Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث‌فرهنکی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان، فریدون فعالی از سفر دو روزه معتبرترین تورگردان‌های کشور به کرمان خبر داد و افزود: این تورگردان‌ها با هدف بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان کرمان و بستن بسته‌های سفر برای ارائه به مهمان‌های داخلی و خارجی به این استان سفر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این فم تور از ظرفیت‌های گردشگری همچون باغ شاهزاده، شهر ماهان، خانه‌های تاریخی، بازار تاریخی، موزه‌ها و ... شهر کرمان بازدید شد.

مدیرکل میراث‌فرهنکی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان با اشاره به اینکه این تورگردان‌ها به صورت آزمایشی در هتل وکیل اقامت داشتند که بسیار برای آنها جالب بود بیان کرد: این تورگردان‌ها عقیده داشتند علاوه بر بازدید از جاذبه‌های بکر و منحصربفرد گردشگری باید گردشگران از اقامت خوبی هم برخوردار باشند که خوشبختانه این استان دارای این شرایط است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در نوروز ۱۴۰۲ میزبان تعداد زیادی از گردشگران در استان کرمان خواهیم بود زیرا با انجام این فم تور زمینه حضور آنها فراهم خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دیار کریمان با هشت اثر ثبت جهانی، افزون بر ۷۰۰ اثر ثبت ملی، دهها اثر واجد ارزش تاریخی و مهمتر از همه اقلیم منحصربه‌فرد و چهار فصلی که دارد متاسفانه آنچنان که باید مقصد سفر گردشگران نیست.

ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کند میمند با چندهزارسال قدمت، باغ زیبای شازده با ویژگی های منحصر به فرد معماری عمارت آن، دشت کویر لوت در منطقه شهداد کرمان که قدیمی ترین درفش جهان از آنجا به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و گلیم شیرکی پیچ سیرجان که به همراه روستای دارستان و این شهرستان عنوان دهکده جهانی را از آن خود کرده به ثبت جهانی رسیده است.

آثار طبیعی در شمال، جنوب و شرق استان کرمان بنا به جغرافیا و ویژگی های اقلیمی این مناطق هرکدام جذابیت و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که می تواند هدف گردشگران داخلی و خارجی باشد.

برچسب‌ها گردشگری کرمان میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کرمان میراث فرهنگی گردشگری کرمان میراث فرهنگی تورگردان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد

محمد ثابت اقلیدی در مراسمی که با حضور دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی این استان برگزار شد گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید درای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهمترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ارگ کریم خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر به سزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ساخت یک شهرک جدید؛ تهدیدی برای شهر باستانی جیرفت!
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود