Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@06:19:44 GMT

کاهش 12 هزار و 592 واحدی شاخص بورس تهران

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۸۵۶۶

کاهش 12 هزار و 592 واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران اولین روز هفته را با روند ریزشی شروع کرد، به گونه‌ای که شاخص کل بازار در پایان معاملات امروز با کاهش 12 هزار و 592 واحد به رقم یک‌میلیون و 438 هزار و 811 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش 1668 واحد به رقم 397 هزار و 410 واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 434 هزار میلیارد تومان رسید. 

معامله‌گران امروز بیش از 6.2 میلیارد سهام در قالب 341 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 233 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص های بورس قرمز بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی 87 صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن 42 صدم درصد افت کردند.

شاخص آزاد شناور 79 صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 95 صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 77 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، چادرملو، ملی‌مس، گل‌گهر، مخابرات ایران، سرمایه‌گذاری غدیر و پتروشیمی نوری بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 28 واحد کاهش به رقم 19 هزار و 16 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 48 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه شامل شرکت‌های اخراجی و شرکت‌هایی که هنوز قابلیت ورود به بازار پیدا نکرده‌اند به بیش از 337 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 2.7 میلیارد سهام در قالب 162 هزار فقره معامله و به ارزش 15 هزار و 611 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به نزدیک 19 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، پالایش نفت شیراز، پتروشیمی زاگرس و صنعتی مینو بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای آریا ساسول، سنگ‌آهن گهر زمین و بهمن دیزل بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

به گزارش فارس، امروز گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه در فضای مجازی بحث داغ شده و حیف و میل ارقام نجومی در این شرکت بزرگ بورسی این سؤال را در ذهن ایجاد می‌کند که مگر قرار نبود شرکت‌های بورسی شفاف باشند و گزارش‌های حسابرسی شده و دقیق به سهامداران و ذینفعان خود ارائه کنند؟ حال چگونه در مقابل تعداد زیادی از سهامداران خود پاسخگوی تخلفات اعلام شده در این شرکت خواهند بود؟ اموال و دارایی‌های مردم در قالب سهام حق‌الناسی است که در اختیار مدیران شرکت‌ها قرار دارد و آنها حق ندارند به هر طریقی که دلشان خواست آن را هزینه کنند، بلکه باید در جهت منافع شرکت و رشد تولید هزینه صورت گیرد. 

امروز همچنین خبر رسید یک شرکت لیزینگی از بازار اول بورس به بازار پایه اخراج شده است که آن هم به دلیل عدم شفافیت در حساب‌ها بوده است، بنابراین باید شرکت‌های بورسی و فرابورسی بیشترین شفافیت را داشته باشند.

همچنین حدود یک‌هزار میلیارد تومان از سودهای رسوب‌شده سهامداران در شرکت‌های بورسی و فرابورسی شناسایی شده است که این هم حق‌الناسی است که برعهده مدیران این شرکت‌هاست و طبق قانون باید هر چه سریع‌تر سودهای مردم به حساب‌شان واریز شود.

سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است، اما حقوق سهامداران باید از سوی همه عوامل و مدیران شرکت‌ها رعایت شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ۵۹۲ بورس تهران شاخص کل هزار میلیارد تومان رسید صدم درصد شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۸۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با چهار هزار و ۶۵۰ واحد افزایش به ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۶۰۳ واحد افزایش به ۴۲۷ هزار و ۴۴۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۶۶ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۰۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد‌های «فملی» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت و نماد‌های «پارسان»، «فولاد»، «کگل»، «شپدیس» و «بوعلی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۱۶ واحد رشد، به ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران با انجام بیش از ۲۰۰ هزار معامله، افزون بر پنج میلیارد سهم و اوراق مالی را دادوستد مالکیت کردند.

نماد‌های «فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و وغدیر» بیشترین اثر مثبت و نماد آریا بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل