صادر کند.

با وجود آنکه رژیم اسرائیل اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند، اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده که این موضوع یکی از بی‌سابقه‌ترین انزواهای صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی تاکنون بوده است.

دیگر خبرها

  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد
  • پس لرزه اظهارات جنجالی مهدی نصیری درباره رضا پهلوی و مصطفی تاجزاده
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی درباره حکم دادگاه لاهه
  • عقب‌نشینی اسرائیل از مطالبه اولیه خود درباره آزادی اسرا
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم