Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاشت مو یکی از متداول‌ترین عمل‌های زیبایی به خصوص در ایران است که تاثیرات فوق‌العاده‌ای نیز در چهره و اعتماد به نفس بر جای می‌گذارد. کاشت مو با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که هر کدام از آنها متناسب با نیاز و انتظارات برخی متقاضیان است.

کاشت مو یکی از متداول‌ترین عمل‌های زیبایی به خصوص در ایران است که تاثیرات فوق‌العاده‌ای نیز در چهره و اعتماد به نفس بر جای می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاشت مو با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که هر کدام از آنها متناسب با نیاز و انتظارات برخی متقاضیان است. از آنجایی که کاشت مو قادر است یک تاثیر همیشگی و غیر قابل انکار در زیبایی فرد به جای بگذارد، انتخاب روش مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. کاشت مو به روش FIT یکی از پرطرفدارترین تکنیک‌های کاشت مو است که ضمن برخورداری از هزینه مقرون به صرفه، نتایج قابل قبولی نیز دارد.

منظور از کاشت مو به روش FIT چیست؟

کاشت مو به روش FIT یکی از اولین روش‌های مدرن کاشت مو است که از زمان معرفی تا کنون بسیاری از زیباجویان را به موهای طبیعی و خوش حالت رسانده است. کلمه FIT مخفف Follicular isolation transplantation است. این اصطلاح به معنای برداشت جداگانه فولیکول‌ها و پیوند آنهاست. علت نامگذاری این تکنیک به این روش آن است که متخصص کاشت مو از عینک بزرگ نمایی استفاده می‌کند و فولیکول‌های مو را با دقت و ظرافت استخراج می‌کند.

تکنیک FIT ابتدا به منظور درمان طاسی در مردان استفاده می‌شد؛ اما امروزه با پیشرفت‌هایی که در این تکنیک حاصل شده است، همه افرادی که  به پیوند مو احتیاج دارند می‌توانند از آن بهره ببرند. همچنین برخی متخصصان از این تکنیک برای ترمیم مژه، کاشت ابرو و کاشت ریش استفاده می‌کنند. تکنیک FIT با نام FUE نیز شناخته می‌شود و باید گفت این دو روش هیچ تفاوتی با یک دیگر ندارند. اغلب کارشناسان در مورد کاربردهای این روش  بیشتر بر افرادی تمرکز می‌کنند که طاسی گسترده ندارند و یا برای ترمیم زخم و کاشت مو در این نواحی برای کاشت مو اقدام می‌کنند. اما افرادی که برای کاشت مو در نواحی کم پشت از بانک موی مناسبی برخوردارند،‌  می‌توانند از این تکنیک استفاده کنند.

مراحل کاشت مو به روش FIT   

کاشت مو به روش FIT مراحل مشابهی با سایر تکنیک‌های مدرن کاشت مو دارد. در واقع سایر تکنیک‌ها از این روش به عنوان الگو استفاده می‌کنند. مراحل FIT  شامل:

