Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران در مراسم افتتاحیه پایانه اکباتان در خط ۴ متروی تهران، گفت: ساخت این پروژه ۱۴ سال طول کشیده که اصلا خوب نیست چرا که می‌توانستند در گذشته زودتر آن را افتتاح کنند.

او تصریح کرد: ما نباید در کشور عادت کنیم که برخی پروژه‌ها سال‌های سال ساخت‌شان طول بکشد. هفته گذشته از بیمارستان حکیم در منطقه ۱۸ بازدید کردم و متوجه شدم که با کمک نیکوکاران در عرض سه سال این بیمارستان ساخته شده و این در حالی است که ما بیمارستان‌هایی داریم که ساخت‌شان ۱۵ سال طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چمران با بیان اینکه در دوره قبل نیز اصرار داشتیم که حتی با استقراض پروژه‌ها را زودتر راه‌اندازی کنند، اظهار کرد: این مسئله هم به نفع شهر است، هم به نفع شهرداری و هم قیمت تمام شده کمتر می‌شود و باید تلاش کنیم که مدت زمان اجرای پروژه‌ها را کوتاه‌تر کنیم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در هر خط مترو نیاز به یک پایانه داریم که امیدواریم دولت و مجلس به این مهم توجه کنند. البته این توجه از جنس کمک نیست بلکه به عنوان وظیفه باید صورت گیرد چرا که توسعه مترو از نظر مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا، کاهش اتلاف وقت و انرژی تأثیرگذار و به نفع همه است.

او با بیان اینکه قابل قبول نیست که با مترو فقط یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر را جابه‌جا کنند، افزود: هر چقدر میزان سفرها با مترو افزایش یابد آلودگی هوا و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کاهش می‌یابد و لازم است که به مترو توجه شود.

در این باره بخوانید: اینفوگرافیک | همه چیز درباره پایانه مترو اکباتان که امروز افتتاح شد | کاربرد این مجموعه چیست؟

کد خبر 699175 منبع: ایسنا برچسب‌ها مهدی چمران شوراى شهر تهران مترو خط ۴ مترو تهران مترو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مهدی چمران شوراى شهر تهران مترو خط ۴ مترو تهران مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۸۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه بودجه کشور گفت: تکمیل متروی گلبهار به مشهد در ردیف پروژه های اولویت دار دولت قرار گرفته است.


مسعود شکیبایی افزود: قرار گاه خاتم الانبیا هم پای کار هستند و تولیت آستان قدس رضوی هم به این مهم ورود کرده است.وی افزود: مترو گلبهار به مشهد پروژه مهم و شاخصی است که برای تکمیل آن علاوه بر دولت، مجموعه استانی هم باید پیگیر باشند.


وی گفت: مسیر گلبهار به مشهد پرترددی است که با تکمیل مترو گلبهار زائران و مجاوران آقای علی بن موسی الرضا علیه السلام از آن بهره مند خواهند شد.


متروی گلبهار به مشهد ۴۰ کیلومتر طول داردکه زیرسازی ۳۶ کیلومتر آن انجام شده و مابقی تونل بوده که زمان بر است.

 

در بخش زیرسازی و ابنیه این پروژه به‌ جز تونل این مسیر، تقریباً ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اکنون می‌توان ریل‌گذاری و روسازی ۳۵ کیلومتر از مسیر پروژه را شروع کرد.

دیگر خبرها

  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • چمران از آغاز به کار هیات امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران خبر داد
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف