Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته نامه اشپیگل در گزارشی با اشاره به رفتارهای غیرقانونی گارد ساحلی یونان با پناهجویان در سایه سکوت اتحادیه اروپا، این گونه رفتارها را جنایتی از طرف تمام اروپا ارزیابی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هفته نامه "اشپیگل" در مطلبی به بدرفتاری گارد ساحلی و نیروهای امنیتی یونان با پناهجویان پرداخته و نوشت: نیروهای امنیتی یونان سال‌هاست که پناهجویان را به زور به ترکیه باز می‌گردانند و اتحادیه اروپا هم این جنایات را می پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا مرگ یک دختر پناهجو در رودخانه مرزی اوروس شاید بتواند شرایط را تغییر دهد.

اشپیگل در ادامه به این مسئله اشاره می کند و این طور روایت می کند: دختر پنج ساله‌ای مرده، عقرب نیشش زده، یک زن هق هق می کند و فریاد می زند اینجا فوری به کمک نیاز داریم!

در ادامه این گزارش آمده است: این زن اهل سوریه است. وی به همراه 38 نفر دیگر می خواست از طریق ترکیه به اتحادیه اروپا برود. در اواسط ماه جولای این پناهجویان توسط سربازان ترکیه به رودخانه اوروس در مرز ترکیه و یونان آورده شدند. با اسلحه به آنها علامت داده شد که از رودخانه عبور کنند. اما در ساحل دیگر هم مرزبانان یونانی آنها را دور می‌کنند و به جزیره‌ای کوچک می‌رانند. نه غذا، نه آب و نه سرپناهی در این منطقه برای آن ها وجود ندارد. این پناهجویان دو هفته در آنجا منتظر می مانند، سپس یونانی ها آنها را به ساحل ترکیه می برند. کارشناسان از این عمل غیرقانونی با عنوان بازگرداندن و پس زدن پناهجویان یاد می کنند.

سپس بازی مرزبانان دوباره آغاز می شود، سربازان ترک از زور اسلحه برای تعقیب آنها به سمت مرز اتحادیه اروپا استفاده می کنند. اما مرزبانان یونانی دوباره این پناهجویان را به جزیره‌ای که دختر، پناهجو در نهایت آنجا می میرد، باز می گردانند.

پیام صوتی ناامیدانه پناهندگان به خبرنگار اشپیگل، جورگوس کریستیدس، رسید، که مقامات را از وضعیت اسفناک کسانی که به دنبال حمایت بودند، آگاه کرد، و همچنین روزنامه نگاران، وکلا و فعالان دیگر این پیام را دریافت کردند. پاسخ مقامات یونانی این بود: ما نمی توانیم هیچ پناهنده‌ای را پیدا کنیم.

در ادامه این گزارش آمده است: مرز یونان در این منطقه نظامی ترین مرز در کل قاره است. انواع دستگاه های مجهز و فانتزی در منطقه وجود دارد. سوال این است که پهپادها، هلیکوپترها، دوربین ها، پلیس و ارتش نمی توانند یک گروه بسیار بزرگ 40 نفره را برای یک ماه کامل پیدا کنند؟ این فقط یک بهانه است. و این اولین بار نیست که چنین اتفاقی می افتد.

تازه در 16 آگوست و یک ماه پس از تبعید این پناهجویان به جزیره بین مرزی، مقامات یونانی پاسخ دادند و آنها را پذیرفتند. فشار مردم خیلی زیاد شده بود. "نوتیس میتاراچی"، وزیر مهاجرت یونان در برابر دوربین ها ادعا کرد: وقتی مقامات یونان از این حادثه مطلع شدند – و این همین دیروز 15 آگوست بود - ما بلافاصله واکنش نشان دادیم، این افراد را نجات دادیم و طبق قوانین یونان و بین‌المللی از آنها مراقبت کردیم.

"ماکسیمیلیان پوپ"، معاون بخش خارجی هفته نامه "اشپیگل" در این باره گفت: اینطور نیست که مرزبانان یونانی به تنهایی در مرز فعال باشند. همچنین آژانس حفاظت از مرزهای اروپا فرانتکس هم هست که تمام این جنایات را در سکوت می‌پذیرد. این اقدامات به خوبی مستند شده‌اند و با این حال هیچ اتفاقی نیفتاده است. بله، این مقامات یونانی هستند که مسئول اصلی این امر هستند. اما این اقدامات توسط تمامی 26 کشور اتحادیه اروپا، فرانتکس و کمیسیون اتحادیه اروپا پشتیبانی می شود. از این نظر این یک جنایتی از طرف سراسر اروپا است.