انتخاب کلینیک و پزشک مناسب : در این مرحله شما باید با توجه به ویژگی‌های کلینیک مورد نظر، بهترین مرکز کاشت مو را انتخاب کنید. پزشک حاذق و کلینیک مجهز به شما کمک می‌کند با آرامش کامل کاشت مو را انجام دهید و نتایج دلخواه خود را دریافت کنید.معاینه و بررسی وضعیت مو : در این مرحله از موهای زیباجو تصویر برداری می‌شود و سوابق پزشکی وی بررسی می‌شود. همچنین بر اساس آزمایش‌ها و معاینات خاصی، وضعیت مو و میزان گرافت‌های مورد نیاز برای کسب بهترین نتایج بررسی می‌شود.تعیین خط رویش : پزشک در این مرحله با مشورت شما محل کاشت فولیکول‌های برداشت شده را بررسی می‌کند و با استفاده از یک مارکر خط رویش را روی سر می‌کشد. برای کاشت مو به این روش لازم است کل موها تراشیده شوند.بی حسی موضعی: برای کاهش درد زیباجو حین مراحل کاشت مو، از بی حسی موضعی در ناحیه پوست سر استفاده می‌کنند. گاهی نیز ممکن است متخصصان کلینیک قبل از تزریق ماده بی حسی از کرم بی حسی برای کاهش درد تزریق استفاده کنند.استخراج فولیکول‌ها از ناحیه بانک مو : در روش FIT موهای پشت یا کنار سر را با استفاده از دستگاه پانچ استخراج می‌کنند. استفاده از دستگاه‌های استاندارد و دقیق برای استخراج فولیکول‌ها، باعث می‌شود اثری از برداشت این موها باقی نماند.آماده سازی گرافت‌ها زیر میکروسکوپ : پس از برداشت فولیکول‌ها از ناحیه بانک مو، لازم است آنها را در دسته‌های چندتایی (گرافت) در ماده نگهدارنده خاصی حفظ کنند. این کار از آسیب به فولیکول‌ها جلوگیری می‌کند.پیوند گرافت‌ها در محل کم پشت مو : پس از آماده سازی گرافت‌ها، آنها را با استفاده از دستگاه ایمپلنتر و طبق خطوط رویش پیوند می‌زنند. توجه به زاویه رویش فولیکول‌ها در این مرحله بسیار حائز اهمیت است و منجر به طبیعی شدن نتایج کاشت مو می‌شود.

آیا نتایج FIT قابل قبول است ؟

نتایج تکنیک کاشت مو همیشه ثابت نیست و به وضعیت بانک مو، الگوی ریزش، کلینیک درمانی، پزشک متخصص و فاکتورهای دیگری بستگی دارد. با این حال همه افراد تکنیک FIT را همراه با نتایج ماندگار و دائمی می‌شناسند. ماندگاری این روش به میزان توجه و مراقبت‌های بعد از کاشت مو و عوامل زیر بستگی دارد:

در صورتی که ریزش موی فرد متوقف شده باشد، نتایج کاشت مو دائمی خواهد بود.تخصص و مهارت پزشک نقش موثری در نتایج کاشت مو با این روش دارد.کسانی که در شرایط استریل و بهداشتی و در یک کلینیک مجهز برای کاشت مو اقدام می‌کنند، نتایج بهتر و ماندگارتری دریافت می‌کنند.پاسخ دادن فولیکول‌های بانک مو در روش FIT در همه افراد یکسان نیست.توصیه‌های قبل از کاشت مو به روش FIT

برای این که آمادگی کاملی قبل از عمل داشته باشید و نتایج ایده‌آلی از تکنیک FIT دریافت کنید، لازم است به نکات قبل از عمل توجه کنید. این توصیه‌ها تا حد زیادی روند بهبودی را تسریع می‌بخشند و از عوارض جانبی می‌کاهند. مهم‌ترین نکاتی که قبل از انجام کاشت مو باید به آن توجه کرد شامل:

از مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی حداقل یک هفته قبل از عمل اجتناب کنید. این مواد باعث کند شدن روند بهبود بدن و گستردگی خونریزی می‌شود.قبل از عمل در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید با پزشکتان مشورت کنید. مصرف داروهای رقیق کننده، ضد التهاب و کدئین دار قبل از عمل ممنوع است. همچنین ممکن است پزشک مصرف برخی داروها را قبل از عمل توصیه کند.چند روز قبل از عمل از کوتاه کردن یا رنگ کردن موهای خود اجتناب کنید. بهتر است چند روز قبل از عمل چندین بار به حمام بروید تا اطمینان پیدا کنید هیچگونه ماده شیمیایی روی موها وجود ندارد.قبل از عمل استحمام کنید، وعده غذایی سبکی میل کنید و از لباس‌های راحت و گشاد استفاده کنید.مراقبت‌های بعد از کاشت مو با روش FIT

علاوه بر نکات قبل از عمل FIT، به منظور بهبود نتایج و کاهش عوارض باید مراقبت‌های بعد از عمل را نیز مورد توجه قرار دهیم. این مراقبت‌ها موجب حفظ حداکثر میزان فولیکول‌ها شده و سرعت بهبود عوارض را افزایش می‌دهد. مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از کاشت مو به روش FIT شامل:

مصرف منظم داروهای تجویز شده توسط پزشکاستفاده از شامپو و لوسین‌های تجویز شده توسط پزشکاجتناب از مصرف دخانیات و الکل حداقل تا دو هفتهاجتناب از برقراری رابطه جنسی تا 10 روزخودداری از شستشو موها تا زمان اجازه پزشکمصرف مواد غذایی سالم در دوران نقاهتخودداری از قرار گرفتن موهای تازه کاشته شده در معرض آفتاباجتناب از لمس و یا خاراندن سر به خصوص در ناحیه کاشت مومزایا و معایب تکنیک FITرویش موها در این تکنیک 100 درصد ظرفیت خود خواهد بوددوران نقاهت کاشت مو به روش FIT بسیار کوتاه و ساده استفرایند و مراحل کاشت مو به زمان کوتاهی احتیاج دارددر پایان جلسه کاشت مو هیچ جای زخم و اسکاری از آن باقی نمی‌ماندتعداد جلسات مورد نیاز برای کاشت مو به روش FIT کمتر استنتایج و تراکم موها بعد از کاشت مو به روش FIT رضایت بخش و طبیعی خواهد بوداین روش برای اغلب زیباجویانی که طاسی یا کم مویی دارند مناسب استدرد و عوارض این روش نسبت به تکنیک‌های قدیمی کمتر استامکان استفاده از موهای بدن به عنوان اهدا کننده وجود دارداز آنجایی که هنگام استخراج فولیکول‌ها ریشه آنها قابل مشاهده نیست، امکان آسیب به فولیکول وجود داردبرای استفاده از تکنیک FIT باید موها کوتاه شونداین تکنیک نسبت به سایر روش‌های مدرن کاشت مو کندتر استهزینه کاشت مو به روش FIT

مثل هر تکنیک کاشت موی دیگری، هزینه روش FIT نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد که باعث می‌شود هزینه هر کدام از کاندیداها متفاوت از دیگری باشد. این عوامل شامل تعداد گرافت‌های مورد نیاز، وضعیت ریزش مو، وضعیت بانک مو،‌دستمزد پزشک و کادر درمان و ... هستند. همچنین باید گفت از آنجایی که روش FIT یک عمل زیبایی به حساب می‌آید و به عنوان درمان در نظر گرفته نمی‌شود، تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد؛ مگر اینکه ریزش مو در شرایطی مثل سوختگی، حوادث و تصادفات اتفاق افتاده باشد.

همچنین برای برآورد هزینه کاشت مو به روش FIT لازم است هزینه تمام تجهیزات، وسای بی حسی،‌ ابزارها و دستمزد کادر جراحی را تخمین زد. در صورتی که مایلید در مورد هزینه دقیق تکنیک FIT اطلاعات به دست آورید، توصیه می‌کنیم با ما در ارتباط باشید.

 

منبع : کاشت مو به روش FIT - خانه سفید

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اعتماد به نفس ایران جراحی زیبایی مو کاشت مو به روش FIT مراقبت های بعد بعد از کاشت مو برای کاشت مو فولیکول ها قبل از عمل کاشت مو مراقبت ها تکنیک ها گرافت ها تکنیک FIT بانک مو بی حسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۸۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق

تصاویری کمتر دیده شده از قرائت دعای توسل قبل از عملیات وعده صادق تا نوشتن نام شهدای اخیر سفارت ایران در دمشق روی موشک‌هایی که به سرزمین‌های اشغالی رژیم صهیونیستی اصابت کرد، منتشر شده است.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آخرین ساعات زندگی افلاطون فاش شد: افلاطون در آخرین ساعات زندگی‌اش چه می‌کرد؟!
  • تکنیک فوق‌العاده اندریک، بازیکن آینده رئال‌ مادرید / فیلم
  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • یک فعال هلال احمری در هوراند، رکورد تکنیک‌های رزمی کیسه بوکس را شکست