در ادامه این گزارش آمده است: حالا مرگ ماریا، دختر بچه پناهجو می تواند شرایط را تغییر دهد، صداهایی در میان مردم یونان افزایش می یابد که اقدامات مرزبانان را محکوم می کنند و رهبری را به چالش می کشند.

گیورگوس از کارشناسان هفته نامه اشپیگل می گوید: برای اولین بار پس از چند ماه، می بینم که افکار عمومی در یونان بیشتر آگاه می شوند و به این موضوع توجه می کنند و مردم این طور بیان می کنند که: کافی است و ما نباید تمام ارزش‌هایمان را فدا کنیم تا از رسیدن پناهجویان به مرزهایمان جلوگیری کنیم.

شکایت سازمان ملل از شرایط بد و فاجعه‌بار اقامتگاه‌های پناهندگان در هلند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا مقامات یونان هفته نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند

اتحادیه اروپا از فیس‌بوک و اینستاگرام به دلیل طیف وسیعی از موارد مشکوک به نقض قانون خدمات دیجیتالی، از جمله عدم اقدامات کافی برای محافظت از کاربران در برابر اطلاعات نادرست خارجی در آستانه انتخابات سراسری این بلوک، تحقیق می‌کند.

به گزارش ایسنا، کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا اعلام کرد در حال آغاز مراحل رسمی تحقیقات در مورد این است که آیا «متا پلتفرم» (شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام) قانون خدمات دیجیتال را نقض کرده است یا خیر. این قانون، مجموعه‌ای گسترده از مقررات طراحی شده برای محافظت از کاربران اینترنت و پاکسازی پلتفرم‌های شبکه اجتماعی است.

بروکسل از زمان اجرایی شدن قانون خدمات دیجیتال در سال گذشته، در حال مقابله با نفوذ روزافزون شرکت‌های فناوری بوده و تحقیقاتی را در مورد سایت‌های شبکه اجتماعی تیک‌تاک و ایکس (توییتر سابق) و پلتفرم تجارت الکترونیک علی اکسپرس آغاز کرده است. تیک‌تاک هفته گذشته در برابر فشار اتحادیه اروپا تسلیم شد و پس از اینکه کمیسیون از این پلتفرم درباره یک ویژگی پاداش در اپلیکیشن جدیدش، پاسخ خواست، ویژگی جدید را متوقف کرد.

شرکت متا در بیانیه‌ای گفت: ما یک فرآیند خوب برای شناسایی و دفع خطرات در پلتفرم‌های خود داریم. این شرکت مشتاقانه منتظر ادامه همکاری خود با کمیسیون اروپا و ارائه جزئیات بیشتر این کار است.

کمیسیون اروپا مشغول بررسی این موضوع است که آیا شرکت متا، برای جلوگیری از گسترش تبلیغات فریبنده، کمپین‌های اطلاعات نادرست و رفتارهای غیراصیل هماهنگ که می ‌واند خطری برای سلامت انتخابات و حمایت از مصرف کننده باشد، اقدامات کافی انجام می‌دهد یا خیر.

مقامات گفتند: به نظر نمی‌رسد این شرکت، مکانیزم موثری برای نظارت بر محتوا از جمله برای تبلیغات ساخته شده با هوش مصنوعی مولد، از جمله دیپ فیک داشته باشد؛ نقصی که به نظر می‌رسد توسط عوامل مخرب برای مداخله خارجی، مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

اتحادیه اروپا همچنین ظنین است که فیس‌بوک و اینستاگرام ممکن است امکان مشاهده محتوا در فیدهای توصیه‌ای محتوای سیاسی از حساب‌هایی را که حجم زیادی از این دست محتوا را منتشر می‌کنند کاهش دهند و در این باره با کاربران شفاف نباشند که نقض قانون خدمات دیجیتال خواهد بود.

نگرانی سوم این است که شرکت متا، استفاده از ابزاری به نام Crowdtangle را متوقف می‌کند که ابزار مورد استفاده برای رصد انتخاباتی لحظه‌ای مورد استفاده تحلیلگران، روزنامه نگاران و جامعه مدنی است. کمیسیون به متا پنج روز فرصت داده است تا با اطلاعاتی در مورد هرگونه اقدامات اصلاحی که برای جبران این کوتاهی انجام می‌دهد، پاسخ دهد.

با مهیا شدن شهروندان ۲۷ کشور این اتحادیه برای رای دادن به قانونگذاران در ژوئن، مقامات اتحادیه اروپا اقداماتی را برای محافظت از انتخابات انجام می‌دهند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، کمیسیون همچنین در حال بررسی است که آیا مکانیزم متا برای مشخص کردن محتوای غیرقانونی توسط کاربران تحت قانون خدمات دیجیتالی، به حد کافی خوب بوده است، زیرا به این ظنین است که دسترسی به این روش، آسان و کاربرپسند نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است